سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست/برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد

بروجردی در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه اتریش: هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست/برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد سرویس بین الملل رئیس کمیسیون امنیت ملی‌و‌ سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، لین هارت قائم مقام وزیرخارجه اتریش امروز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38421
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

کرونا :

هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست/برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد
بروجردی در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه اتریش:

هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست/برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد

سرویس بین الملل
رئیس کمیسیون امنیت ملی‌و‌ سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، لین هارت قائم مقام وزیرخارجه اتریش امروز (یکشنبه ۷ آبان ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط دو کشور، گفت: ایران و اتریش با استفاده از سابقه مناسبات دوستانه، فصل نوینی از همکاری در عرصه‌های مختلف را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: توسعه مناسبات پارلمانی میان مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه ارتباطات فیمابین در سایر زمینه‌ها دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی در ادامه این دیدار با انتقاد از سخنان مغرضانه رئیس جمهور ایالات متحده در خصوص برجام، گفت: برجام توافقی جمعی با تأیید قطعنامه سازمان ملل متحد است و هیچ کس قادر به لغو یک‌جانبه آن نیست.

وی همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران در صورت نقض برجام توسط آمریکا، پاسخ مناسبی به این حرکت یک‌جانبه و نابخردانه خواهد داد.

بروجردی در ادامه این دیدار، گفت: برنامه موشکی ایران حاصل تجربیات جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران است و جنبه دفاعی دارد. وی همچنین افزود: با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران مانند دیگر کشورهای جهان با تهدیدات خارجی مواجه است، اما با تولید سلاح هسته‌ای، شیمیایی و میکربی براساس تعهد بین المللی و فتوای دینی مقام معظم رهبری مخالف است.

نمایشگاه کنگره ملی شهدای استان افتتاح شد
دنبال کنید

رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و سوریه تاکید دارد و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

بروجردی در پایان این دیدار از همکاری مشترک اطلاعاتی ایران و برخی کشورهای اروپایی با هدف کمک به بازگرداندن امنیت به منطقه و جلوگیری از سرایت بحران به مناطق دیگر خبر داد.

لین هارت قائم مقام وزیرخارجه اتریش نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه مناسبات با ایران بعنوان یکی از کشورهای مهم منطقه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: دولت و پارلمان اتریش به توسعه روابط دوستانه خود با ایران علاقمندند. اتریش و دیگر کشورهای اروپایی با حمایت از توافق برجام، در کنار ایران ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند برخی اقدامات خودسرانه آنرا به مخاطره اندازد.

قائم مقام وزیرخارجه اتریش گفت: دولت و وزارت خارجه اتریش از گسترش مناسبات پارلمانی دو کشور حمایت می‌کند.

وی در پایان این دیدار نسبت به توسعه هرچه بیشتر ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد./

پایان پیام

یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳

دیدار بروجردی با لین هارت قائم مقام وزیر امروز خارجه اتریش

هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست/برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد رئیس کمیسیون امنیت ملی‌و‌ سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کشوری قادر به لغو یک جانبه برجام نیست. http://media.icana.ir/Image/2017/10/201710104117566757_Thum.jpg£دیدار بروجردی با لین هارت قائم مقام وزیر امروز خارجه اتریش£ هیچ,کشوری,قادر,به,لغو,یک,جانبه,برجام,نیست/برنامه,موشکی,ایران,جنبه,دفاعی,دارد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi