شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تهدید شریان حیاتی دولت میانمار با قطع صادرات نفت به این کشور/ ضرورت ائتلاف اسلامی علیه میانمار

ذوالنوری مطرح کرد؛ تهدید شریان حیاتی دولت میانمار با قطع صادرات نفت به این کشور/ ضرورت ائتلاف اسلامی علیه میانمار سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پیگیری‌های حقوقی بی‌نتیجه بوده و تنویر افکار عمومی تغییری در اقدامات دولت میانمار نداشته بنابراین لازم است علیه این کشور ائتلاف اسلامی تشکیل شود. مجتبی ذوالنوری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

کرونا :

تهدید شریان حیاتی دولت میانمار با قطع صادرات نفت به این کشور/ ضرورت ائتلاف اسلامی علیه میانمار
ذوالنوری مطرح کرد؛

تهدید شریان حیاتی دولت میانمار با قطع صادرات نفت به این کشور/ ضرورت ائتلاف اسلامی علیه میانمار

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پیگیری‌های حقوقی بی‌نتیجه بوده و تنویر افکار عمومی تغییری در اقدامات دولت میانمار نداشته بنابراین لازم است علیه این کشور ائتلاف اسلامی تشکیل شود.

مجتبی ذوالنوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با نگران کننده خواندن وضعیت مسلمانان در میانمار گفت: مردم دنیا شاهد نسل کشی همه جانبه در میانمار هستند که با حمایت و پشتیبانی رسمی برخی کشورها صورت می گیرد و این در حالی است که رهبر این کشور نیز جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه معمولا جایزه صلح نوبل را به کسانی می دهند که در مسیر نظام سلطه حرکت می کنند، عنوان کرد: باراک اوباما و آنگ سان سو چی رهبر میانمار پیش از این جایزه صلح نوبل را از آن خود کرده اند که نشان می دهد مراکز فریبنده جهانی که به ظاهر صلح و حقوق بشر را مطرح می کنند صرفا ابزار فریبی هستند که با واقعیات فاصله زیادی دارند و چنین جوایزی را برای تخدیر، سست کردن و انحراف افکار عمومی از اقدامات جنایتکارانه آنها اهدا می شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم  رهبری بر پیگیری حقوقی وضعیت مسلمانان میانمار از طریق دستگاه های حقوقی در مجامع بین المللی، یادآور شد: دستگاه های مختلف کشور ما در رأس آن قوه قضاییه و دستگاه دیپلماسی و کمیته حقوق بشر اسلامی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس وجود دارد باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهند.

هدف از برگزاری مسابقات زنده نگه داشتن شهدای انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است
دنبال کنید

ذوالنوری ادامه داد: معقتدیم آنچه تا کنون به لحاظ حقوقی پیگیری شده نه تنها ناکافی است بلکه غیرقابل اعتنا است و نیازمند تلاشی جدی در جهان اسلام است که قوه قضاییه، دستگاه دیپلماسی و مجلس باید به آن ورود پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با تأکید بر اینکه فضاسازی رسانه ای و تنویر افکار عمومی در خصوص وضعیت مسلمانان میانمار مهم است، اظهار داشت: رسانه ملی، وزارت ارشاد، خبرگزاری ها و دستگاه دیپلماسی می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند همچنین باید یک بسیج جهانی در رسانه های جهان اسلام ایجاد شود تا بر افکار عمومی تأثیر بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخوردهای اقتصادی در قبال میانمار از دیگر اقداماتی است که کشورهای اسلامی می توانند صورت دهند، گفت: حیات میانمار به واردات نفت بستگی دارد و نفت این کشور را جهان اسلام تأمین می کند که لازم است نفت خود را به روی میانمار قطع کرده و این کشور را در تنگنا قرار دهد چنانچه قدرت های جهانی از تحریم به عنوان یک ابزار استفاده می کنند ما نیز باید از این ابزار استفاده کنیم که شریان حیاتی آنها تهدید شود.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به قزاقستان برای حضور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی و ظرفیت به وجود آمده از این طریق ابراز داشت: رئیس جمهور باید از فرصت دیدارها استفاده کرده و در خصوص این موضوع با رؤسای جمهور سایر کشورهای اسلامی صحبت کند تا یک فکر هماهنگ حتی برای فشار نظامی نسبت به میانمار صورت گیرد.

اقدام کمیسیون بهداشت برای نهادینه کردن دستاوردهای نظام سلامت/ مدیریت منابع در وزارت بهداشت نیازمند پشتوانه قانونی است
دنبال کنید

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تنویر افکار عمومی و تظاهرات هیچ تغییری در اقدامات میانمار نسبت به مسلمانان ایجاد نکرده است، خاطرنشان کرد: ائتلاف در جهان اسلام شدنی است چنانچه برخی کشورها ناجوانمردانه علیه کشوری مسلمان مثل یمن ائتلاف می کنند باید این کار را نسبت به میانمار صورت دهند تا برادران دینی خود را نجات دهند./

پایان پیام

یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶

میانمار

تهدید شریان حیاتی دولت میانمار با قطع صادرات نفت به این کشور/ ضرورت ائتلاف اسلامی علیه میانمار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است پیگیری‌های حقوقی بی‌نتیجه بوده و تنویر افکار عمومی تغییری در اقدامات دولت میانمار نداشته بنابراین لازم است علیه این کشور ائتلاف اسلامی تشکیل شود. http://media.icana.ir//Image/2016/05/201605103122175649_Thum.jpg£میانمار£ تهدید,شریان,حیاتی,دولت,میانمار,با,قطع,صادرات,نفت,به,این,کشور/,ضرورت,ائتلاف,اسلامی,علیه,میانمار Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi