شماره : 36088
۸ / ۶ / ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور در هفته نخست شهریور

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،اسداله هادی‌نژاد روز چهارشنبه گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۹۱۴ کیلوگرم بوده که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.وی افزود: در این

کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور در هفته نخست شهریور 3

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،اسداله هادی‌نژاد روز چهارشنبه گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۹۱۴ کیلوگرم بوده که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: در این مدت نیز یکهزار و ۵۹۹ حشیش، ۱۱۸ کیلوگرم هروئین، ۸۰ کیلوگرم مورفین و‏‏ ۲۲ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۶۴۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی یکهزار و ۳۲۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۱۰٫۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
هادی‌نژاد افزود: طی این مدت ۱۳ هزار و ۳۷۸ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با ۱۰ هزار و ۹۱۳ عدد آن مربوط به استان همدان است. همچنین ۲۱۴ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با ۸۵ و ۶۵ لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۲۸٫۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷ هزارو ۳۸۲ نفر بوده که از این تعداد ۶ هزارو ۶۳۴ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.
هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۳۹ نفر قاچاقچی، سه هزارو ۲۶۴ توزیع کننده و خرده فروش و ۳ هزارو ۲۳۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
اجتمام**۹۱۳۶ **۱۵۶۹
تنظیم: فرزانه جلالیان ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

اولین حضور قالیباف در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
دنبال کنید

انتهای پیام /*

ایرنا

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 36088 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 8 شهریور 1396 ساعت ۱۸:۰۰:۰۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر