شماره : 37904
۱۹ / ۷ / ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

از تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی در حل مشکلات منطقه‌ای تا ابراز علاقه جهت همکاری در ایجاد خط پرواز مستقیم

در دیدار اعضای فراکسیون زنان با رئیس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان مطرح شد: از تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی در حل مشکلات منطقه‌ای تا ابراز علاقه جهت همکاری در ایجاد خط پرواز مستقیم سرویس بین الملل رئیس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در دیدار اعضای فراکسیون زنان با رئیس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان مطرح شد:

از تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی در حل مشکلات منطقه‌ای تا ابراز علاقه جهت همکاری در ایجاد خط پرواز مستقیم

سرویس بین الملل
رئیس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امروز (چهارشنبه، ۱۹ مهرماه) خانم راحله حمیدخان دورانی رئیس مجلس نمایندگان  ایالت بلوچستان پاکستان با جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و پارلمانی و همچنین برخی فعالیت‌های فراکسیون زنان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

اعضای فراکسیون زنان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان دو کشور ایران و پاکستان از توسعه و گسترش هرچه بیشتر ارتباطات فی‌مابین در تمامی زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی استقبال کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر  در ادامه با تشریح برخی فعالیت‌های مهم و اثرگذار فراکسیون زنان در تأمین سلامت و رفاه اجتماعی زنان خواستار تبادل تجارب در موضوع زنان و خانواده در مجالس دو کشورشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و بازرگانی را عامل مهمی در توسعه روابط دو کشور خواند و افزود: «گسترش خطوط ریلی کمک شایانی به تسهیل مراودات تجاری استان‌های مرزی دو کشور خواهد کرد».

معصومه آقاپور علیشاهی  نیز با تشریح نقش زنان در توسعه اجتماعی و اقتصادی گفت:« زنان در جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، دانشگاهی و مناصب سیاسی و اداری فعالیت دارند و بدون مشارکت زنان توسعه پایدار محقق نخواهد شد».

وزیر دفاع: اصابت اشتباه گلوله به خاک کشورمان قابل قبول نیست
دنبال کنید

فریده اولادقباد عضو دیگر فراکسیون زنان با تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی در حل مشکلات منطقه‌ای گفت:«امروز همبستگی میان کشورهای مسلمان از جمله ایران و پاکستان عامل مهمی در راستای مقابله با مشکلات منطقه از جمله پدیده شوم تروریسم است».

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خواستار همکاری هرچه بیشتر کشورها در راستای ایجاد امنیت پایدار در منطقه و حل مشکلات موجود در منطقه بویژه مشکلات مردم مسلمان میانمار شد.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به برخی مصوبات مربوط به زنان در قانون برنامه ششم در مجلس دهم خاطر نشان کرد:«طبق این قانون کلیه دستگاهها موظف به همکاری و اقدام لازم در راستای تأمین عدالت جنسیتی هستند».

وی افزود:« در عرصه اقتصادی هم اقدامات لازم در راستای دسترسی بیشتر زنان به منابع فراهم شده است».

خانم راحله حمیدخان دورانی رییس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان بر توسعه مراودات فرهنگی، علمی و دانشگاهی میان پاکستان و ایران تأکید کرد.

رییس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان همچنین با خاطرنشان کردن اشتراکات فراوان میان دو کشور افزود:"پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه های گوناگون بویژه اشتراکات فرهنگی، می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فی‌مابین باشد".

راحله دورانی در ادامه گفت:«همکاری در جهت ایجاد خط پرواز مستقیم، مقابله با مشکلات موجود در منطقه بویژه مقابله با تروریسم، همکاری‌های علمی از جمله اعطای بورسیه تحصیلی از جمله زمینه‌های مورد علاقه همکاری پاکستان با جمهوری اسلامی ایران است».

وی گفت: زنان در پاکستان مانند ایران نقش مهم و حضور فعالانه ای دارند و دو کشور می توانند با گسترش رفت و آمدهای پارلمانی از تبادل تجربیات یکدیگر در این زمینه بهره ببرند.

تا ۴۸ ساعت آینده سواحل مناطق آزاد برای عموم بازگشایی می‌شود
دنبال کنید

در این دیدار همچنین خانم‌ها خدیجه ربیعی و فاطمه سعیدی نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲

نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان

از تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای اسلامی در حل مشکلات منطقه‌ای تا ابراز علاقه جهت همکاری در ایجاد خط پرواز مستقیم رئیس مجلس نمایندگان ایالت بلوچستان پاکستان با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710105499043600_Thum.jpg£نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس با رئیس مجلس بلوچستان پاکستان£ از,تاکید,بر,لزوم,همبستگی,کشورهای,اسلامی,در,حل,مشکلات,منطقه‌ای,تا,ابراز,علاقه,جهت,همکاری,در,ایجاد,خط,پرواز,مستقیم Icana

خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 37904 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت ۱۶:۵۲:۵۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر