شماره : 37916
۱۹ / ۷ / ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها/لزوم توسعه همکاری ها برای مبارزه با تروریسم

در دیدار فراکسیون زنان با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان مطرح شد: توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها/لزوم توسعه همکاری ها برای مبارزه با تروریسم سرویس بین الملل فراکسیون زنان مجلس در نشست با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان و هیئت همراه بر توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها

در دیدار فراکسیون زنان با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان مطرح شد:

توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها/لزوم توسعه همکاری ها برای مبارزه با تروریسم

سرویس بین الملل
فراکسیون زنان مجلس در نشست با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان و هیئت همراه بر توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها تاکید کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان و هیأت همراه، گفت:در ابتدای این دیدار درباره روابط ایران و پاکستان صحبت شد، که کشور پاکستان کشور دوست و برادر ایران بوده و اشتراکات مذهبی، ملی و قومی دارند، و روابط سیاسی از طریق پارلمان ها می تواند گسترش بیشتری یابد.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، افزود:در این نشست تاکید شد که پارلمان ها به ویژه گروه های دوستی و فراکسیون ها نقش زیادی در تقویت روابط دیپلماتیک دارند.

وی ادامه داد: در این دیدار عنوان شد که فراکسیون زنان در ایران قوانین خوبی در حمایت از زنان در برنامه ششم تصویب کرده و پیگیری طرح ها و لوایح برای احقاق حقوق زنان هستیم.

ذوالقدر یادآور شد:اعضای فراکسیون زنان در این دیدار درباره مسائلی همچون به همسایگی ایران و بلوچستان پاکستان، کمک های ایران در زمینه آموزشی و پزشکی به ایالت بلوچستان، مهمان ها، تسهیل رفت وآمد مهمانان، مسافران و زوار امام رضا (ع) و ایجاد خط ریلی و پروازی برای سهولت تردد بحث و گفت وگو کردند.

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان ۱۰۰۰۱۵۰۰۱۰/۱۱/۲۰۱۷ ۱۲:۰۰:۲۲ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/10/201710107492784209_Thum.jpgنشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستا

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان

 

وی افزود: در ایران از هیئت پارلمانی پاکستان درخواست شد که از طریق پارلمان پاکستان آزادی مرزبان ایرانی به نام سعید براتی که حدود ۵ ماه دستگیر بوده همکاری شود.

معصومه آقاپور در این دیدار به خطر تروریسم اشاره کرد و درباره همکاری ها بین ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم در منطقه و همچنین بر تعاملات اقتصادی بین ایران و پاکستان تاکید شد.

فاطمه اولاد قباد نیز در این نشست خواستار تسهیل رفت و آمدها بین دو کشور و تعمیق روابط بین دو کشور شد.

خدیجه ربیعی نیز بر مشترکلات دینی، ملی و مذهبی دو کشور تاکید کرد که می تواند در روابط بین دو کشور تاثیرگذار باشد.

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان ۱۰۰۰۱۵۰۰۱۰/۱۱/۲۰۱۷ ۱۲:۰۰:۲۳ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/10/201710107624519316_Thum.jpgنشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستا

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان

 

هاجر چنارانی در این نشست بر توجه به بحران میانمار تاکید کرد و افزود:ایران و پاکستان باید به عنوان دو کشور مسلمان به این موضوعات توجه ویژه ای داشته باشند.

فاطمه حسینی نیزدر این دیدار به طرح های خوب اقتصادی که در برنامه ششم توسعه برای حمایت از زنان تصویب اشاره کرد و ادامه داد:طرح های اقتصادی خوبی در حمایت از زنان و جوانان تصویب شده است.

فاطمه سعیدی نیز در پایان این دیدار به افزایش رفت و آمد بین هیئت پارلمانی ایران و پاکستان به ویژه در حوزه زنان تاکید کرد تا با فرهنگ های یکدیگر آشنا شوند.

لازم به ذکر است؛ فاطمه سعیدی، فاطمه حسینی، فاطمه اولادقباد، هاجر چنارانی، معصومه آقاپور و خدیجه ربیعی در این نشست حضور داشتند./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۱

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان

توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها/لزوم توسعه همکاری ها برای مبارزه با تروریسم فراکسیون زنان مجلس در نشست با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان و هیئت همراه بر توسعه روابط سیاسی ایران و پاکستان از طریق پارلمان ها تاکید کردند. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710105499043600_Thum.jpg£نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان£ توسعه,روابط,سیاسی,ایران,و,پاکستان,از,طریق,پارلمان,ها/لزوم,توسعه,همکاری,ها,برای,مبارزه,با,تروریسم Icana

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 37916 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت ۱۶:۴۱:۳۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر