جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کرکوک درون مرز اقلیم کردستان نبود/ بارزانی بدون هیچ پیش‌شرطی وارد مذاکره با عراق شود

یوسفیان ملا: کرکوک درون مرز اقلیم کردستان نبود/ بارزانی بدون هیچ پیش‌شرطی وارد مذاکره با عراق شود سرویس سیاسی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اگر بارزانی با پیش‌شرط‌های عراق وارد مذاکره نشود، دولت مرکزی به‌راحتی اربیل و سلیمانیه را نیز مانند کرکوک تحت کنترل درمی‌آورد. عزت الله یوسفیان ملا در گفت و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38182
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

کرونا :

کرکوک درون مرز اقلیم کردستان نبود/ بارزانی بدون هیچ پیش‌شرطی وارد مذاکره با عراق شود
یوسفیان ملا:

کرکوک درون مرز اقلیم کردستان نبود/ بارزانی بدون هیچ پیش‌شرطی وارد مذاکره با عراق شود

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اگر بارزانی با پیش‌شرط‌های عراق وارد مذاکره نشود، دولت مرکزی به‌راحتی اربیل و سلیمانیه را نیز مانند کرکوک تحت کنترل درمی‌آورد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمایت آمریکا از دولت مرکزی عراق در زمینه جدایی طلبی کردها گفت: آنها در ظاهر اظهارات و ادعاهایی دارند اما در پس پرده اقدام دیگری می کنند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها همواره علیه تروریسم شعار می دهند اما خود تروریست پرور هستند، عنوان کرد: در راستای همین سیاست عوام فریبانه خود تروریست پروری را محکوم می کنند چرا که همه دنیا امروز این کار را می کند لذا نمی تواند علیه همه دنیا بایستد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا قطعا موافق رفراندوم است فقط زمان را مناسب نمی دانست، وگرنه آمریکایی ها از خیلی وقت پیش در بحث تجزیه کشورهایی مثل عراق، ایران، پاکستان و ترکیه نظر مثبتی داشته اند.

یوسفیان ملا در ادامه با بیان اینکه حزب بارزانی مشکلات زیادی دارد و با این کارها مشکلات زیادتر می شود، اظهار کرد: اصلا کرکوک درون مرزهای کردستان نبود و در جریان مسائل امنیتی که بعدها پیش آمد، اقلیم آنجا را تصرف کرد و دولت مرکزی عراق نیز چیزی نگفت.

وی ادامه داد: نیروهای پیشمرگه به این دلیل از کرکوک بدون جنگ خارج شدند چون سرزمینی آنها نبود و فقط برای مدتی آنجا حضور داشتند اما بعد از این هم روز به روز حلقه محاصره برای کردها تنگ تر می شود.

خطیب زاده: برای ایران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید بر سر کار است
دنبال کنید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بارزانی وارد هر مذاکره ای شود باید پیش شرط های آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: قطعا مذاکره برای استقلال نخواهد بود و باید از این موضوع صرف نظر کند و فقط باید نحوه اقدامات بعد از صرف نظر مشخص شود و اگر این اتفاق نیفتد، دولت مرکزی عراق به راحتی اربیل و سلیمانیه را نیز مثل کرکوک تحت کنترل در می آورد./

پایان پیام

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰

عزت الله یوسفیان ملا

کرکوک درون مرز اقلیم کردستان نبود/ بارزانی بدون هیچ پیش‌شرطی وارد مذاکره با عراق شود عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است اگر بارزانی با پیش‌شرط‌های عراق وارد مذاکره نشود، دولت مرکزی به‌راحتی اربیل و سلیمانیه را نیز مانند کرکوک تحت کنترل درمی‌آورد. http://media.icana.ir//Image/2016/11/201611107794791476_Thum.jpg£عزت الله یوسفیان ملا£ کرکوک,درون,مرز,اقلیم,کردستان,نبود/,بارزانی,بدون,هیچ,پیش‌شرطی,وارد,مذاکره,با,عراق,شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi