چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنایع بسته کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت آسیب نمی بیند / پشت پرده شایعه غرب درباره کمک تهران به پیونگ یانگ است

رحیمی جهان آبادی: صنایع بسته کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت آسیب نمی بیند / پشت پرده شایعه غرب درباره کمک تهران به پیونگ یانگ است سرویس سیاسی رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کشورهای روسیه و چین به دلیل منافعی که در کره شمالی دارند نیازهای اقتصادی این کشور را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36880
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

کرونا :

صنایع بسته کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت آسیب نمی بیند / پشت پرده شایعه غرب درباره کمک تهران به پیونگ یانگ است
رحیمی جهان آبادی:

صنایع بسته کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت آسیب نمی بیند / پشت پرده شایعه غرب درباره کمک تهران به پیونگ یانگ است

سرویس سیاسی
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کشورهای روسیه و چین به دلیل منافعی که در کره شمالی دارند نیازهای اقتصادی این کشور را تامین کرده اند و اعتنایی به تحریم های جدید شورای امنیت نمی کنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل تنش های خاوردور گفت: تشدید تحریم های سازمان ملل متحده علیه کره شمالی توانایی ضربه زدن به پیونگ یانگ را ندارند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کره شمالی از سالیان گذشته به دلیل مواجهه با تحریم های غرب به اقتصاد بسته روی آورده و تعاملی با بازارهای جهانی و صنایع کشورهای دیگر ندارد.

وی در ادامه افزود: کشورهای روسیه و چین به دلیل منافعی که در کره شمالی دارند نیازهای اقتصادی این کشور را تامین کرده اند و اعتنایی به تحریم های جدید شورای امنیت نمی کنند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: پیشنهاد روسیه و چین برای توقف مانور آمریکا در مرزکره شمالی و کاهش تنش ها در خاوردور به حل بحران کمک خواهد کرد.

وی بیان داشت: نقش روسیه و چین در جلوگیری از شکل گیری یک جنگ ویرانگر اتمی قابل اعتنا است و پیونگ یانگ قطعا برخلاف نظر مسکو و پکن رفتار نمی کند.

ادعای مضحک کمک ایران به کره شمالی

رحیمی جهان آبادی با مضحک خواندن گزارش روزنامه دیلی تلگراف و موضع برخی مقامات بریتانیایی درباره کمک ایران و روسیه به صنایع موشکی کره شمالی گفت: پیونگ یانگ از دوران جنگ سرد تکنولوژی اتمی و موشکی بوده است اما صنایع موشکی ایران ظرف چندسال اخیر به خودکفایی رسیده است.

عمل به تعهدات بنیاد مسکن با ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور
دنبال کنید

وی در ادامه افزود: ایران در زمان جنگ تحمیلی از ناحیه ضعف توان موشکی آسیب دید اما خودکفایی صنایع نظامی جمهوری اسلامی تنها در جهت دفاع از کشورمان کاربرد دارد.

این نماینده مجلس دهم گفت: برخی کشورهای غربی برای اعمال فشار به ایران تلاش می کنند جمهوری اسلامی را دخیل در پیشرفت توان موشکی کره شمالی بدانند.

وی تصریح کرد: داستان روسیه و کره شمالی متفاوت از همه بازیگران خاوردور و معادلات بین المللی است.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ گونه ارتباطی با جهش توان موشکی کره شمالی نمی تواند داشته باشد زیرا پیونگ یانگ به تنهایی توانایی تولید موشک های قاره پیما را به دست آورده است.

وی در انتها تاکید کرد: چینی ها به کره شمالی نگاه اقتصادی و امنیتی دارند و در این راستا نمی خواهند سطح تنش های خاوردور از آنچه که هست ، فراتر برود. /

پایان پیام

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵

جلیل رحیمی جهان آبادی

صنایع بسته کره شمالی از تحریم‌های شورای امنیت آسیب نمی بیند / پشت پرده شایعه غرب درباره کمک تهران به پیونگ یانگ است رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کشورهای روسیه و چین به دلیل منافعی که در کره شمالی دارند نیازهای اقتصادی این کشور را تامین کرده اند و اعتنایی به تحریم های جدید شورای امنیت نمی کنند. http://media.icana.ir//Image/2017/01/201701100040048161_Thum.jpg£جلیل رحیمی جهان آبادی£ صنایع,بسته,کره,شمالی,از,تحریم‌های,شورای,امنیت,آسیب,نمی,بیند,/,پشت,پرده,شایعه,غرب,درباره,کمک,تهران,به,پیونگ,یانگ,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi