جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کظم غیظ، بهترین راه کنترل خشم است

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه راههای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: کظم غیظ بهترین راه کنترل خشم است. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: هرگاه انسان در حالت غضب افراط کند و از حد و مرز ایمان خارج شودگرفتار گناه و اعمال ناپسند رومزه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36438
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۰۰

کرونا :

کظم غیظ، بهترین راه کنترل خشم است

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه راههای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: کظم غیظ بهترین راه کنترل خشم است.

کظم غیظ، بهترین راه کنترل خشم است 3

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: هرگاه انسان در حالت غضب افراط کند و از حد و مرز ایمان خارج شودگرفتار گناه و اعمال ناپسند رومزه می‌شود،کنترل خود را از دست می دهد در این هنگام شیطان تمام وجود او را فرا می گیرد.

وی افزود: خشم و غضب حالتی نفسانی است که فقط در راه صحیح باید از آن استفاده شود و افراط و تفریط در آن خطرات بسیار زیان باری برای انسان به وجود می آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درباره راه های کنترل خشم افزود: روان شناسان راههاو شیوه های گوناگونی درباره کنترل خشم و غضب ارائه می دهند اما خداوند در قرآن کریم یکی از ویژگی های شایسته انسان مؤمن را کظم غیظ و عفو می شمارد.

حجت‌الاسلام برازش تاکید کرد: بررسى دقیق مفهوم (کظم غیظ)در منابع اسلامى و سیره زندگى پیشوایان دینى نشان مى دهد که بهترین و کارآمدترین راه کارهاى مقابله با خشم و کنترل آن قرن ها پیش توسط دین مبین اسلام با این مضمون مدنظر قرار گرفته است که نشان از توجه کامل دین اسلام به تمام ابعاد
وجودى انسان دارد.

وی تصریح کرد: سرکوب کردن با کظم غیظ متفاوت است، در کظم غیظ انسان با مدیریت مسئله و عفو و گذشت خشم خود را کنترل می‌کند و به آرامش و اطمینان خاطر می رسد و این مطابق توصیه های قرآنی بهترین راه کنترل خشم و غضب است ولی در سرکوب کردن خشم، فرد نه تنها مسئله را حل نمی کندبلکه اثرات منفی از جمله عدم اعتماد به نفس، ترس، کینه و نفرت، پرخاشگری و مضرات جسمانی دامنگیرش می‌شود.

خانواده‌ نهادی مهم و اساسی بوده و ضروری است که تقویت شود
دنبال کنید

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi