جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کواکبیان: سخنان ترامپ در سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است

در دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه مطرح شد؛ کواکبیان: سخنان ترامپ در سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است سرویس بین الملل رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه “دیپلماسی پارلمانی” را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37174
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

کرونا :

کواکبیان: سخنان ترامپ در سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است
در دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و زیمبابوه مطرح شد؛

کواکبیان: سخنان ترامپ در سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است

سرویس بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه “دیپلماسی پارلمانی” را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان؛ رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی پارلمانی به "هراره" پایتخت زیمبابوه سفر کرده است با "پاردازا" رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه و ایران و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان زیمبابوه دیدار و گفتگو کرد.

بنابراین گزارش کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران و استقلال زیمبابو، گفت:  از ابتدای  برقراری ارتباطات سیاسی روابطی حسنه و صمیمانه میان دو کشور برقرار بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شواری اسلامی افزود: سفرهای مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و دیگر روسای جمهوری اسلامی ایران به زیمبابوه نشاندهنده علاقمندی مقامات ایران و زیمبابوه به توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف سیاسی،اقتصادی و فرهنگی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه "دیپلماسی پارلمانی" را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و تصریح کرد: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند به تسهیل و رفع موانع بر سر راه همکاری‌های  فیمابین کمک فراوانی نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مواضع زیمبابوه در موضوع انرژی صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، افزود: مواضع نزدیک دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در قضیه مردم مظلوم فلسطین و تأثیرگذاری در دو منطقه آسیا و آفریقا می‌تواند به اتخاذ تصمیمات مشترک در مجامع و سازمان‌های بین المللی منجر شود.

کاهش ۵۰ درصدی جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

کواکبیان در بخش دیگری افزود: قدرت‌های سلطه‌گر همواره برخلاف منافع ملت‌ها تصمیم گرفته و مخالف تصمیم‌گیری و استقلال کشورها بدست ملت‌ها هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد:  سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است

در ادامه این دیدار پاردازا رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه با قدردانی از حضور هیأت پارلمانی کشورمان در هراره گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه و جهان محسوب میشود و دولت و مردم زیمبابوه هیچگاه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به رفع تبعیض و استعمار و حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم زیمبابوه را فراموش نخواهد کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی زیمبابوه و ایران بر گسترش همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور تأکید کرد و افزود: مجالس زیمبابوه و ایران می‌توانند در ارتقاء سطح مناسبات و تقویت همکاری‌ها در بخش‌های مختلف کمک فراوانی کنند.

همچنین رئیس کمیته روابط خارجی مجلس زیمبابوه، همکاری‌های جنوب جنوب را فرصتی برای توسعه مراودات میان کشورهای در حال توسعه و مستقل جهان دانست و افزود: بسترهای فراوانی برای سرمایه گذاری های مشترک در عرصه‌های کشاورزی، بهداشت، بانک و توریسم در زیمبابوه وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی در بخش دیگری افزود: استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و زیمبابوه قویأ از توافقنامه برجام به عنوان یک معاهده بین المللی حمایت می کند.

سه گانه سیاست در ایران
دنبال کنید

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  در این دیدار عزت الله یوسفیان ملا، احد آزادیخواه و هدایت الله خادمی نمایندگان مردم آمل، ملایر و ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی  و عضو گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بیاناتی جداگانه دیدگاه‌های خود درخصوص راه‌های گسترش مراودات، رفع موانع بانکی و بررسی فرصت‌های همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری فیمابین مطرح کردند./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸

مصطفی کواکبیان ‌

کواکبیان: سخنان ترامپ در سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه “دیپلماسی پارلمانی” را از مهمترین بخش‌های توسعه مناسبات فیمابین دانست و گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل فاقد هرگونه عقلانیت سیاسی است. http://media.icana.ir//Image/2013/10/48194_Thum.jpg£مصطفی کواکبیان ‌£مصطفی کواکبیان ‌ کواکبیان:,سخنان,ترامپ,در,سازمان,ملل,فاقد,هرگونه,عقلانیت,سیاسی,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi