جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور در هفته نخست شهریور

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،اسداله هادی‌نژاد روز چهارشنبه گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۹۱۴ کیلوگرم بوده که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.وی افزود: در این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36088
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

کرونا :

کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور در هفته نخست شهریور
کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور در هفته نخست شهریور 3

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر،اسداله هادی‌نژاد روز چهارشنبه گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۴ کیلوگرم بوده است که بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۱ هزارو ۹۱۴ کیلوگرم بوده که ۸۲ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: در این مدت نیز یکهزار و ۵۹۹ حشیش، ۱۱۸ کیلوگرم هروئین، ۸۰ کیلوگرم مورفین و‏‏ ۲۲ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۶۴۹ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی یکهزار و ۳۲۷ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود ۱۰٫۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
هادی‌نژاد افزود: طی این مدت ۱۳ هزار و ۳۷۸ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با ۱۰ هزار و ۹۱۳ عدد آن مربوط به استان همدان است. همچنین ۲۱۴ لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با ۸۵ و ۶۵ لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۷۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۴ هزار و ۱۱۷ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۲۸٫۶ درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۷ هزارو ۳۸۲ نفر بوده که از این تعداد ۶ هزارو ۶۳۴ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.
هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۱۳۹ نفر قاچاقچی، سه هزارو ۲۶۴ توزیع کننده و خرده فروش و ۳ هزارو ۲۳۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
اجتمام**۹۱۳۶ **۱۵۶۹
تنظیم: فرزانه جلالیان ** انتشار: علی حبیبی
آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

زمین لرزه ظهر چهارشنبه هیچ نوع خسارت جانی و مالی دربرنداشته است
دنبال کنید

انتهای پیام /*

ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi