چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

انجام عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ گاز پس از ۱۹سال

گچساران- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار دالان با تلاش متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران پس از ۱۹ سال انجام شد . به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نفت گچساران، مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37146
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

کرونا :

انجام عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ گاز پس از ۱۹سال

انجام عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ گاز پس از ۱۹سال 3

گچساران- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار دالان با تلاش متخصصان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران پس از ۱۹ سال انجام شد .

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نفت گچساران، مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تشریح این اقدام بزرگ اظهار کرد: عملیات توپکرانی خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز آغار دالان، حد فاصل ایستگاه های ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰ به طول ۷۵ کیلومتر، همزمان با عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه گازی فراشبند از نوزدهم مرداد ماه سال جاری از ایستگاه ” کلمه” آغاز شد.

صیدالی با بیان اینکه برای رفع موانع احتمالی خط “۴۲ آغاردالان حد فاصل ایستگاههای ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰ از سال قبل در برنامه شرکت گچساران و ستاد مناطق نفت خیز جنوب قرار گرفت تصریح کرد: پس از بستن پالایشگاه گازی فراشبند و خط”۴۲ همزمان با شروع عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه، نصب و راه اندازی سیستم توپک ران و توپک گیر ایستگاه کلمه از مرداد ماه عملا” بصورت اجرایی در آمد.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران به ویژگی این خط اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت و نیاز به دقت بالای کار، دستورالعمل شیوه توپکرانی و رفع مانع چندین بار با همکاری خوب مجموعه ستاد مناطق نفتخیز جنوب و شرکت گچساران بازنگری و اصلاح گردید و سرانجام مقرر شد با استفاده از توپک ردیاب “۴۲ پیمانکار توپکران طرف قرارداد مدیریت مهندسی و ساختمان ستاد با کمک دو عدد توپک و بسته آبی و استفاده از کمپرسور هوا از ایستگاه ۱۲۰۰ رانده شود.

تنها راه کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل هاست
دنبال کنید

صیدالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این خط لوله پیش از این دو عملیات ناموفق توپک رانی داشت، احتمال وجود مانع در آن پیش بینی شده بود که این عملیات به صورت  برعکس انجام و پس از اطمینان از عدم وجود مانع، برای انجام توپکرانی هوشمند آماده گردید.

این مدیر نفتی اذعان کرد: اجرای کار بگونه ای برنامه ریزی شده بود که همزمان با اتمام تعمیرات اساسی پالایشگاه گازی فراشبند، این خط لوله نیز در روزهای گذشته و بدون تاخیر، در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به اینکه تمام کارهای صورت گرفته رفع موانع در همان مدت زمان توقف درخواستی شرکت زاگرس جنوبی انجام و نیاز به تمدید زمان توقف نبوده است اظهار داشت: در پایان از همکاری، همدلی و تلاش های همه گروههایی که در انجام این کار بزرگ شامل مجموعه مدیریت ستاد مناطق نفت خیز جنوب  و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و همچنین شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی همکاری خوبی داشته اند تقدیر و تشکر می گردد.
 

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi