چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بوی خون همه پرسی اقلیم کردستان به مشام می رسد/ التهاب و تنش هدیه بارزانی به عراق پس از داعش

خانه ملت گزارش می دهد: بوی خون همه پرسی اقلیم کردستان به مشام می رسد/ التهاب و تنش هدیه بارزانی به عراق پس از داعش سرویس سیاسی با توجه به موضع گیری های مقامات بلندپایه عراق و کشورهای همسایه، باز هم طی روزهای اخیر شاهد اصرار مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی در موعد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37046
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

کرونا :

بوی خون همه پرسی اقلیم کردستان به مشام می رسد/ التهاب و تنش هدیه بارزانی به عراق پس از داعش
خانه ملت گزارش می دهد:

بوی خون همه پرسی اقلیم کردستان به مشام می رسد/ التهاب و تنش هدیه بارزانی به عراق پس از داعش

سرویس سیاسی
با توجه به موضع گیری های مقامات بلندپایه عراق و کشورهای همسایه، باز هم طی روزهای اخیر شاهد اصرار مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی در موعد تعیین شده هستیم که این امر با هشدار جدی و مقابله نظامی نخست وزیر عراق مواجه شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خانه ملت؛ در صد سال گذشته کردهای عراق همواره برای رسیدن استقلال چه به صورت سیاسی و چه به صورت نظامی سعی کرده‌اند با دولت مرکزی روبه‌رو شوند و به خواسته خود برسند که هر بار دو طرف موفق به تصمیمی دوجانبه نشدند تا آنکه سال ۲۰۰۳ با آمدن آمریکا و سرنگونی رژیم بعث، کردها به کمک فضای ایجاد‌شده موفق شدند به صورت رسمی و قانونی تبدیل به حکومت محلی خودمختاری در عراق فدرال شوند.

از سال ۲۰۰۳ کردها در سطح دیپلماسی داخلی و خارجی تبدیل به پدیده منطقه شدند؛ به نحوی که اکثر کنسولگری‌های کشورهای بزرگ و مهم جهان در اربیل پایتخت اقلیم کردستان بازگشایی شد و این ‌شهر از لحاظ سیاسی شانه‌به‌‎شانه بغداد، تبدیل به دومین مرکز مهم سیاسی عراق شد.

اما با وجود این، باز هم کردها و دولت مرکزی نتوانستند مسائل و مشکلات مابین‌ خود را حل کنند و امروز نوعی افتراق سیاسی در عراق مشهود است که ورود داعش به این کشور هم‌ منجر به گسست بیشتر دو طرف شده؛ به نحوی که کردها بیشتر از گذشته موضوع استقلال را دنبال می‌کنند. اما در چند روز گذشته، کردها برای استقلال گامی جدی برداشتند و «مسعود بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق به همراه چند حزب سیاسی در اقلیم کردستان اعلام کردند، روز ٢۵ سپتامبر ، برابر با ۳ مهر ۱۳۹۶ همه پرسی استقلال اقلیم کردستان برگزار می‌شود.

دیدار حسین امیرعبداللهیان با نماینده سازمان ملل ۶۶۹۱۰۰۰۹/۱۲/۲۰۱۷ ۶:۵۶:۱۰ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/09/201709103084988999_Thum.jpgحسین امیرعبداللهیان نماینده سازمان ملل

دیدار حسین امیرعبداللهیان با نماینده سازمان ملل

 

بحران جدی در عراق با برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل در دیدار با اریک شوالیه، مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه در تهران، تاکید کرد که برگزاری رفراندوم در اداره اقلیم کرد شمال عراق بحران جدیدی را رقم می زند.

وی افزود: موضع فرانسه مبنی بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق و پرهیز از اقدامات تجزیه طلبانه مورد توجه ما است. بحث برگزاری رفراندوم در اقلیم کرد شمال عراق، کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد و بحران جدیدی را در عراق رقم خواهد زد و به ویژه اینکه ایجاد اختلاف در عراق فرصت بازی جدیدی برای تروریسم فراهم می سازد.

شمخانی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی نیز در دیدار با کسرت رسول معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی اقلیم کردستان و ملابختیار رییس دفتر سیاسی این اتحادیه گفت: اگر چه ممکن است ظاهر این موضوع جذاب باشد، اما در حقیقت موجب انزوا و فشار بر کردهای عراق و تضعیف کردستان و در نهایت کل کشور عراق خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: پیگیری موضوع برگزاری همه پرسی برای جدایی و ایجاد انشقاق در ملت عراق به لحاظ حاشیه ای بودن و عدم پاسخگویی به هیچ یک از اولویت ها و نیازهای واقعی مردم با تدبیر و سیاست مسوولان عراق همخوانی ندارد.

وی با بیان این که خواست برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، تضعیف عراق و کشورهای بزرگ در غرب آسیاست، تصریح کرد: با هوشیاری و در نظر داشتن منافع ملی و منافع جهان اسلام نباید اجازه داد این طرح های استعماری و وارداتی همچون خاورمیانه بزرگ محقق شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن چه که جمهوری اسلامی ایران برای مردم، احزاب و گروه ها در شمال عراق آرزو دارد امنیت، توسعه اقتصادی و رفاه است که تحقق آن مانعی مهم در مسیر فعالیت و رشد گروه های تروریستی است.

در این اوضاع و احوال و اصرار بارزانی بر برگزاری همه پرسی در موعد مورد نظر کردها،

جمهوری اسلامی ایران بارها از مراجع رسمی دیپلماتیک اعلام کرده که با هرگونه تجزیه طلبی عراق مخالف است و از تمامیت ارضی این کشور حمایت می‌کند و رویکرد کشورمان در کمک به بغداد برای مبارزه با تروریسم در دو سال گذشته نیز موید این مطلب است.

دیدار علی لاریجانی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق ۵۲۸۷۵۰۱/۲۴/۲۰۱۶ ۱۰:۳۷:۲۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/01/201601103695672213_Thum.jpgدکتر علی لاریجانی

دیدار علی لاریجانی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق

 

همه پرسی که آشوب را به عراق هدیه می کند

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق عصر شنبه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس اگر همه‌پرسی کردستان منجر به آشوب و هرج و مرج در عراق شود، آماده استفاده از قدرت نظامی است و اگر این همه‌پرسی باعث آشوب در عراق شود، ما آماده‌ دخالت نظامی هستیم.

ترکیه هم به دلیل احساس خطر از سوی کردهای همجوار کردستان عراق، با سیاست‌های تجزیه طلبانه اربیل مخالفت جدی دارد. از همین رو در اواسط فروردین سال جاری به دنبال افراشته شدن پرچم کردستان در استان کرکوک، رجب طیب اردوغان ضمن درخواست برای پایین آوردن این پرچم هشدار داد، خودداری از انجام این کار به روابط کردها با ترکیه لطمه وارد خواهد کرد.

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که در حاشیه نشست امنیتی مونیخ انجام شد، گفت:  "ما حامی عراقی متحد، فدرالی و دمکرات هستیم". رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید اروپا با تشکیل یک کشور کردی در خاورمیانه مخالف است.

همچنین فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۶ اعلام کرد که این اتحادیه با تشکیل یک کشور کردی در منطقه مخالف است و از ایده جدا شدن کُردها چه در ترکیه، چه در عراق و یا سوریه حمایت نمی کند.

خبرگزاری خانه ملت در گفتگو با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی " علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "، پرداخته است.

ابوالفضل حسن بیکی ۳۴۰۶۷۵۶/۲۵/۲۰۱۶ ۱:۱۷:۱۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606100689874533_Thum.jpg

ابوالفضل حسن بیکی

 

حسن بیگی مطرح کرد:

تلاش نظام استکباری برای ادامه نا امنی در منطقه با همه پرسی در اقلیم کردستان/ آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه است

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "، اظهار داشت: آمریکا نزدیک به نیم قرن است که درپی تجزیه کشورهای منطقه تا آنها را تضعیف و از این بین برای خود و حامیان شان قدرت و منفعت کسب نماید.

وی با بیان اینکه عراق یکپارچه، باثبات و دموکراتیک ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود، خاطر نشان ساخت: مسئولان اقلیم کردستان باید موارد اختلاف را در چارچوب های قانونی پیگیری و بدون ایجاد تنش و مشکل راهکارهای قانونی و سالم را بدست آورند.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه باید تمامیت ارضی عراق به طور کامل حفظ شود،گفت: نباید برخی آرامش و وفاق در عراق را فدای خودخواهی خود کنند،‌ برای اینکه مردم این کشور باید آرامش و ثبات را شاهد باشند.

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که کشورهای کوچک را بواسطه خرد کردن کشورهای بزرگ بوجود آورند تا براحتی بر آنها تسلط یابند، تصریح کرد: همه کشورهای قدرتمند منطقه مخالف این همه پرسی  و اعمال نفوذ دیگر کشورهای در امور داخلی عراق هستند ، چرا که این اقدام مطمئنا باعث برهم خوردن امنیت و ثبات منطقه خواهد شد.

وی با تاکید براینکه باید تمامیت ارضی عراق برای تامین امنیت منطقه و دیگر کشورها حفظ شود، گفت: مسئولان اقلیم کردستان مطمئن باشند که اولین نقطه ای که دچار ضرر و زیان می‌شود اهالی و مردم این منطقه خواهند بود ، چرا که این اقلیم جزی از خاک عراق است و باید قوانین و مقررات حاکمیت مرکزی را به رسمیت بشناسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان نباید شادی عراق از شکست تروریست های تکفیری را با رفتار جدایی طلبانه را تلخ کند و تنش های جدیدی ایجاد کند، افزود: آمریکایی ها در زمان حمله علیه رژیم بعثی اعلام کرده بودند که تجزیه عراق را دنبال خواهند کرد . ما امروز شاهدیم که داعش و همه پرسی اقلیم در خدمت توطئه کهنه آمریکا است.

شهروز برزگر ۳۴۰۶۷۵۶/۲۵/۲۰۱۶ ۱۰:۰۲:۵۱ AMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606104872861306_Thum.jpg

شهروز برزگر

 

برزگر کلشانی تاکید کرد:

دلارهای نظام استکباری به دنبال همه پرسی در اقلیم کردستان/ تفکرات انگلیسی و رژیم صهیونیستی در پشت صحنه تجزیه عراق

شهروز برزگر کلشانی بیگی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "، گفت: همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان ریشه در تبلیغات از نوع صهیونیستی دارد و استعمار پیر انگلیسی مطمئنا بازهم به دنبال تجزیه و برهم زدن آرامش در منطقه است و اکنون بعد از شکست های داعش در پی مطرح کردن همه پرسی در اقلیم کردستان دارند.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال این هستند که با مظلوم نمایی و اعلام استقلال برای خود حکومتی خودمختار تشکیل دهند،‌ اظهار داشت: مسئولان اقلیم کردستان با پیروی از سیاست های که از بیرون به آنها دیکته می شود و با استفاده از دلارهای وهابیون و استکبار جهانی در پی ایجاد تنشی جدید در قلب خاورمیانه هستند که مطمئنا این امر به سرانجام مطلوبی دچار نخواهد شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: مسئولان اقلیم کردستان باید بدانند که با مخالف کشورهای قدرتمند منطقه و حکومت مرکزی عراق آنها شرایط بسیار سختی را خواهند داشت و اعلام استقلال به هیچ عنوان به صلاح مردم این منطقه نخواهد بود چراکه با مشکلات و آسیب های فراوانی روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه شعارها و تفکرات توسعه طلبی که مسئولان اقلیم کردستان سر می دهند برای ارامش منطقه بسیار خطرناک است و باید جلوی این مسائل گرفته شود، خاطر نشان ساخت: بدون شک تفکرات انگلیسی و رژیم صهیونیستی در پشت این تجزیه و تفرقه وجود داشته و باید مراقبت های دقیقی برای ایجاد این مشکل در منطقه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان گوشه ای از پنهان کاری ها و فسادهای موجود در این منطقه است که مسئولان ارشد این اقلیم در حال انجام دادن آنها هستند و مردم این منطقه باید نسبت به این امر هوشیاری لازم را داشته باشند،‌تاکید کرد: مطمئنا برگزاری همه پرسی و اعلام استقلال عاقبت خوشی را برای این منطقه در پی نخواهد داشت و مردم و سیاسیون این منطقه باید هوشیار بوده و اجازه برهم خوردن ارامش و امنیت منطقه را هیچ احدی ندهند.

جلال محمودزاده ۳۴۰۶۷۵۶/۲۹/۲۰۱۶ ۱۲:۲۰:۵۳ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606108220137092_Thum.jpgجلال محمودزاده

جلال محمودزاده

 

محمود زاده مطرح کرد:

همه پرسی به قیمت ایجاد تنش و التهاب در عراق

جلال محمود زاده در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "،گفت: مطمئنا تلاش برای برگزاری همه پرسی با توجه به مخالفت های موجود، مسائل و مشکلاتی را در آینده برای مردم این منطقه بوجود خواهد آورد.

وی با بیان اینکه قطعا یکسری کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی با این مسئله مخالف هستند و این امر اینده منطقه را دچار مشکل خواهد کرد، اظهار داشت: مخالفت ها و موضع گیری ها علیه این مسئله، باعث بروز چالش های در منطقه خواهد شد، چرا که کشورهای قدرتمند و اصلی منطقه با این امر مخالف هستند و این امر را عاملی برای برهم خوردن آرامش می دانند.

محمودزاده تصریح کرد: برخی معتقدند که این امر باعث تجزیه و تنش در کشورهای منطقه خواهد شد و باید جلوی این موضوع گرفت شود.

وی با تاکید بر اینکه موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچه عراق است،گفت: ایران مخالف برهم خوردن موازنه در منطقه و تجزیه کشورهای همسایه می باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به اوضاع عراق، سالهاست که برخی کشورها به دنبال برهم زدن آرامش و از هم گسیختگی این کشور هستند تا مناقشه جدیدی را در منطقه بوجود آورند، خاطر نشان ساخت : همه گروه ها و مردم عراق باید در مقابل توطئه ها و نقشه های دشمنان هوشیار باشند و اجازه دخالت دیگران در آینده این کشور را ندهند.

سیدقاسم جاسمی ۳۴۰۶۷۵۸/۱۷/۲۰۱۶ ۱۲:۵۲:۲۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/08/201608105967342727_Thum.jpgسیدقاسم جاسمی

 سیدقاسم جاسمی

 

جاسمی:

بارزانی با طناب پوسیده آمریکا به چاه همه پرسی استقلال نرود/تلاش نظام استکبار برای ایجاد التهاب جدید در منطقه

سید قاسم جاسمی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت "پیرامون علت اصرار و تلاش مسئولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری رفراندوم استقلال و جدایی از حکومت عراق "، اظهار کرد:  مطمئنا این مسئله از سوی سیاست های استکباری و انگلیس طراحی و پیگیری می شود تا بتوانند ارامش در منطقه را برهم زده و شروع به تجزیه و تنش در بین کشورهای خاورمیانه نمایند.

وی با بیان اینکه طرح موضوع مدار ۳۶ و ۳۲ درجه سالهای زیادی است که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می شود تا با ایجاد تفرقه و تجزیه در منطقه به اهداف خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: بدون شک سیاست های تفرقه افکنانه و مداخله جویانه آمریکا و انگلیس در جهت ایجاد التهاب و برهم زدن امنیت و ثبات منطقه می باشد، که مردم اقلیم کردستان باید نسبت به این امر هوشیاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری همه پرسی غیر قانونی در اقلیم کردستان نادیده گرفتن حاکمیت مرکزی و تمامیت کشور عراق می باشد، افزود: این امر تبعات فراوانی برای اقلیم کردستان خواهد داشت و مردم آنها را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد و مردم کرد باید با این امر مقابله کنند.

وی با بیان اینکه بارزانی نباید با طناب پوسیده آمریکا و انگلیس وارد چاهی شود که بیرون آمدن از آن ممکن نخواهد بود، خاطر نشان ساخت: تلاش مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندم استقلال بی ثمر است و جهان و کشورهای منطقه این اقدام را غیر قابل قبول می دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه بدون شک عراق یکپارچه و با ثبات ضامن منافع همه کشورهای منطقه و مردم این کشور است، گفت: برگزاری رفراندوم استقلال به نفع عراق و به خصوص اقلیم کردستان عراق نخواهد بودو به عدم ثبات در منطقه منجر خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در پایان گفت: باید تمامیت ارضی عراق حفظ شود و از هر گونه تجزیه و مشکل خودداری گردد. نباید اقداماتی خلاف از قوانین بین المللی و قانون اساسی این کشور توسط اقلیم کردستان صورت بگیرد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت ۶۶۹۱۰۰۰۱۱/۶/۲۰۱۶ ۳:۱۸:۰۸ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/11/201611100194517207_Thum.jpg

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت

 

جمالی نوبندگانی:

آمریکا به‌دنبال تشکیل کشورهای کوچک ضعیف‌شده در منطقه است/ رژیم صهیونیستی نافع اصلی تجزیه عراق خواهد بود

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تصمیم پارلمان کردستان عراق مبنی بر برگزاری رفراندوم جدایی از عراق گفت: آمریکایی ها از ابتدای بحران خاورمیانه به دنبال خاورمیانه جدید بودند و از زمانی که رایس وزیر خارجه ایالات متحده بود درگیری های خاورمیانه و مشکلات رژیم صهیونیستی به عنوان درد زایمان خاومیانه مطرح می شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جو بایدن نیز که زمانی معاون رئیس جمهور آمریکا بود درباره مسائل خاورمیانه گفته بود لازم است شیعه و سنی و سایر اقوام کرد و غیرکرد در کشورهای منطقه از هم جدا شوند تا بتوان بر آنها حاکمیت کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه غرب تلاش دارد تا در منطقه خاورمیانه کشورهای کوچکی درست کند که توان مقابله با اسرائیل را نداشته باشند، عنوان کرد: آن ها به دنبال شکل دهی به کشورهای کوچکی هستند که حرف شنوی کامل از قدرت های بزرگ داشته باشند و بالقوه هیچ تهدیدی برای اسرائیلی نباشند مانند بسیاری از کشورهای منطقه که با یک تلفن آمریکایی ها حتی پادشاه خود را تغییر می دهند.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: تا کنون تمام تلاش جمهوری اسلامی در منطقه برای جلوگیری از تجزیه کشورها بود لذا در خصوص کردستان مطمئن هستیم رژیم صهیونیستی برای ایجاد چالش پشت قضیه است که هیچ کمکی به مردم کرد منطقه نمی کند این در حالی است که به تعبیر بارزانی اگر ایران نبود داعش تا کنون اربیل را تصرف کرده بود همچنین زمانی که صدام نسبت مردم کرد عراق کشتار صورت می داد جمهوری اسلامی همواره مأمن و خیرخواه آنها بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه سیستم خودمختاری کردستان عراق آنها را در آسایش برده است، تصریح کرد: اگر رفراندوم برگزار شود، سایر اقوام و مذاهب در کشورهای منطقه نیز حتما توسط این آمریکا و صهیونیسم برای جدایی و تجزیه طلبی از کشورهای متبوع خود تحریک می شوند.

وی یادآور شد: برگزاری رفراندوم همچنین به تقویت داعش کمک می کند و تمام همسایگان ازجمله ایران، ترکیه و سوریه مخالف برگزاری آن هستند چرا که چالش جدیدی به وجود آورده و نقطه تنش در منطقه می شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تا کنون دولت عراق توسط پارلمان و نخست وزیر از نظر دیپلماتیک، قانونی و سیاسی اقداماتی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: التبه پشت پرده هم اقدامات و تلاش هایی ازسوی آمریکای ها، انلگیسی ها و فرانسوی ها صورت می گیرد با این حال ممکن است فشارهای بارزانی برای این باشد که یا اقدامش به استقلال کردستان عراق بیانجامد و یا دولت عراق و همسایگان تحت فشار بروند که امتیازات ویژه کسب کنند./

پایان پیام

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

اقلیم کردستان

بوی خون همه پرسی اقلیم کردستان به مشام می رسد/ التهاب و تنش هدیه بارزانی به عراق پس از داعش با توجه به موضع گیری های مقامات بلندپایه عراق و کشورهای همسایه،باز هم طی روزهای اخیر شاهد اصرار مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی در موعد تعیین شده هستیم که این امر با هشدار جدی و مقابله نظامی نخست وزیر عراق مواجه شده است. http://media.icana.ir//Image/2017/09/201709106056962099_Thum.jpg£اقلیم کردستان£ بوی,خون,همه,پرسی,اقلیم,کردستان,به,مشام,می,رسد/,التهاب,و,تنش,هدیه,بارزانی,به,عراق,پس,از,داعش Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi