پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

باند هکرهای میلیاردی متلاشی شد

به گزارش روزسه شنبه ایرنا ازپایگاه خبری پلیس، سردارعلی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش از طریق فضای مجازی و درگاه تقلبی بانکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت .وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

کرونا :

باند هکرهای میلیاردی متلاشی شد
باند هکرهای میلیاردی متلاشی شد 3

به گزارش روزسه شنبه ایرنا ازپایگاه خبری پلیس، سردارعلی آزادی فرمانده انتظامی استان زنجان در تشریح این خبر افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی اش از طریق فضای مجازی و درگاه تقلبی بانکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت .
وی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این برداشت های غیرقانونی، توسط اعضای یک باند ، در حجم گسترده در سطح کشور صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: با توجه به حساسیت موضوع و وجود شاکیان متعدد، پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرارگرفت و نسبت به شناسایی اعضاء این باند اقدام شد.
این مقام ارشد انتظامی استان زنجان در باره شیوه و شگرد این باند، تصریح کرد: اعضای این باند در شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش نرم افزارها ، اقلام و موارد ممنوعه با قیمت بسیار پایین کرده و افراد را به یک درگاه جعلی بانکی هدایت می کردند.
وی افزود: اعضای این باند پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و نسبت به خالی کردن وجوه حساب آنها اقدام می کردند .
فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه متهمان چند میلیارد ریال را به این شیوه برداشت کرده اند تاکید کرد : در ادامه تحقیقات مشخص شد اعضاء هشت نفره این باند به اطلاعات حساب بانکی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از افراد در سراسر کشور دسترسی یافته و ازحساب این افراد مبالغی از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت غیر قانونی برداشت کرده اند .
سردار آزادی خاطر نشان کرد : متهمان با اقدامات فنی و پلیسی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا زنجان منتقل شدند .
وی با اعلام اینکه متهمان دستگیر شده دارای رنج سنی ۱۷ تا ۲۳ سال می باشند گفت : از متهمان ۵۰ قطعه تجهیزات الکترونیکی ، لپ تاپ ، گوشی های هوشمند ، حافظه های جانبی کشف شده است .
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان به جرم خود معترف شدند به کاربران و شهروندان توصیه کرد : قبل از انجام هر گونه تراکنش بانکی و اینترنتی از معتبر بودن درگاه اینترنتی اطمینان حاصل کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را از طریق صفحه کلید مجازی وارد کنند.

**دستگیری ۵۲ سارق در ۲۴ ساعت گذشته در غرب استان تهران
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان های غرب استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته و دستگیری ۵۲ سارق خبر داد.
سردار محسن خانچرلی گفت: این طرح در ۲۴ ساعت گذشته در راستای اجرای ارتقاء امنیت اجتماعی، با موضوع پیشگیری از سرقت و جمع آوری معتادان متجاهر و خطرناک جهت زیبا سازی چهره شهر و کاهش سایر جرایم در شهرستان های غرب استان تهران اجرا شد.
وی ادامه داد: طی اجرای این طرح روز گذشته تعداد ۱۰۵ نفر از معتادان متجاهر و خطرناک توسط ماموران پلیس شناسایی و پس از جمع آوری تحویل کمپ های ترک اعتیاد شدند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: در راستای اجرای این طرح ۵۲ نفر از سارقان محتویات خودرو و منزل دستگیر و جهت بررسی بیشتر به پلیس آگاهی غرب استان تهران انتقال داده شدند.

**کشف محموله بزرگ لوازم التحریر
با هوشیاری پلیس شهرستان سبزوار خودرو تریلی حامل ۱۹ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال لوازم التحریر قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.
سردار قادر کریمی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز گذشته ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان سبزوار هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور شاهرود به سبزوار به یک دستگاه تریلی مشکوک و خودرو را با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.
وی افزود: پلیس شهرستان سبزوار پس از بررسی مدارک بار خودرو در بازرسی از آن ۳۲۰ هزار و ۲۲۵ قلم انواع لوازم تحریر قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی شامل دفتر، خودکار، قلم، ماشین حساب، میز تحریر با صندلی، لیوان سرامیکی بزرگ، کایت بادی، برچسب رنگی و… کشف کرد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارزش محموله ۱۹ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برآورد شده خاطر نشان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده ۴۴ ساله آن پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

پسر جوانی درگچساران پس از کشتن یک دختر و به رگبار بستن خانواده او خودکشی کرد
دنبال کنید

**ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۲۰۳ کیلو تریاک
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد گفت: قاچاقچیان موادمخدر که قصد انتقال ۲۰۳ کیلو تریاک از یزد به شمال کشور را داشتند دستگیر و روانه زندان شدند.
سرهنگ محمدحسین ستوده نیا اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان از خبری مبنی بر این که قاچاقچیان با ورود یک محموله موادافیونی به یزد قصد انتقال این مواد به شمال کشور را دارند مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی ، خودرو مربوطه را روز گذشته شناسایی و متوقف کردند.
ستوده نیا با بیان دستگیری سه تن از قاچاقچیان از کشف ۲۰۳ کیلو تریاک در بازرسی از خودرو آن ها خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد با بیان اینکه متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شدند افزود: مبارزه با سوداگران مرگ از اولویت های مهم پلیس است.

**کشف بیش از ۲۵ هزار قلم داروی قاچاق
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان از کشف بیش از ۲۵ هزار قلم داروی غیر مجاز در راستای طرح عملیات مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.
سرهنگ مجتبی مروتی گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پلیس آگاهی در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف داروی قاچاق شدند.
وی گفت: در همین راستا بیش از ۲۵ هزار قلم داروی قاچاق از یک انبار توزیع کالا کشف شد.
سرهنگ مجتبی مروتی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**کشف محموله اسباب بازی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه استان بوشهراز توقیف یک دستگاه تریلی حامل اسباب بازی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ سهام صالحی در بیان جزئیات این خبر گفت: ماموران حین گشت زنی در خیابان اصلی به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه پس از بازرسی از خودرو، تعداد ۲۴۵ کارتن انواع اسباب بازی، فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف شد، اضافه کرد:محموله این کامیون از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده و در حال انتقال به یکی از استان های همجوار بود.
سرهنگ صالحی بیان داشت: ارزش کالای مکشوفه طبق نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال می باشد، در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه خودرو و کالای مکشوفه به پلیس آگاهی منتقل شدند.

**لغزندگی جاده ۲ نفر را به کام مرگ فرستاد
بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو کامیون و پراید با یکدیگر در محور نورآباد- گچساران، دو نفر فوت و سه نفر مجروح شدند.
سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در محور نورآباد- گچساران ، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد یک دستگاه خودرو پراید با ۵ نفر سرنشین که در محور نورآباد- گچساران در حال حرکت بوده بنا به عللی با یک دستگاه کامیون برخورد کرده که در نتیجه آن دو نفر از سرنشینان پراید در دم فوت و راننده و دو نفر دیگر از سرنشینان مجروح و راهی بیمارستان شدند.
وی افزود: علت وقوع این حادثه لغزندگی جاده به لحاظ بی توجهی راننده گریدر اداره راه و شهر سازی به دلیل ریزش گازوئیل در سطح محور تشخیص داده شده است.

** پلیس به دنبال سارقان طلا فروشی گچساران
فرمانده انتظامی استانکهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری سارقان طلافروشی در گچساران که منجر به کشته و زخمی شدن ۳ نفر شد، ادامه دارد.ا فروشی گچساران
سردارمهدی انصاری گفت:عصر دیروز دو فرد مسلح پس از ورود به یک مغازه طلافروشی در خیابان ‘بلادیان گچساران’ صاحب مغازه و دو فرزندش را با اسلحه کلاشینکف مورد هدف گلوله قرار دادند.
وی افزود: در ادامه سارقان مسلح پس از سرقت مقادیری طلا با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای از محل فرار کردند.
انصاری بیان داشت: در این حادثه پسر کوچک طلافروشی کشته شد و پدرش نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخت همچنین پسر دیگر مرد طلافروش در بیمارستان بستری است.
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطر نشان کرد: یک تیم از کارآگاهان مجرب و باتجربه برای بررسی صحنه جرم و اقدامات انتظامی به محل اعزام و تحقیقات و گشت های انتظامی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد.

نامه وزیر کشور به قالیباف درباره لایحه جامع انتخابات
دنبال کنید

**۹ مجروح در ۲ تصادف رانندگی
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تصادف یک دستگاه مینی بوس مسافربری با یک وانت پیکان در محور کاشان و مجروحیت پنج مسافر آن و واژگونی یک سواری پژو و مجروحیت راننده و سه سرنشین آن خبر داد.
سرهنگ جهانگیر کریمی گفت : ماموران پلیس راه ‘کاشان- قم’ از برخورد یک دستگاه مینی بوس مسافربری با یک وانت پیکان مطلع و به محل اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه در اثر این حادثه رانندگی پنج نفر از مسافران مینی بوس مجروح شده بودند افزود: این خودرو حامل ۱۳ مسافر بوده و علت وقوع حادثه توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده مینی بوس اعلام شده است.
سرهنگ کریمی همچنین از واژگونی یک سواری پژو در محور شهرضا به اصفهان خبر داد و اظهار داشت : همچنین در اثر این حادثه رانندگی راننده و سه سرنشین خودرو به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

**تجاوز به چپ آمبولانس ۳ کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت
رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری از تجاوز به چپ آمبولانس با سه کشته و دو مجروح در محور’ لردگان – بروجن’ خبر داد.
سرهنگ رحمت اله نجفی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف در محور’ لردگان – بروجن’ بلافاصله ماموران انتظامی و پلیس راه’بروحن – شهررضا’ جهت بررسی علت حادثه به محل اعزام شدند .
وی خاطر نشان کرد: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه آمبولانس با خودرو سواری پراید به شدت برخورد که در این حادثه راننده و دو نفر از سرنشینان سواری پراید در دم فوت و راننده و یک نفر از سرنشینان آمبولانس مجروح و به کمک تیم های امداد رسانی به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ ‘رحمت اله نجفی’ در پایان علت وقوع حادثه را تجاوز به چپ راننده آمبولانس اعلام کرد.

**بیل مکانیکی قاچاق در اردکان توقیف شد
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان استان یزد از توقیف یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ سیدرضاصادقیان گفت: پلیس شهرستان اردکان ضمن کنترل محورهای اصلی، یک تریلی ماک را که حامل یک دستگاه بیل مکانیکی بود متوقف کرد.
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده ماموران، مشخص شد این بیل مکانیکی فاقد اسناد و مدارک گمرکی و قاچاق بوده است.
سرهنگ صادقیان ضمن اشاره به توقیف خودرو در این خصوص خاطرنشان کرد: کارشناسان، ارزش این بیل مکانیکی را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان تصریح کرد: متهم قصد انتقال این بیل مکانیکی به تهران را داشت که توسط ماموران دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

**کشف ۳۴۸ راس دام قاچاق در ایستگاه بازرسی پلیس سمنان
فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف ۳۴۸ راس دام و دو نفر شتر خارج از شبکه توزیع و قاچاق توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود خبرداد.
سردار ‘روح الامین قاسمی’ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس از تشدید برخورد با قاچاق کالا از سوی فرماندهی انتظامی استان خبرداد و تاکیدکرد: مبارزه با پدیده قاچاق، نقش مهمی در کاهش قاچاق و عوارض آن دارد.
سردار قاسمی افزود: نظارت بر تردد خودروهایی که محموله های مختلف را از طریق محورهای مواصلاتی استان منتقل می کنند در قالب ایست و بازرسی های مقطعی و مستمر، یکی از اقدامات موثر پلیس در این حوزه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در همین راستا، ماموران ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود پنج دستگاه کامیون حامل دام و احشام را متوقف کردند که در بررسی بیشتر مشخص شد خودروها حامل بار قاچاق هستند.
این مسئول انتظامی از کشف ۳۴۸ راس گوسفند خبرداد و افزود: ماموران این ایستگاه همچنین با توقف یک دستگاه نیسان دو نفر شتر قاچاق را نیز کشف کردند.
قاسمی با استناد به اظهار نظر کارشناسان ، ارزش این محموله ها را بالغ بر یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.
اجتمام۹۱۰۵/۱۷۲۴
گزارش: معصومه نیکنام * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi