جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شعر عاشورایی، زمینه زمینه ساز ارشاد جامعه است

یاسوج- معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم می کند. به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر و داستان افتو با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، هنرمندان برگزار شد. فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

کرونا :

شعر عاشورایی، زمینه زمینه ساز ارشاد جامعه است

شعر عاشورایی، زمینه زمینه ساز ارشاد جامعه است 3

یاسوج- معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم می کند.

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آئین اختتامیه جشنواره استانی شعر و داستان افتو با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، هنرمندان برگزار شد.

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این همایش گفت: تبیین و انتقال فرهنگ و نهضت انسان ساز عاشورا در جامعه ضروری و لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه: باید در تبیین این نهضت انسان ساز تلاش کرد افزود: تبیین ابعاد و فلسفه ای که امام حسین(ع) به دنبال آن بود برای جامعه ضروری است.

شعر عاشورایی، زمینه زمینه ساز ارشاد جامعه است

معاون استاندار گفت: سه رکن اصلی در نهضت عاشورا وجود دارد که مبتنی بر تعقل و منطق است، عزت و حماسه نیز از ابعاد مهم آن است و عشق و عاطفه در این مسیر بحث دیگری از آن محسوب می شود.

محمدی اظهار کرد: عاشورا یک حرکت الهی و انسانی است و امروز اثرات آن را در تمام جوامع و ادیان مختلف می بینیم و همچنین این موضوع و حضور اقشار مختلف جوامع  در حرکت مردم در  اربعین مشاهده خواهد شد.

این مسئول گفت: اثر گذاری و ماندگاری هنر امروزه مهم است و می توان به هویت بخشی و پویایی جامعه از طریق این ظرفیت ها کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس اوج ایثار و گذشت است گفت: چیزی که امروز در جامعه ما لازم است، مطالبات و خواست مردم برای اصلاح جامعه در ابعاد مختلف در قالب هنر پیاده، و ثبت و در اختیار جامعه قرار گیرد.

3 دستور ویژه در ستاد برداشت گندم گچساران/ مسئولان مراقب آتش سوزی‌ها باشند
دنبال کنید

محمدی تصریح کرد: امید است اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم کند

هیچ ترسی از بی‌پولی نداریم

محمدشریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: در حوزه هنری استان به دنبال کارها و اقدامات تبلیغی و کلیشه‌ای نیستیم و هدف و تلاش این مجموعه به دنبال تولید آثار فاخر است.

وی با بیان اینکه تا آثار مکتب نشود ماندگاری ندارد افزود: به همین دلیل آثار خوب را به حوزه چاپ می‌رسانیم و هیچ ترسی از بی‌پولی نداریم.

رئیس حوزه هنری استان در حوزه شعر و مجموعه را در دستور کار داریم و دو مجموعه را هم در اول امسال چاپ کردیم.

اسلامی با بیان اینکه باید داستان‌های قوی با رنگ و بوی محلی داشته باشیم گفت: تا داستان قدرتمند نداشته باشیم تئاتر و سینمای قدرتمند نیز نخواهیم داشت.

وی افزود: هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالایی دارند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وارد شوند.

این مسوول با تأکید بر این که در خصوص قصورات و کوتاهی‌ها در این دو حوزه همیشه نباید مسؤولان را بازخواست کرد افزود: گاهی باید از خودمان سوال کنیم که به عنوان یک هنرمند برای غلبه بر آسیب‌های اجتماعی چه کار کرده‌ایم.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi