پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یک مسوول فرهنگی:شهرداری های کشور سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت نکرده اند

به گزارش ایرنا جلال شمس، شنبه در آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج ، بدون اشاره به میزان مطالبات انجمن کتابخانه های عمومی کشور از شهرداری های ایران ،گفت: میزان بدهی شهرداری تهران در این زمینه افزون بر 300 میلیارد ریال است. وی همچنین میزان بدهی شهرداری های استان کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3767
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴

کرونا :

یک مسوول فرهنگی:شهرداری های کشور سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت نکرده اند

یک مسوول فرهنگی:شهرداری های کشور سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت نکرده اند 4

به گزارش ایرنا جلال شمس، شنبه در آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج ، بدون اشاره به میزان مطالبات انجمن کتابخانه های عمومی کشور از شهرداری های ایران ،گفت: میزان بدهی شهرداری تهران در این زمینه افزون بر 300 میلیارد ریال است.

وی همچنین میزان بدهی شهرداری های استان کهگیلویه وبویراحمد به انجمن کتابخانه های عمومی این استان را حدود 15 میلیارد ریال بیان کرد.

شمس در بخش دیگری از سخنان خود توجه به چهار شاخص اصلی در نهاد کتابخانه های عمومی شامل عضویت ، امانت کتاب، فضا و میزان کتاب در این نهاد های فرهنگی افزود: افق هر یک از این چهار شاخص تا سال 1404 مشخص شده است.

وی ادامه داد:هم اینک میانگین فضای فیزیکی کتابخانه های عمومی کشور به ازای هر 100 نفر حدود دو متر است که بر اساس افق 1404 باید به هشت متر برسد.

این مسوول بیان کرد:همچنین میانگین اعضای کتابخانه های عمومی کشور هم اکنون به ازای هر 100 نفر حدود 3.33 درصد است که بر اساس افق 1404 باید به حدود 35 نفر به ازای هر 100 نفر برسد.

شمس ، شمار کتابخانه های عمومی کشور را افزون بر سه هزار و 300 کتابخانه اعلام کرد.

معاون مدیرکل اموراستان ها و انجمن نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین کیفیت گرایی ، اثربخشی و ارتقای سطح رفاهی و حقوق کارکنان وکتابداران را مهمترین رویکرد این نهاد در دولت یازدهم بیان کرد.

این مسوول افزود: یکی از برنامه های اساسی این نهاد در سال های اخیر تاکید بر کمیت گرایی در حوزه های مختلف به ویژه تامین نیروی انسانی است.

وزارت صمت تخصیص ارز به فرهاد مجیدی را تأیید کرده است
دنبال کنید

وی بیان کرد: بر همین اساس ودر چهار سال گذشته نهاد کتابخانه های عمومی سالانه 500 نفر به تعداد نیروی انسانی مورد نیاز خود اضافه کرده است.

شمس ، کتابداران را رکن اصلی در نهاد کتابخانه های عمومی دانست و گفت: چنانچه به جایگاه و منزلت این افراد بها داده نشود، نمی توان از این نهاد انتظار توسعه و تعالی در ابعاد مختلف و شاخص های چهارگانه داشت.

در این آیین زینب قربانی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان کهگیلویه و بویر احمد به عنوان نخستین مدیرکل زن به سمت مدیر کل کتابخانه های عمومی این استان معرفی شد.ک/2

671/7530 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
یک مسوول فرهنگی:شهرداری های کشور سهم کتابخانه های عمومی را پرداخت نکرده اند 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi