پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نشست تاجگردون با مداحان گچساران

۴۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت در شهرستان گچساران با قول مساعد نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت دارای فضای مناسب(ساختمان) و دفتر می شوند. به گزارش راک نیوز، مسوول کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان گچساران در همایش مداحان و ذاکرین شهرستان گچساران با عنوان ‘همسفران مسیر عشق ‘ با بیان اینکه در شهرستان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37349
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

کرونا :

نشست تاجگردون با مداحان گچساران

۴۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت در شهرستان گچساران با قول مساعد نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت دارای فضای مناسب(ساختمان) و دفتر می شوند.

به گزارش راک نیوز، مسوول کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان گچساران در همایش مداحان و ذاکرین شهرستان گچساران با عنوان ‘همسفران مسیر عشق ‘ با بیان اینکه در شهرستان گچساران بیش از ۴۰۰ نفر عضو کانون مداحان هستند، گفت: این کانون فضای مناسب(ساختمان) و دفتر ندارد و از نماینده مردم گچساران و باشت که در این همایش حضور داشت خواستار همکاری برای رفع این مشکل شد.

سید نعمت الله حجازی در خصوص فعالیت کانون مداحان گفت: تربیت و سازماندهی، ساماندهی مداحان و شعرای آئینی، آسیب شناسی مداحی، هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و … از مهمترین اهداف کانون مداحان است.

در ادامه این همایش نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی به مناسبت ماه محرم و صفر گفت: مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.

تاجگردون، اظهار کرد: امام راحل ما فرمود، ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به مراسم همایش مداحان و برنامه‌ریزی آن که ترکیبی از غدیر و ایام محرم است، بیان کرد: این نشان دهنده هنرمندی فرزندان این شهرستان است.

وی ادامه داد: محرم و صفر است که به یک مداح عزت می‌دهد و یک مداح اهل بیت را برای یک سال واکسینه می‌کند و همه ما دین را در پای منبرها آموختیم و هیچ کدام از ما دین را از رسانه‌ها و ماهواره‌ها نیاموختیم.

تاجگردون با بیان این که مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند، اظهار کرد: مدح حسین (ع) و سوگواری اهل بیت شایستگی و لیاقت می‌خواهد.

وی ادامه داد: مداحان و ذاکران اهل بیت قدر و قدرت خود را با این مدح زیبا که ممکن است در لحظه ای یک شخص را به اسلام و حسین وصل نماید بدانند.

میرزا محمد رضی معروف به میررضی آرتیمانی از شاعران و عارفان مشهور زمان صفویه است
دنبال کنید

تاجگردون با اشاره  به نقش و اهمیت تبلیغ در اسلام اظهار داشت: مداحان با هنر مداحی نقش بسزایی در ترویج آموزه های دینی در جامعه دارند.

وی با اشاره به توانمندی شهرستان گچساران در مناسبت‌های مذهبی عنوان کرد: امیداوریم بتوانیم همایش بزرگی همچون زنجان و یزد را در شهرستان گچساران برگزار کنیم.

تاجگردون یادآور شد: در آینده نزدیک از مداحان و شاعران آیینی شهرستان های گچساران و باشت تجلیل به عمل خواهد آمد

گفتی است نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در این همایش جهت ایجاد فضای مناسب برای کانون مداحان گچساران قول مساعد داد.

تاجگردون در پایان از کانون مداحان گچساران جهت برگزاری باشکوه این همایش تشکر کرد.

در این نشست همچنین آلبوم گنگه گریو با صدای مهرداد علیپور به شهیدان احمدرضا تاجگردون و سیدعبدالخالق فرزادیان تقدیم شد.

به گزارش راک نیوز،آلبوم صوتی محلی “گویش لری” با عنوان گنگه گریو ویژه ایام محرم، با هدف برجسته سازی نمادها و ارزش‌های دینی، ارتقاء سلیقه مخاطبین در شنیدن نواهای دینی، ترویج مضامین رفیع اسلامی و انسانی  با صدای مهرداد علیپور ، کاری از دفتر نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت و با همکاری خانه هنرمندان تولید شده است.

مراسم رونمایی از کاست محلی محرم با عنوان«زینب زار» در همایش مداحان و ذاکرین شهرستان گچساران با عنوان ‘همسفران مسیر عشق  با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حمید برازش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،محمد علی علیمردانی مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد ،عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران، برخی از روسای ادارات ،مداحان و ذاکرین اهل بیت در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

نامه ای خطاب به استاندار؛‌ جلوی تخلفات در واگذاری زمینهای گچساران را بگیرید
دنبال کنید

شاعر و خواننده این اثر در حاشیه این همایش در گفتگو با راک نیوز گفت: آلبوم گنگه گریو ثمره تلاش ۱ ساله جمعی از هنرمندان است.

مهرداد علیپور افزود: این آلبوم شامل ۵ تراک نوحه به زبان لری است که با آهنگسازی محمد علی پیرسبزی، تنظیم علی شمس ، ضبط استودیویی(استودیو دیوا) محمد نوروزی ضبط و تنظیم شده است.

شاعر و خواننده این اثر خاطر نشان کرد: یکی از اشعار این آلبوم متعلق به قدرت اله دشتی می باشد.

وی ادامه داد: مهمترین نگرانی در حوزه‌ هنرهای آئینی هجوم فرهنگ بیگانه به اصالت‌های این حوزه است که محتوا را فدای قالب می‌کند و در ترکیب قالب و محتوا فضای قبار آلود ایجاد شده است که گاه سبب دل‌شکستگی خادمان اهل بیت می‌شود. در این باره لازم است کارهای اساسی انجام شود تا پیرایه‌زدایی و اصلاح متون انجام و تولیدات مناسبی عرضه شود.

گفتنی است مهرداد علیپور در پایان این اثر را به شهیدان احمدرضا تاجگردون و سیدعبدالخالق فرزادیان تقدیم کرد.

پاسدار سرافراز سپاه اسلام شهید احمدرضا تاجـگردون در تاریخ نهم فروردین ماه سال۱۳۶۳ در جفیر۵۰ کیلومتری غرب اهواز به شهادت رسید.

سرگرد «عبدالخالق فرزادیان» مأمور پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد عصر شنبه هفته جاری هجدهم شهریور ماه در درگیری با سارق حرفه‌ای و شرور مسلح در یکی از روستاهای شهرستان گچساران به شهادت رسید.

آلبوم گنگه گریو به شهیدان "تاجگردون و فرزادیان" تقدیم شد
آلبوم گنگه گریو به شهیدان "تاجگردون و فرزادیان" تقدیم شد
آلبوم گنگه گریو به شهیدان "تاجگردون و فرزادیان" تقدیم شد
آلبوم گنگه گریو به شهیدان "تاجگردون و فرزادیان" تقدیم شد

نشست تاجگردون با مداحان گچساران 94 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 96 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 98 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 100 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 102 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 104 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 106 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 108 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 110 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 112 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 114 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 116 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 118 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 120 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 122 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 124 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 126 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 128 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 130 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 132 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 134 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 136 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 138 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 140 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 142 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 144 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 146 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 148 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 150 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 152 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 154 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 156 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 158 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 160 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 162 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 164 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 166 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 168 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 170 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 172 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 174 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 176 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 178 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 180 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 182 نشست تاجگردون با مداحان گچساران 184

 

نماینده ی گچساران و باشت در کرونا نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi