پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلافات سیاسی نباید مانع بهره‌مندی مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود

اسماعیلی در نشست ١٣٧ اتحادیه بین المجالس: اختلافات سیاسی نباید مانع بهره‌مندی مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود سرویس اجتماعی عضوشورای اتحادیه بین المجالس، گفت:اختلافات سیاسی و منفعت‌طلبی افراد و شرکت‌هایی که به دنبال بازارهای پرسود هستند، نباید مانعی برای بهره‌مندی همه مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38133
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰:۵۷

کرونا :

اختلافات سیاسی نباید مانع بهره‌مندی مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود
اسماعیلی در نشست ١٣٧ اتحادیه بین المجالس:

اختلافات سیاسی نباید مانع بهره‌مندی مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود

سرویس اجتماعی
عضوشورای اتحادیه بین المجالس، گفت:اختلافات سیاسی و منفعت‌طلبی افراد و شرکت‌هایی که به دنبال بازارهای پرسود هستند، نباید مانعی برای بهره‌مندی همه مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی اسماعیلی در نشست ۱۳۷ اتحادیه بین‌المجالس بر اهمیت انتقال و تبادل دانش و فناوری در دستیابی به اهداف توافق شده بین‌المللی به ویژه در زمینه مراقبت‌ها و خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین آموزش پزشکی برای کشورهای در حال توسعه تاکید کرد، که متن سخنرانی نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی، به شرح زیر است:

 

آقای رئیس؛ همکاران محترم

مایلم به اطلاع شما حضار برسانم که جمهوری اسلامی ایران یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای در حال توسعه جهان در زمینه ارائه خدمات بهداشتی اولیه به مردم خود می‌باشد. ما اطمینان حاصل  می‌کنیم که اقشار آسیب‌پذیر نیز به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند. آموزش و تحقیقات پزشکی در ایران با نظام بهداشتی، یکپارچه شده است. بسیاری از دستاوردهای علمی در علوم پزشکی از طریق نظام آموزشی به دست آمده و در حال حاضر به طور مستقیم به نظام بهداشتی منتقل می‌شود. کلیه این موارد از طریق تصویب قوانین دقیق و مناسب در مجلس شورای اسلامی در چند دهه اخیر اجرایی شده است. کمیسیون‌های مختلفی در مجلس شورای اسلامی ایران از جمله کمیسیون بهداشت و درمان نقش مهمی در توسعه سیاست‌ها، قوانین و راهبردهای ملی در زمینه بهداشت و سلامت ایفا می‌نمایند. این کمیسیون‌ها، ساختارهای اجرایی و هزینه‌های وزارت بهداشت و نهادهای وابسته به آن را مورد بررسی قرار داده و به واسطه اصلاحیه‌هایی که توسط اعضای کمیسیون بهداشت ارائه می‌گردد، لوایح تقدیمی را ارتقاء می‌بخشد. در این راستا مجلس شورای اسلامی تلاش نموده است تا در روند توسعه سیاست‌ها، قوانین و راهبردهای ملی در حوزه بهداشت و سلامت از آخرین دستاوردهای علمی و اطلاعات جدید به منظور رفع نیازهای بهداشتی مردم و غلبه بر چالش‌های موجود بهره‌برداری نماید.

برخورداری ۵۷۲ روستا در استان از نعمت گاز
دنبال کنید

ما بر این باوریم که انتقال و تبادل دانش و فناوری در دستیابی به اهداف توافق شده بین‌المللی به ویژه در زمینه مراقبت‌ها و خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین آموزش پزشکی برای کشورهای در حال توسعه بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یافته‌های علمی بایستی نقش محوری و مهمی را در ایجاد و تدوین قوانین مرتبط با مسائل سلامت در پارلمان‌ها ایجاد نمایند. پارلمان‌ها با همکاری از طریق شبکه‌های بین‌ پارلمانی می‌توانند بهترین نمونه‌های قانونگذاری خود را به اشتراک بگذارند. این امر می‌تواند کیفیت قوانین مربوط به نقش فناوری در دستیابی به اهداف سلامت را بهبود بخشد.

همکاران محترم

ما بر این باوریم که نمایندگان مجلس بایستی با تدوین قوانین لازم، پیشرفته‌ترین دستاوردهای عملی را در دسترس مردم خود قرار داده و از این طریق سلامت بهداشتی جامعه را ارتقاء بخشند. در این راستا نه اختلافات سیاسی بایستی مانعی برای بهره‌مندی همه مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت گردد و نه منفعت‌طلبی افراد و شرکت‌هایی که به دنبال بازارهای پرسود هستند. این دو موضوع خط قرمزهایی هستند که پارلمان‌های سراسر جهان برای جلوگیری از وقوع آنها بایستی با یکدیگر همکاری کنند. این امر نیازمند تلاشی جهانی جهت ناکام گذاردن اهداف سیاسی و مالی خودخواهانه‌ای است که در دسترسی و بهره‌مندی مردم در اقصی نقاط جهان از فناوری‌های جدید ایجاد اختلال می‌نمایند.

متشکرم

پایان پیام

 

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۷

علی اسماعیلی

اختلافات سیاسی نباید مانع بهره‌مندی مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود عضوشورای اتحادیه بین المجالس، گفت:اختلافات سیاسی و منفعت‌طلبی افراد و شرکت‌هایی که به دنبال بازارهای پرسود هستند، نباید مانعی برای بهره‌مندی همه مردم از فناوری‌های جدید در زمینه پزشکی و سلامت شود. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710104250720384_Thum.jpg£علی اسماعیلی£ اختلافات,سیاسی,نباید,مانع,بهره‌مندی,مردم,از,فناوری‌های,جدید,در,زمینه,پزشکی,و,سلامت,شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi