شماره : 37928
۲۰ / ۷ / ۱۳۹۶ - ۹:۳۸

رنجی که شهید کهگیلویه وبویراحمدی از هجوم دشمن به خاک کشورمان می برد+تصویر

پنجشنبه ای باشهدا: شهید شیروان عزیزی در سال ۶۶ پس از شناسائی ۲توپ دشمن در شلمچه برای انهدام آنها حکم ماموریت گرفتند و در حین عملیات انهدامی توسط ترکش خمپاره به سر مبارکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی چرام؛شهید شیروان عزیزی  در سال ۶۶ پس از شناسائی ۲توپ دشمن در شلمچه

پنجشنبه ای باشهدا:
شهید شیروان عزیزی در سال ۶۶ پس از شناسائی ۲توپ دشمن در شلمچه برای انهدام آنها حکم ماموریت گرفتند و در حین عملیات انهدامی توسط ترکش خمپاره به سر مبارکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
رنجی که شهید کهگیلویه وبویراحمدی از هجوم دشمن به خاک کشورمان می برد+تصویر 4

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی چرام؛شهید شیروان عزیزی  در سال ۶۶ پس از شناسائی ۲توپ دشمن در شلمچه برای انهدام آنها حکم ماموریت گرفتند و در حین عملیات انهدامی توسط ترکش خمپاره به سر مبارکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

وصیت نامه شهید

از او است ، سلام بر کسى که تمام هستى و نیستى و خوب و بدى را در روز قیامت مى داند و از ما مى پرسد .

سلام بر مهدى (عج) که مسلمانان در انتظار او هستیم وصیت من به شما برادران این است که تا آخرین قطره خونتان از اسلام و مکتب و امام عزیز دفاع کنید دوست ندارم وقت عزیزشما را بگیرم مى بخشید و اى خواهران عزیزم حجاب خود را حفظ کنید که حجاب تو کوبنده تر از خون من است .

سلام بر شما اى مادرانى که بچه هایتان شهید و اسیر مى شوند و باز شما میگوئید: پسر دیگرم باید برود و جاى برادرش را خالى نگذارد و همچنین روحیه قوى دارید . درود بر پدر و مادرى که فرزند خود را اینطور تربیت مى کنند و او را در راه اسلام قربانى مى کنند . پدرم هیچ ناراحت مباش که این براى تو افتخار است که اینچنین پسرى داشتى که در راه اسلام خدمت کند و شهید بشود . 
من از تمام خانواده هاى شهدا مى خواهم که صبر داشته باشند و اقوامانم و پدر و مادرم و همسرم برایم ناراحت نباشند . 
والسلام على من تبلع الهدى 
و من الله توفیق شهادتى 

کریمی نژاد فرماندار لنده : نوروز امسال با همگرایی و انسجام ملی برگرفته از رهیافت اندیشه های وحدت بخش رهبر معظم انقلاب متفاوت خواهد بود .
دنبال کنید

رنجی که شهید کهگیلویه وبویراحمدی از هجوم دشمن به خاک کشورمان می برد+تصویر 5

قسمتی از زندگینامه شهید شیروان عزیزی 
مثل شهید ،مثل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است،تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند.آری شهداء شمع محفل بشریتند.سوختند و محفل بشریت را روشن کردند.(استاد شهید مرتضی مطهری).

شهید شیروان عزیزی در سال ۱۳۴۴ در روستای مال آخوند در خانواده ای مذهبی پا به عرصه وجود گذاشت.

 

پدرش غلام حسین عزیزی به شغل کارگری و کشاورزی مشغول بود و از این راه معاش خانواده را تأمین می کرد شهید دوران ابتدائی خود را در روستای زادگاهش سپری نمود و جهت گذراندن دوره راهنمائی به مرکز بخش هجرت نمود و این دوره را در مدرسه راهنمائی فارابی لنده گذراند.بعد از اتمام دوره به علت فقر مالی ترک تحصیل نموده است.

 

ایشان دارای خانواده ای مذهبی ،معتقد،متدین و پای بند به مسائل مذهبی بودند و در اعزام فرزندشان به جبهه رضایت کامل داشتند. شهید متصف به اخلاق اسلامی بوده و از جهت خوشرفتاری سرآمد روستا و عشیره خویش بود.و همیشه در جلسات مذهبی و دینی شرکت و فعال بودند.شهید با والدینش بسیار مهربان بود.

 

و وجودش در خانه موجب شادی آنها می شد همچنین در رفتار با مردم از صفت حسنه اخلاق نیکو برخوردار بود و با آنها به نیکی رفتار می نمود بطوریکه مردم وی را الگو و نمونه می شناختند .وی در اوقات فراغت خود به خانواده کمک می کرد چرا که سبب فزونی عبادتش گردد.

 

(بر اساس حدیث هر کس به خانواده خود کمک کند جهاد کرده است)وگاهی اوقات نیز به مطالعه کتابهای مذهبی می گذراند.آخرین دیدار شهید با خانواده اش در شهریور ۶۶بود .

دوازدهمین جشنواره استانی “مدهامتان”در چرام برگزار می شود
دنبال کنید

 

اولین وصیت شهید در مورد نام ایمان برای فرزندش که هنوز متولد نشده بود.البته گفتند بر حسب احتمال اگر پسر بود این اسم انتخاب شود.و همچنین توصیه می نمود باید جوانان به جبهه روند و اگر اینها نروند جلوی دشمن گرفته نمی شود. شهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جوششی خاص را بخود دید .

 

و غرق در اهداف انقلاب گردیده و بدین منظور ایشان با افراد جوشیده از متن انقلاب همکاری و هماهنگی کامل داشته است و خود را نسبت به حفظ انقلاب مسئول می دانسته و انقلاب را یک حرکت اسلامی و مردمی می دانست. یکی از علتهایی که شهید عزیزی ترک تحصیل نمود فعالیت مستقیم او در جهت انقلاب اسلامی بوده است .

 

و همیشه میل داشت در کلیه راهپیمائیها شرکت کند و خطوط انقلاب اسلامی را تبلیغ نماید.شهید ۵مرتبه از طریق بسیج به جبهه اعزام گردید و در جبهات جنگ حضور پیدا کرد.در عملیاتهای والفجر مقدماتی ،والفجر ۱ عملیات فاو شرکت داشت و در جبهات پدافندی جنوب چندین بار شرکت داشت.و تا زمان شهادتش ۲بار مجروح شدند.

 

شهید که از هجوم دشمن به خاک کشورمان رنج می برد حضور در جبهه را یک عبادت الهی می دانسته و هر وقت مرخصی می آمد اظهار می داشت که جبهه خانه من است و دارای روحیه ای تحریک کننده و مشوق بود.شهید مدتی را نیروی کمیته انقلاب اسلامی بود و مأموریتهای زیادی در رابطه افراد قاچاقچی و ضد انقلاب داشتند.

 

سرانجام شهید در سال ۲۰/۷/۶۶ پس از شناسائی ۲توپ دشمن در شلمچه برای انهدام آنها حکم ماموریت گرفتند و در حین عملیات انهدامی توسط ترکش خمپاره به سر مبارکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

روحش شاد و یادش گرامی 

شهید
شهید شیروان عزیزی
ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 37928 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 20 مهر 1396 ساعت ۰۹:۳۸:۵۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر