پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری

سلحشوری در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس صربستان: لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری سرویس بین الملل رئیس گروه دوستی ایران و صربستان در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس صربستان، قانون لغو روادید را برای اتباع دو کشور گامی مهم در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری، تجاری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38558
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

کرونا :

لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری
سلحشوری در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس صربستان:

لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری

سرویس بین الملل
رئیس گروه دوستی ایران و صربستان در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس صربستان، قانون لغو روادید را برای اتباع دو کشور گامی مهم در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری، تجاری و اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان، در روز سوم اقامت خود در بلگراد با خانم پتوویچ رئیس کمیسیون اقتصاد، توسعه، تجارت، گردشگری و انرژی مجلس صربستان دیدار و گفتگو نمود.

پروانه سلحشوری از توافق طرفین برای آشنایی بیشتر با یکدیگر خبر داد و گفت: این دیدار به صورت پرسش و پاسخ میان دو طرف برگزار گردید. لذا هیئت پارلمانی ایران ابتدا سوالاتی را در خصوص توسعه همکاری ها در زمینه گردشگری و تجارت میان دو کشور بیان نمود و در ادامه اعلام کرد که با توجه به ظرفیت ها و توانایی های جمهوری اسلامی در عرصه انرژی و فناوری های مربوط به آن، این آمادگی وجود دارد که همکاری های بسیار خوبی با طرف صرب صورت بپذیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنابراین طرفین ضمن مثبت ارزیابی کردن قانون لغو روادید برای اتباع دو کشور، آن را گامی مهم در راستای افزایش همکاری های گردشگری، تجاری و اقتصادی عنوان کردند.

سلحشوری افزود: دو طرف همچنین تاکید داشتند که ایجاد پرواز مستقیم میان تهران و بلگراد کمک بسیار زیادی به صنعت گردشگری دو کشور خواهد کرد.

سوهان خورشید حسن بهرامی،
دنبال کنید

رئیس گروه دوستی ایران و صربستان در ادامه توضیحاتی را در خصوص ساختار کمیسیون های اقتصادی، گردشگری و انرژی مجلس شورای اسلامی نیز بیان نمود و به این نکته اشاره نمود که تنوع هیئت های پارلمانی ایران در سفر به صربستان حاکی از علاقه و عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری همکاری های بیشتر با جمهوری صربستان می باشد

پتوویچ: جذب توریست از طریق حوزه درمانی و پزشکی علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی

خانم پتوویچ نیز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت همکاری های تجاری میان ایران و صربستان، بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر شرکت ها و بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تاکید کرد.

وی در خصوص شرکت های قدرتمند و صاحب نام صربستانی که قابلیت همکاری در زمینه های مختلف با شرکت های ایرانی را دارند، توضیحاتی را ارائه نمود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، توسعه، تجارت، گردشگری و انرژی مجلس صربستان در ادامه افزود: هر دو کشور علاوه بر جاذبه های تاریخی و فرهنگی، می توانند از طریق گردشگری درمانی و پزشکی نیز توریست جذب کنند.

گفتنی است؛ در این جلسه همچنین طرفین در خصوص سیستم مالیاتی دو کشور تبادل نظر کردند و بر انتقال تجارب متقابل در این زمینه تاکید کردند.

بنا بر این گزارش: رئیس گروه دوستی ایران و صربستان این سفر را مقدمه ای برای آشنایی دو کشور و افزایش همکاری های پارلمانی فیمابین عنوان نمود و تصریح کرد: مجالس دو کشور نقش بسزایی در تسریع و تسهیل روند همکاری های میان دولت ها و بخش های خصوصی دو کشور دارند. طرف صرب نیز ضمن اعلام اینکه هیچ مانعی برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد ابراز امیدواری نمود که تا پیش از نشست کمیسیونهای مشترک اقتصادی دو کشور که قرار است در ماه های آتی برگزار شود، ظرفیت های دو کشور به خوبی شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد./

خودروی سمند با 51 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده توقیف شد
دنبال کنید

پایان پیام

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷

دیدار هیأت پارلمانی ایران با رئیس کمیسیون اقتصاد، توسعه، تجارت، گردشگری و انرژی مجلس صربستان

لغو روادید برای اتباع ایران و صربستان گامی در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری رئیس گروه دوستی ایران و صربستان در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس صربستان، قانون لغو روادید را برای اتباع دو کشور گامی مهم در راستای افزایش همکاری‌های گردشگری، تجاری و اقتصادی دانست. http://media.icana.ir/Image/2017/11/201711100771566478_Thum.jpg£دیدار هیأت پارلمانی ایران با رئیس کمیسیون اقتصاد، توسعه، تجارت، گردشگری و انرژی مجلس صربستان£ لغو,روادید,برای,اتباع,ایران,و,صربستان,گامی,در,راستای,افزایش,همکاری‌های,گردشگری Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi