چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل / موضوع انحصار حق‌ وتو در سازمان ملل باید اصلاح شود

شوشتری مطرح کرد: پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل / موضوع انحصار حق‌ وتو در سازمان ملل باید اصلاح شود سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکرد آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل، گفت: آمریکا سازمان ملل را ابزاری برای تامین خواسته‌های خود می‌داند. هادی شوشتری در گفت‌وگو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37103
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

کرونا :

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل / موضوع انحصار حق‌ وتو در سازمان ملل باید اصلاح شود
شوشتری مطرح کرد:

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل / موضوع انحصار حق‌ وتو در سازمان ملل باید اصلاح شود

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکرد آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل، گفت: آمریکا سازمان ملل را ابزاری برای تامین خواسته‌های خود می‌داند.

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به عدم امضای طرح تغییر ساختار سازمان ملل متحد توسط ۱۲۸ کشور از جمله ایران، گفت: تئوری‌هایی در خصوص اصلاح ساختار سازمان ملل همواره مطرح می‌شود اما ما نسبت به طرح پیشنهادی از سوی آمریکا اعتراض داریم، در واقع ساختار سازمان ملل ساختاری با حق وتو محصور در ۵ کشور همواره مورد انتقادهایی قرار گرفته است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در ادوار مختلف با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد اصلاح ساختار سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شده است، برخی اذعان دارند که انحصار حق  وتو در ۵ کشور مبین وضعیت فعلی ساختار قدرت در دنیا نیست.

شوشتری یادآور شد: کشورهای اسلامی همواره مطرح می‌کنند که سازمان همکاری کشورهای اسلامی متشکل از ۵۷ کشور باید کرسی در شورای امنیت سازمان ملل داشته باشد یا چین و برزیل یا هند با جمعیتی حدود یک میلیارد نفر نیز خواستار کرسی در شورای امنیت سازمان ملل هستند.

وی ادامه داد: پیشنهادهای متعدد توسط کارشناسان برای اصلاح ساختار سازمان ملل بررسی شده و بر گفت وگوی متقابل نیز تاکید شده است اما اصلاحاتی در جهت تامین منافع کشورهایی کم قدرت و کمتر توسعه یافته صورت نگرفته است.

ایران مخالف مداخله نظامی خارجی در یمن است/ جنگ با یمن دستاوردی برای بانیان آن نداشته است
دنبال کنید

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح تغییر ساختار سازمان ملل متحد در راستای رویکرد ایالت متحده آمریکا است، رویکردی سازمان ملل را ابزاری در جهت تامین خواسته‌های خود می‌داند، بنابراین سایر کشورهایی من جمله ایران قطعا در برابر چنین اصلاحاتی مخالفت خواهند کرد.

گفتنی است؛ ایران طرح پیشنهادی نماینده آمریکا که از سوی تعدادی از اعضای بلوک تحت نفوذ آمریکا ارائه شد، برای تغییر ساختار سازمان ملل متحد را امضا نکرد، نشست 'سازمان ملل، اصلاحات' توسط آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان با ریاست رییس جمهوری آمریکا نیز پیرامون بررسی این طرح برگزار شده و ترامپ تاکید کرده که طرح مذکور در راستای صلح و امنیت بین الملل است زیرا نظام عریض و طویل این سازمان در شرایط فعلی مانع دستیابی به اهداف شده است./

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰

هادی شوشتری

پشت پرده طرح آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل / موضوع انحصار حق‌ وتو در سازمان ملل باید اصلاح شود عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رویکرد آمریکا برای اصلاح ساختار سازمان ملل، گفت: آمریکا سازمان ملل را ابزاری برای تامین خواسته‌های خود می‌داند. http://media.icana.ir//Image/2014/02/59596_Thum.jpg£هادی شوشتری£هادی شوشتری پشت,پرده,طرح,آمریکا,برای,اصلاح,ساختار,سازمان,ملل,/,موضوع,انحصار,حق‌,وتو,در,سازمان,ملل,باید,اصلاح,شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi