پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

مداحی‌های ایام محرم باید دارای محتوا و قابل فهم باشند

دیشموک-امام جمعه دیشموک با اشاره به اهمیت حفظ شان برگزاری مراسم ایام محرم، گفت: مداحی ها باید دارای محتوا و قابل فهم باشد. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست هماهنگی برگزاری مراسم ایام و به ویژه شب های محرم در دیشموک با حضور مسئولان شورای اداری، بخشدار، امام جمعه، فرماندهان نیروی نظامی و انظامی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37182
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

کرونا :

مداحی‌های ایام محرم باید دارای محتوا و قابل فهم باشند

مداحی‌های ایام محرم باید دارای محتوا و قابل فهم باشند 3

دیشموک-امام جمعه دیشموک با اشاره به اهمیت حفظ شان برگزاری مراسم ایام محرم، گفت: مداحی ها باید دارای محتوا و قابل فهم باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست هماهنگی برگزاری مراسم ایام و به ویژه شب های محرم در دیشموک با حضور مسئولان شورای اداری، بخشدار، امام جمعه، فرماندهان نیروی نظامی و انظامی و مسئولان هیئات مذهبی برگزار شد.

مداحی‌ها باید دارای محتوا و قابل فهم باشند

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در نشست با مسئولان هیئات مذهبی و در آستانه برگزاری ماه محرم؛ با بیان اینکه؛  هیچ مصیبتی در عالم اتفاق نیفتاد مگر مصیبت امام حسین(ع)؛ اظهار کرد: هیئات مذهبی برای باشکوه برگزار شدن ایام سوگواری و مراسم تاسوعا و عاشورا تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه، برگزاری مراسمات ایام محرم باید انسجام داشته باشد، تصریح کرد: تجمیع هیئات در تحقق این امر تاثیر زیادی دارد.

حجت الاسلام راوند بیان کرد: هدف یکی و اخلاص وجود داشته باشد، لذا مسئولان هیئات مذهبی با هم اتفاق نظر داشته باشند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به اهمیت حفظ شان برگزاری مراسم ایام محرم، گفت: برخی مداحان شبیه به خواننده ارگ  می خوانند که این کار “کفر” است.

امام جمعه دیشموک اذعان کرد: مداحی‌های من‌درآوردی با اشعار خودتفسیرشده در این ایام انجام نشود.

حجت الاسلام راوند با اشاره به برخی اشعار قرائت شده توسط مداحان، گفت: مداحی باید طبق اصول باشد.

وی گفت: مداحی ها باید دارای محتوا و قابل فهم باشد.

امام جمعه خطاب به شهرداری: در ایام محرم نورافشانی های شهر خاموش شود

امام جمعه دیشموک در انتقاد از شهرداری دیشموک، گفت: سال گذشته نیز به شهرداری گفته شد؛ تزئین سطح شهر دیشموک همیشه و در همه مناسبت ها شاد است.

حجت الاسلام راوند بیان کرد: یک سری چراغ های تزئین شده در سطح شهر نصب است که در همه ایام روشن هستند.

وی بیان کرد: الان که در آستانه آغاز ماه محرم هستیم، همه ادارات و حتی مردم مناسب این ایام، فضاسازی انجام دهند.

امضاهای طلایی و انحصاری در صمت کهگیلویه و بویراحمد حذف شوند
دنبال کنید

امام جمعه دیشموک گفت: همه ادارات در فضاسازی سطح شهر مناسب با ایام محرم، اقدام کنند.

مداحی ها در شان ائمه باشد

قاسم جعفری رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک با بیان اینکه؛ تجمیع هیئات به کیفیت بخشی مراسم ایام محرم کمک زیادی می کند، گفت: انتظار می رود که هیئات با هم تجمیع شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک بیان کرد: مداحی ها توسط مداحان باید در خور و شان ائمه باشد.

آمادگی کامل برقراری امنیت ایام محرم را داریم

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه؛ محرم ماه بالیدن است و نه ماه نالیدن!، محرم ماه نگریستن بوده و نه گریستن!، تصریح کرد: هیئات مذهبی نیاز به برقراری امنیت دارند.

ستوانیکم مرتضی فضیلت فر با اشاره به اینکه، برقرای نظم امنیت عزاداران از وظایف نیروی انتظامی است، گفت: آمادگی کامل برقراری امنیت را برای عزادارن در ماه محرم داریم.

برخی ادارت در برنامه‌های فرهنگی دیشموک سهل‌انگاری می کنند

ستوان دوم پاسدار اسماعیل معززی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمدتقی(ع) در حاشیه برگزاری این نشست به همزمانی آغاز سال تحصیلی، ماه محرم و هفته فاع مقدس اشاره کرد و گفت: مناسبت های هفته دفاع مقدس و ماه محرم از ارزش والایی برخوردار هستند.

فرمانده حوزه بسیج دیشموک بیان کرد: در جلسات برای ادارات مصوب می شود؛ ولی برخی ادارات در مناسبت ها، حتی اقدام به نصب یک بنر نمی کنند.

معززی به ضعف برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: در سطح روستاها حتی یک برنامه فرهنگی برگزار نمی شود و این جای بسی تاسف دارد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام محمدتقی(ع) دیشموک بیان کرد: ادارات به بحث مهم و با ارزش فرهنگ و برنا مه های فرهنگی  توجه داشته باشند.

معززی از اکتفای اجرای برنامه های فرهنگی توسط برخی هیئات در ایام محرم انتقاد کرده و تصریح کرد: هیئات در تمام مناسبت های طول ایام سال باید در برگزاری برنامه های فرهنگی، تلاش کرده و کوتاهی نکنند.

علت افت فشار آب در گچساران و 120 پرونده ای که به دادگاه ارسال شد
دنبال کنید

مسئولان از جیب شخصی خود به هیئت ها کمک کنند

حسن امیریان بخشدار دیشموک ضمن ارائه سخنانی در وصف محرم، گفت: همه هیئات برای برگزار کردن ایام محرم  با تفاهم و همکایر، انسجام داشته باشند.

همچنین سلمان بینا عضو شورای شهر دیشموک  به ماه محرم  و ارزش و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: تلاش می شود تا شورای وشهرداری دیشموک در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و به منظور ایجاد فضای معنوی در راستای تبلیغ رسالت حسینی با نصب پرچم های سیاه در میادین شهر به استقبال عزای حسین (ع ) ، برویم.

عضو شورای شهر دیشموک از برخی هیئات مذهبی گلایه کرد و گفت: برخی هیئات برای مراسمات مناسبتی؛ در بحث کمک لوازم از جمله وسایل صوتی، همکاری ندارند.

بینا تشریح کرد: مسئولان از جیب شخصی خود برای برنامه های فرهنگی مذهبی کمک کنند.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ اداره ای با هیئت مذهبی جوانان عاشقان ثارالله در بحث برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی، یک‌ریال مساعدت مالی نداشته است.

بینا بیان کرد: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه کربلا و روز عاشورا را برای عزادارن تبیین کنیم.

خادم هیئت جوانان عاشقان ثارالله دیشموک اذعان کرد: مبلغین در ایام محرم به تبیین مطالب دارای محتوا و قابل فهم برای عموم ، اقدام کنند.

بینا با انتقاد از عملکرد ِصرف برخی هیئات مذهبی به ماه محرم، بیان کرد: هیئات مذهبی دیشموک به ده روز محرم مستثنی نشوند و در تمام طول ایام سال، برای اجرای برنامه های فرهنگی، تلاش کنند.

عضو شورای شهر دیشموک از تجربه در برگزاری برنامه های فرهنگی دیشموک گفت و عنوان کرد: بعضا برنامه های فرهنگی اجرا می کردیم و مسئولی به ما می گفت در برنامه طوری از من تقدیر کنید که مردم؛ حساب ببرند.

بینا با بیان اینکه؛ نباید عوام فریبی صورت بگیرد، گفت: تقدیر و تشکر از مسئولان را در برنامه های فرهنگی، لغو و کنار بگذاریم.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi