پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حماس بدنبال رفع اختلافاتش با ایران است/ حماس اشتباه فتح را تکرار نکند

جمالی نوبندگانی: حماس بدنبال رفع اختلافاتش با ایران است/ حماس اشتباه فتح را تکرار نکند سرویس سیاسی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به کشورمان بیشتر برای توجیه مسائل و اختلاف نظر گذشته بین این جنبش و کشورمان است. محمدجواد جمالی نوبندگانی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38229
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

کرونا :

حماس بدنبال رفع اختلافاتش با ایران است/ حماس اشتباه فتح را تکرار نکند
جمالی نوبندگانی:

حماس بدنبال رفع اختلافاتش با ایران است/ حماس اشتباه فتح را تکرار نکند

سرویس سیاسی
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به کشورمان بیشتر برای توجیه مسائل و اختلاف نظر گذشته بین این جنبش و کشورمان است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت  در واکنش به سفر یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به کشورمان در هفته جاری، گفت: بعد از اختلاف نظری که بین حماس و کشورمان پیش آمد، هم اکنون برخی از رهبران حماس متوجه جایگاه ایران در منطقه و نقش کشورمان در تعیین سرنوشت مسائلی منطقه ای شده اند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به توافقنامه ای که حماس و فتح با سرپرستی مصر امضا کرده اند، به نظر می رسد این سفر بیشتر برای توجیه مسائل بوده و می خواهند دل مسئولان کشورمان را بدست بیاورند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دشمن اصلی مردم مظلوم فلسطین تلقی شده و در کنار همه فعالیت های جنگ طلبانه و ایجاد رعب و وحشت، اقدامات دیگری مانند نفوذ در گروه های جهادی و آزادی بخش می کند، تصریح کرد: اسرائیلی ها توانستند در سازمان فتح نفوذ کنند و از این سازمان را از جایگاه مبارزه به دیپلماسی خفت‌وار تنزل دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر این اساس صهیونیست ها همین نسخه را برای حماس نیز درنظر گرفتند و سبب بروز انحرافاتی در حماس شدند. به عنوان مثال در بحران سوریه که کاملا در جهت اهداف رژیم صهیونیستی ایجاد شد، حماس در کنار داعش قرار گرفت و به تدریج از کنار جمهوری اسلامی ایران که حامی واقعی شان بود فاصله گرفت و به دامن کشورهایی مانند قطر و مصر پناه برد.

طرح استیضاح وزیر علوم کلید خورد+متن
دنبال کنید

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وادادگی جنبش مقاومت اسلامی حماس سبب شده امروزه هرآنچه رییس سازمان امنیت مصر می گوید انجام دهند، خاطرنشان کرد: دور شدن از کشورهایی که واقعا دغدغه فلسطین را دارند سبب شد شرایط کنونی برای حماس پیش بیاید لذا امیدواریم این جنبش پالایش درونی انجام داده و در اهدافشان بازنگری کنند؛ به عبارتی از تکرار راه جنبش فتح که با اسرائیل مذاکره کرد و به تدریج از راه اصلی خود منحرف شد، برایشان رقم نخورد./

پایان پیام

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲

محمد جواد جمالی نوبندگانی

حماس بدنبال رفع اختلافاتش با ایران است/ حماس اشتباه فتح را تکرار نکند عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به کشورمان بیشتر برای توجیه مسائل و اختلاف نظر گذشته بین این جنبش و کشورمان است. http://media.icana.ir//Image/2016/11/201611101137159222_Thum.jpg£محمد جواد جمالی نوبندگانی£ حماس,بدنبال,رفع,اختلافاتش,با,ایران,است/,حماس,اشتباه,فتح,را,تکرار,نکند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi