پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

همه پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می کند اما اکراد متضرر می شوند / حمله پیشمرگه های کرد به کرکوک منجر به جنگ قومیتی در عراق می شود

نانواکناری: همه پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می کند اما اکراد متضرر می شوند / حمله پیشمرگه های کرد به کرکوک منجر به جنگ قومیتی در عراق می شود سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36970
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

کرونا :

همه پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می کند اما اکراد متضرر می شوند / حمله پیشمرگه های کرد به کرکوک منجر به جنگ قومیتی در عراق می شود
نانواکناری:

همه پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می کند اما اکراد متضرر می شوند / حمله پیشمرگه های کرد به کرکوک منجر به جنگ قومیتی در عراق می شود

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می شود.

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: اقلیم کردستان پس از سقوط رژیم صدام به لطف دولت مرکزی بغداد و سیستم فدرالی توانسته به توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست پیدا کند.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسعود بارزانی با ولع قدرت و ثروت تحت نقشه آمریکایی ها به  دنبال همه پرسی اقلیم کردستان است.

وی در ادامه افزود: همه پرسی اقلیم شاید جیب های بارزانی را پر کند اما اکراد از این ناحیه به شدت متضرر خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجزیه طلبی در اقلیم کردستان و در شرایطی که تروریست های تکفیری همچنان حضور دارند منجر به فروپاشی عراق خواهد شد.

وی بیان داشت: ایران و ترکیه معتقد به حفظ انسجام ارضی و سیاسی کشور عراق هستند و با هر عاملی که این موضوع را تهدید کند ، مقابله می کنند.

نانواکناری گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می شود که تبعات آن قابل محاسبه نیست.

تندروها در پی قدرت‌نمایی هستند
دنبال کنید

وی تاکید کرد: طراحان همه پرسی اقلیم چشم به منابع نفتی و زیرساخت های انرژی این شهر دوخته اند تا در صورت جدایی از عراق بتوانند از درآمدهای این شهر سودسرشاری به جیب بزنند.

گفتنی است که «اسماعیل الحدیدی» از مسئولان شورای عربی استان کرکوک در بیانیه ای  با اشاره به مخالفت عرب های این استان  با مشارکت در برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان که قرار است ۲۵ سپتامبر برگزار شود گفت: این درخواست نشات گرفته از احساس مسئولیت و تلاش برای حفظ صلح و آرامش میان ساکنان کرکوک است که باید از سوی بارزانی محترم شمرده شود.

«مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق همزمان با تشدید موج مخالفت‌ها با برگزاری همه‌پرسی در این منطقه، باردیگر بر برگزاری همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق و استان کرکوک تاکید کرده است.

همزمان  120 نفر از نمایندگان مجلس عراق با جمع آوری امضا ممنوعیت برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان از این کشور را خواستار شدند و قرار است پارلمان درباره آن رای گیری کند./

پایان پیام

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۳

ولی الله نانواکناری

همه پرسی اقلیم جیب بارزانی را پر می کند اما اکراد متضرر می شوند / حمله پیشمرگه های کرد به کرکوک منجر به جنگ قومیتی در عراق می شود عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دست اندازی مسعود بارزانی به شهر کرکوک باتوجه به تنوع قومیتی این شهر و نیز نظرات مخالف و موافق همه پرسی منجر به وقوع جنگ قومیتی می شود. http://media.icana.ir//Image/2016/03/201603104711366908_Thum.jpg£ولی الله نانواکناری£ همه,پرسی,اقلیم,جیب,بارزانی,را,پر,می,کند,اما,اکراد,متضرر,می,شوند,/,حمله,پیشمرگه,های,کرد,به,کرکوک,منجر,به,جنگ,قومیتی,در,عراق,می,شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi