جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از فناوری ارتباطی همکاری کنند

عباسی در نشست ۱۳۷ اتحادیه بین المجالس: تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از فناوری ارتباطی همکاری کنند سرویس بین الملل عضو هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU خواستار همکاری تمامی کشورها در استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در راستای اهداف منشور ملل متحد و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38151
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

کرونا :

تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از فناوری ارتباطی همکاری کنند
عباسی در نشست ۱۳۷ اتحادیه بین المجالس:

تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از فناوری ارتباطی همکاری کنند

سرویس بین الملل
عضو هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU خواستار همکاری تمامی کشورها در استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در راستای اهداف منشور ملل متحد و برای افزایش ثبات و امنیت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی در نشست ۱۳۷ اتحادیه بین المجالس که با عنوان "جنگ سایبری" در سن پترزبورگ برگزار شد، بر همکاری تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده درICTs  تاکید کرد.

متن سخنرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس، خانم‌ها و آقایان

در ابتدا مایلم مراتب خرسندی خود را از مشارکت در این نشست مهم ابراز نمایم. امیدوارم مباحث و بررسی‌های کارشناسی در این نشست، در راستای اهداف تعیین شده‌ آن مثمر ثمر باشد.

خانم رئیس و حضار محترم

امروزه کاربرد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی (ICTs) در تمامی جوانب زندگی بشر، زیرساختارهای اقتصادی، اجتماعی و سیستم‌های صنعتی واقعیتی انکارناپذیر است. ماهیت و ظرفیت‌های فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ICTs) به گونه‌ای است که هم می‌تواند در راستای خدمت به توسعه و پیشرفت جامعه جهانی باشد و هم می‌تواند به گونه‌ای به کار گرفته شود که مغایر با منافع ملی و ثبات بین‌المللی باشد. در حالی که وابستگی ما به این فناوری‌ها و به عبارت دیگر فضای سایبری روز به روز بیشتر می‌شود، به همان نسبت آسیب‌پذیری‌مان نیز در مقابل اقدامات مختل‌کننده و مخرب، تهدیدات موجود و بالقوه ناشی از سوءاستفاده از آنها افزایش می‌یابد. بایستی از طریق همکاری‌های بین‌المللی، در عین حال که ظرفیت‌های ICTs برای توسعه و رفاه بدون تبعیض کشورها گسترش می‌یابد، از کاربرد آن برای مقاصد مغایر با اهداف منشور سازمان ملل متحد و در راستای منافع تنگ‌نظرانه و محدود برخی کشورها جلوگیری شود بایستی استفاده از حوزه سایبری در راستای اهداف نظامی و به عنوان تهدید علیه سایر کشورها خودداری شود؛ بایستی از چرخه نظامی شدن فضای سایبری به طور جدی جلوگیری نمود.

گرد و غبار علت شاخص آلودگی هوا در خراسان جنوبی است
دنبال کنید

خانم رئیس؛ همکاران گرامی

ظرفیت‌های فضای سایبری به شکلی است که می‌تواند توسط جنایتکاران و تروریست‌ها مورد استفاده قرار گیرد. تروریست‌ها و افراط‌گرایان تکفیری و سلفی برای نشر افکار مخرب تأمین مالی، آموزش، جذب نیرو  و حتی حملات تروریستی علیه زیرساخت های ICTs، به فضای سایبری رو آورده اند. چنین روندی تهدیدی جدی علیه امنیت و ثبات ملی کشورها بوده و مقابله با این تهدید مستلزم هماهنگی و همکاری بین المللی و درک مشترک از پیامدهای وخیم ناشی از این تهدید است.

اقدامات توانمندسازی از سوی دولت ها و سازمان های بین المللی برای تحقق جهانشمولی بهره مندی از ICTs و مقابله با چالش ها، تهدیدات موجود و بالقوه ناشی از آن، بایستی در دستورکار قرار گیرد. در زمینه توانمندسازی، سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن و کشورهای پیشرفته بایستی متعهد شوند تا زمینه های لازم برای انتقال دانش و فناوری لازم ICTs به کشورهای در حال توسعه و بهره مند شدن از مزایا و منافع آن را فراهم کنند. نبایستی تحت عنوان اتهامات بی اساس سیاسی، مانع از دسترسی کشورها به فناوری های پیشرفته ICTs شد.

انجام گفتگو و تبادل اطلاعات بایستی در دستورکار کشورها قرار گیرد. در این رابطه IPU نقش مهمی را در انتقال تسهیل و تبادل تجربه میان پارلمان ها و کشورهای عضو دارد.

تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد، بایستی برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از ICTs همکاری کرده و از اقدامات مضر تهدیدکننده ثبات اجتناب ورزند. حوزه سایبری بایستی حوزه ثبات و رفاه برای بشریت باشد. جمهوری اسلامی ایران با رهیافتی واقعگرایانه و عملگرایانه، مشارکت فعالی در نشست های کارگروه های تخصصی کارشناسان سازمان ملل متحد برای بررسی ابعاد مختلف حوزه سایبری دارد و معتقد است تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی مذاکره و تدوین یک موافقتنامه بین المللی با مشارکت تمامی کشورها و پذیرش جهانی آن می‌باشد./

اصابت ۱۰ موشک به روستاهای خداآفرین
دنبال کنید

پایان پیام

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹

کواکبیان

تمامی کشورها در راستای اهداف منشور ملل متحد برای افزایش ثبات و امنیت در استفاده از فناوری ارتباطی همکاری کنند عضو هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU خواستار همکاری تمامی کشورها در استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی در راستای اهداف منشور ملل متحد و برای افزایش ثبات و امنیت شد. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710100347581394_Thum.jpg£کواکبیان£ تمامی,کشورها,در,راستای,اهداف,منشور,ملل,متحد,برای,افزایش,ثبات,و,امنیت,در,استفاده,از,فناوری,ارتباطی,همکاری,کنند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi