جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران ضعف نظارت و مدیریت را عامل هدر رفت منابع استان دانست و گفت: تلاش ما بر آن است که بر اساس مطالعات و با برنامه ریزی مسیر توسعه را در پیش بگیریم. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38155
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

کرونا :

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران ضعف نظارت و مدیریت را عامل هدر رفت منابع استان دانست و گفت: تلاش ما بر آن است که بر اساس مطالعات و با برنامه ریزی مسیر توسعه را در پیش بگیریم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران گفت: اطلاعات مناسبی در مورد استان بدست آورده ایم این اطلاعات به ما کمک می کند تا مسیری را دنبال و از منابعی که بدست می آید استفاده ی مطلوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان نماینده ی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های تملک دارایی و سایر طرح های موجود در استان در مقایسه با استان های مشابه در طول سال های گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته و امیدواریم با پیگیری و تلاش مجدانه ای که آقای تاج گردون نماینده گچساران و باشت و همکارانشان در مجلس شورای اسلامی دارند، شاهد تداوم این روند باشیم.

احمدی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان بیان داشت: استان هایی هستند که منابع دریافتی شان مشابه استان کهگیلویه و بویراحمد است اما با سازماندهی، تدبیر و نظارت و با عقلانیت بیشتر پیشرفت بهتری را تجربه می کنند این در حالی است که منابعی با زحمت جذب می شود ولی به دلیل ضعف نظارت و ضعف مدیریت و پیگیری، به طور شایسته مورد استفاده قرار نمی گیرند، به امید خدا در این فصل جدید که در استان کهگیلویه و بویراحمد هستم باید تلاش کنیم مسیر را با برنامه ادامه دهیم.

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است 4

آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد را به نقطه خوبی رسانده ایم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاشی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  داشته است، تصریح کرد: ما تقریبا مطالعات آمایش سرزمینی استان را به نقطه خوبی رسانده ایم، احکام برنامه ی ششم و ریل گذاری که از نظر قانونی باید افق چهار تا پنج سال آینده ما را ترسیم کند در روبروی ما قرار دارد.

مسئولان و نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند
دنبال کنید

احمدی با اشاره به مزیت این قبیل مطالعات گفت: مطالعات به ما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری انجام دهیم اما هنوز نیازمندی ارزیابی و مطالعات بیش تری در خصوص وضعیت کنونی استان و منابع آن هستیم.

وی افزود: این فرایند و مسیر، ما را از نگاه پراکنده، عجولانه، غیر سیستمی و نگاه غیر مدیریتی به دور می کند و ما می دانیم در این مسیر آن اهداف بلند مدتی که برای استان داریم را باید دنبال کنیم.

احمدی با اشاره به شیوه مصرف منابع بیان داشت: آوردن منابع گاهی اوقات نه تنها کمکی به استان نمی کند بلکه از بین می رود، این منابع بیت المال است و حفظ و صیانت از آن وظیفه همه ی ما است.

عمق محرومیت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است

علی محمد احمدی با اشاره به محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : عمق محرومیت ها در استان زیاد است و طرح های متعددی که مورد نیاز مناطق مختلف هستند تعریف شده است ولی چون بر مبنای یک مطالعه سیستمی نبوده وضعیت کنونی را بوجود آورده است.

وی افزود : این استان باید به شکل موازی رشد پیدا کند، بعضی از مناطق منابع و ظرفیت هایی دارند و نوع مدیریت و نگرش بگونه ای بوده است که از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما نگاهمان این نیست که مناطق برخوردار را فدای مناطق غیر برخوردار کنیم و متوقف کنیم.

احمدی افزود: ما تلاش مان بر آن است مناطقی را که روند آن روی ریل است و سرعت بیشتری دارد را با تزریق منابع، جهت دهی و نظارت، سرعت آن را بیشتر می کنیم و مناطقی را هم که عمدتا غیر برخودارتر هستند در سطوح پایین تری قرار دارند، با جذب منابع و نظارت بیشتر و توجه بهتر تلاش می کنیم آن مناطق را به سطح مطلوب برسانیم.

جمعیت دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار نفر افزایش یافت
دنبال کنید

احمدی با اشاره به خاطره دوران تحصیلش افزود: در دوره تحصیل شخصی به ما ریاضی درس می داد و سطح درس دادنش خیلی بالا تر از ما بود بعضی از دوستان ما به او گفتند نمی شود یک مقدار سطح پایین تر درس بدهید و او گفت نه عزیزان من، شما تلاش کنید خودتان را به سطح من برسانید و تلاش نکنید سطح مرا پایین بیاورید.

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است 5

گچساران می تواند الگوی خوبی در حوزه ساماندهی بافت فرسوده در کشور باشد

وی با اشاره به شهرستان گچساران اظهار داشت:  در مورد شهرستان گچساران من اعتقاد دارم خدمت به این منطقه و نوع منابع این منطقه در حوزه انرژی، نفت و گاز و هم در حوزه ی گردشگری بالاخص گردشگری و موقعیت استراتژیک، فرصت بسیار عالی در اختیار شهرستان گچساران قرار داده است و در بازدید های اولیه که انجام دادم متوجه شدم مسیری که دنبال می شود، مسیر خوبی است و می تواند الگوی خوبی در وحدت مدیریت، برنامه ریزی، انسجام بر مبنای چشم انداز و برنامه ششم باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با محدودیت هایی که وجود داشته است در استان و شهرستان، با پیگیری های خوبی که نماینده ی گچساران و باشت داشته است، هم یک فرصت برای استان و بویژه برای این منطقه است امیدواریم فعالیت تاج گردون در آینده بگونه ای باشد که بتوانیم گچساران را شهرستان نمونه، به عنوان الگو معرفی کنیم.

وی بیان کرد : کارهایی که در بافت فرسوده، انجام شده است را در نقاط دیگر کشور ندیده ام، الگوی خوبی در کشور است و قطعا در آینده در استان هایی که با حاشیه نشینی مواجعه هستند از این الگو استفاده خواهد شد.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi