جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ماهیت عملیات حفظ صلح متحول شده است/عملیات حفظ صلح از تسهیل فرایند سیاسی تا احیای حاکمیت قانون را شامل می‌شود

عباسی در صدوسی و هفتمین مجمع IPU در خصوص حفظ صلح: ماهیت عملیات حفظ صلح متحول شده است/عملیات حفظ صلح از تسهیل فرایند سیاسی تا احیای حاکمیت قانون را شامل می‌شود سرویس بین الملل عضو هیات رئیسه مجلس گفت: عملیات حفظ صلح حفاظت از شهروندان، کمک به خلع سلاح، از بین بردن و استقرار مجدد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38105
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

کرونا :

ماهیت عملیات حفظ صلح متحول شده است/عملیات حفظ صلح از تسهیل فرایند سیاسی تا احیای حاکمیت قانون را شامل می‌شود
عباسی در صدوسی و هفتمین مجمع IPU در خصوص حفظ صلح:

ماهیت عملیات حفظ صلح متحول شده است/عملیات حفظ صلح از تسهیل فرایند سیاسی تا احیای حاکمیت قانون را شامل می‌شود

سرویس بین الملل
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: عملیات حفظ صلح حفاظت از شهروندان، کمک به خلع سلاح، از بین بردن و استقرار مجدد مبارزان سابق، حمایت از تشکیلات برگزاری انتخابات و حمایت از پیشبرد حقوق بشر را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسدالله عباسی عضو گروه بین المجالس IPU در صدوسی و هفتمین مجمع IPU در خصوص «حفظ صلح» به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس، خانم ها و آقایان

از زمان اعزام اولین نیروهای حافظ صلح در سال ۱۹۸۴ تاکنون اینگونه عملیات به عنوان فعالیت اصلی ملل متحد و ابزار اصلی در اختیار جامعه بین الملل جهت پیشبرد صلح و امنیت در اقصی نقاط جهان شناخته شده است. از نقاط مختلف کانون درگیری های متعدد درخواست انجام عملیات حفظ صلح با هدف مقابله با مناقشاتی با ماهیت های مختلف از جمله درگیری های داخلی، میان دولتی و منطقه ای تا درگیری های قومی، فرقه ای و افراطی گرایی انجام می گیرد. در نتیجه ماهیت عملیات حفظ صلح در طول سال ها بسیار متحول شده است عملیات حفظ صلح چند وجهی ای که امروزه وجود دارد نه تنها با هدف حفظ صلح و امنیت بلکه با هدف تسهیل فرآیند سیاسی، حفاظت از شهروندان، کمک به خلع سلاح، از بین بردن و استقرار مجدد مبارزان سابق، حمایت از تشکیلات برگزاری انتخابات، حمایت از پیشبرد حقوق بشر و کمک به احیای حاکمیت قانون انجام می گیرد.

آتش گرفتن منازل در گچساران یک بحران است یا آتش سوزی ؟!
دنبال کنید

جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر اهمیت نقش عملیات حفظ صلح ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی، بر نیاز نسبت به تکریم بالاترین استانداردهای مربوط به رفتار و انضباط پرسنل سازمان ملل متحد، از جمله نیروهای حافظ صلح تاکید دارد. ما تاکید می نماییم که مبارزه با بدرفتاری به ویژه استسمار جنسی و سوءاستفاده (ESA) باید به عنوان یکی از اولویت های ملل متحد در اجرای عملیات حفظ صلح باقی بماند.

چنین حوادثی نه تنها به حیثیت ملل متحد خدشه وارد ساخته و مخالف اصول آن می باشند، بلکه در عین حال توانمندی این نهاد در تحقق ماموریت خود را تضعیف می نماید. رسیدگی به این موضوع در راستای منافع ملل متحد و کشورهای عضو آن می باشد. از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهیم به اجرای «سیاست تسامح صفر» در خصوص بدرفتاری ها، از جمله استثمار جنسی و سوءاستفاده از آن و اتخاذ اقدامات فریبکارانه، ادامه دهد. در عین حال، کشور مرتکب این جرم نیز در طول فرآیند بررسی باید به طور کامل همکاری نماید. با این وجود، به هنگام برخورد با موارد استثمار جنسی و سوء استفاده باید نهایت دقت را با هدف اجتناب از اتهام زنی های غلط اتخاذ نمود، چرا که حقوق قربانیان حائز اهمیت هستند. به همین نحو نیز باید از بی آبرو ساختن و مشخص نمودن نام کشوری که تبعه، اتباع آن متهم به بدرفتاری می باشند اجتناب نمود.

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از کشورهای کمک کننده نیرو، بر این باور است که مقابله با چالش بدرفتاری نیازمند توجه جدی مجالس کشورهای کمک کننده نیرو و پلیس می باشد.  در این خصوص، مجالس باید از طریق تصویب قوانین و مقررات مناسب نسبت به تسهیل نظارت بر اقدامات اتباع شرکت کننده خود در عملیات حفظ صلح ملل متحد و کمک به این سازمان در مبارزه و مقابله با موارد بدرفتاری از سوی نیروهای حافظ صلح اقدام نماید. در ضمن، IPU به عنوان محفلی برای دیپلماسی پارلمانی، دارای نقشی ارزشمند در تشویق و کمک به مجالس عضو در مبارزه با مسائل مرتبط با بدرفتاری می باشد.

ضرورت گفت وگوی سازنده با هدف کمک به رفع سوءتفاهمات/انتقاد از تداوم حملات نظامی و محاصره انسانی علیه یمن
دنبال کنید

در پایان، هیئت ایران نسبت به زنان و مردان و به ویژه حافظان صلحی که زیر پرچم ملل متحد خدمت نموده و جان خود را در راه آرمان صلح و امنیت بین المللی از دست دادند ادای احترام می نماید.

متشکرم./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷

اسدالله عباسی APU

ماهیت عملیات حفظ صلح متحول شده است/عملیات حفظ صلح از تسهیل فرایند سیاسی تا احیای حاکمیت قانون را شامل می‌شود عضو هیات رئیسه مجلس گفت: عملیات حفظ صلح حفاظت از شهروندان، کمک به خلع سلاح، از بین بردن و استقرار مجدد مبارزان سابق، حمایت از تشکیلات برگزاری انتخابات و حمایت از پیشبرد حقوق بشر را شامل می‌شود. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710101727642100_Thum.jpg£اسدالله عباسی APU£ ماهیت,عملیات,حفظ,صلح,متحول,شده,است/عملیات,حفظ,صلح,از,تسهیل,فرایند,سیاسی,تا,احیای,حاکمیت,قانون,را,شامل,می‌شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi