پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اوکراین

خدادای در دیدار با سفیر اوکراین در تهران مطرح کرد؛ تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اوکراین سرویس بین الملل رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، گفت: حضور مثبت دو کشور ایران و اوکراین در مجامع منطقه‌ای و بین المللی در کنار یکدیگر می‌تواند به برقراری ثبات و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37914
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

کرونا :

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اوکراین
خدادای در دیدار با سفیر اوکراین در تهران مطرح کرد؛

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اوکراین

سرویس بین الملل
رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، گفت: حضور مثبت دو کشور ایران و اوکراین در مجامع منطقه‌ای و بین المللی در کنار یکدیگر می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش در منطقه کمک فراوانی کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز ( چهارشنبه ۱۹ مهرماه) با سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه مناسبات دو کشور، اظهار داشت: فرصت‌های فراوانی برای توسعه و گسترش مناسبات  سیاسی، فرهنگی و اقتصادی  وجود دارد که باید در راستای منافع دو ملت از آن بهره برد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود : گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند به تقویت و تحکیم مراودات  بویژه روابط پارلمانی فی‌مابین کمک فراوانی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی  فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی در دو کشور است، تصریح کرد: اجرایی کردن توافق‌نامه‌های امضاء شده در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دارویی و همکاری اتاق‌های بارزگانی ایران و اوکراین می‌تواند به افزایش حجم تبادلات اقتصادی بین دو کشور منجر شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و تداوم رایزنی‌ها در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، عنوان‌کرد: حضور مثبت دو کشور ایران و اوکراین در مجامع منطقه‌ای و بین المللی در کنار یکدیگر می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش در منطقه کمک فراوانی کنند.

دکتر روحانی درگذشت خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفت
دنبال کنید

در ادامه این دیدار سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات بین دو کشور، اظهار داشت: دولت اوکراین بر توسعه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید دارد. 

سرگئی بوردیلیاک با بیان اینکه ظرفیتهای اقتصادی اوکراین خواستار بهره‌گیری بهینه از این بسترها در راستای توسعه مراودات اقتصادی با ایران است، تصریح کرد: توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های کشاورزی، دارویی و مواد غذایی اوکراین وجود دارد و  باید با رفع موانع بانکی، گسترش تبادلات اقتصادی فی‌مابین را شتاب داد.

همچنین در ادامه این دیدار فرهاد تجری و  عین‌الله شریف‌پور نمایندگان مردم قصرشیرین و ماکو در مجلس‌شورای‌اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با بیان نقطه‌نظرات خود بر ارتقاء سطح همکاری‌های سیاسی ، اقتصادی و پارلمانی بین کشورهای ایران و اکراین تأکید کردند./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۰

دیدار سلمان خدادادی با سفیر اوکراین

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اوکراین رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین، گفت: حضور مثبت دو کشور ایران و اوکراین در مجامع منطقه‌ای و بین المللی در کنار یکدیگر می‌تواند به برقراری ثبات و آرامش در منطقه کمک فراوانی کنند. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710103199799618_Thum.jpg£دیدار سلمان خدادادی با سفیر اوکراین£ تشکیل,کمیسیون,مشترک,اقتصادی,فرصتی,برای,شناسایی,ظرفیت‌های,اقتصادی,ایران,و,اوکراین Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi