جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرار بازماندگان داعش به ادلب سوریه، لیبی و افغانستان بعد از سقوط پایتخت خلافت در رقه

ابطحی: فرار بازماندگان داعش به ادلب سوریه، لیبی و افغانستان بعد از سقوط پایتخت خلافت در رقه سرویس سیاسی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها بعد از تضعیف داعش در رقه به‌دنبال ایجاد کردستان خودمختار مشابه طرح بارزانی در عراق هستند. سیدمحمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

کرونا :

فرار بازماندگان داعش به ادلب سوریه، لیبی و افغانستان بعد از سقوط پایتخت خلافت در رقه
ابطحی:

فرار بازماندگان داعش به ادلب سوریه، لیبی و افغانستان بعد از سقوط پایتخت خلافت در رقه

سرویس سیاسی
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها بعد از تضعیف داعش در رقه به‌دنبال ایجاد کردستان خودمختار مشابه طرح بارزانی در عراق هستند.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرارگیری در آستانه آزادسازی کامل رقه از لوث داعش گفت: رقه پایتخت دوم داعش بعد از موصل و به نوعی پایتخت داعش در سوریه و یکی از مکان هایی بود که خودشان تصور نمی کردند به این سادگی از دست بدهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: داعش سعی داشت از رقه به عنوان مرکز فرماندهی خود در کل منطقه خاورمیانه استفاده کرده و از صحرای سینا و لیبی تا افغانستان و پاکستان را تحت کنترل خود درآورد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نیل به این هدف موقعیت سوق الجیشی رقه بسیار مناسب بود، عنوان کرد: در این بین آمریکایی ها با نیروهای ارتش آزاد سوریه یا همان معارضین توافق هایی داشتند و اکنون سعی دارند به نوعی کردها را در آنجا مسلط کنند و منطقه خودمختار در سوریه تشکیل دهند.

ابطحی ادامه داد: آمریکایی ها سعی دارند جبهه آینده کردستان بزرگ را همچون طرحی که بارزانی برای عراق داشت، در سوریه ایجاد کنند که مرکز آن رقه است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان درخصوص استفاده داعش از سپر انسانی برای کندی پیشرفت نیروهای ارتش سوریه خاطرنشان کرد: داعش از همه سپر انسانی در تمامی شهرها حتی حلب استفاده کرده است اما زمان بردن آزادسازی رقه به دلیل ایجاد تعامل و تفاهم های پشت پرده ای بود که انجام می شد البته در نهایت داعش از بین رفته و معتقدیم باقیمانده آن به ادلب رفته یا به بخش هایی از لیبی و افغانستان فرار می کنند./

ایلنا مدعی شد: لغو موقت تحریم‌های آمریکا/ واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد/ مسیر مذاکره ایران و عربستان هموار می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام

یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰

سیدمحمدجواد ابطحی

فرار بازماندگان داعش به ادلب سوریه، لیبی و افغانستان بعد از سقوط پایتخت خلافت در رقه عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها بعد از تضعیف داعش در رقه به‌دنبال ایجاد کردستان خودمختار مشابه طرح بارزانی در عراق هستند. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606105557690302_Thum.jpg£سیدمحمدجواد ابطحی£ فرار,بازماندگان,داعش,به,ادلب,سوریه،,لیبی,و,افغانستان,بعد,از,سقوط,پایتخت,خلافت,در,رقه Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi