پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

6 ماه حبس برای مزاحم تلفنی پلیس 110

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نگهبان رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز در این رابطه گفت: در پی اعلام اپراتورهای مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که فرد ناشناسی به صورت مکرر ضمن تماس تلفنی با این مرکز علاوه بر ایجاد مزاحمت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35841
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

کرونا :

6 ماه حبس برای مزاحم تلفنی پلیس 110
6 ماه حبس برای مزاحم تلفنی پلیس 110 3

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مصطفی نگهبان رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز در این رابطه گفت: در پی اعلام اپراتورهای مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که فرد ناشناسی به صورت مکرر ضمن تماس تلفنی با این مرکز علاوه بر ایجاد مزاحمت ، موجب اخلال در ماموریت های محوله شده است، موضوع از سوی اداره حقوقی استان در مراجع قضائی مطرح و نسبت به نامبرده طرح شکایت شد .
وی با بیان این که با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران، متهم شناسایی شد؛ گفت : بلافاصله خط تلفن نامبرده قطع و با برگزاری جلسات متعدد قضائی پس از صدور رای نهایی دادگاه، متهم به ۶ ماه حبس محکوم شد.
رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان مجلس فرماندهی انتظامی استان البرز ضمن تقدیر از تعامل سازنده دستگاه قضائی استان با مجموعه انتظامی اظهار داشت: فلسفه وجودی سامانه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ارتقاء خدمت رسانی و تسریع در پاسخگویی به مردم است و مزاحمت های برخی افراد و اخلال در سیستم پیام رسانی ، موجب تضییع حقوق قانونی شهروندان شده و پلیس با افراد هنجارشکن در حیطه وظایف قانونی به صورت جدی برخورد خواهد کرد .

**درگیری مسلحانه پلیس با سارقان مسلح
جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه پلیس با سارقان مسلح و شهادت یکی از کارکنان نیروی انتظامی در این درگیری خبر داد.
سرهنگ احمد طاهری گفت: در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور افرادی مسلح در اطراف منزلی در یکی از خیابان های شهرستان بلافاصله دو اکیپ از ماموران پلیس آگاهی ایرانشهر در محل حضور و به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک نامعلوم برخورد کرده که سرنشینان آن به محض مشاهده ماموران به صورت ناگهانی به سمت آنان تیراندازی کردند.
وی افزود: در این راستا ماموران سریعا مقابله به مثل کرده که متاسفانه در این درگیری یکی از کارکنان خدوم نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی در این رابطه سه مظنون دستگیر که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

**کشف ۵ میلیارد ریال ‘ظروف استیل’ قاچاق از یک انبار در یزد
جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از یک انبار بیش از ۱۵ هزار قلم انواع ظروف استیل قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال را کشف کردند.
سرهنگ سیدرضامکی خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی؛ ماموران این استان با انجام اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی اقدام به ورود و دپوی ظروف قاچاق در یک انبار کرده است.
وی ادامه داد: ماموران پس از اطمینان از صحت و سقم موضوع و طی هماهنگی با مقامات قضائی به بازرسی از این انبار پرداختند و ۱۵ هزار قلم انواع ظروف استیل خارجی قاچاق و فاقد مجوزگمرکی را کشف کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان این که کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را پنج میلیارد ریال برآورد کردند افزود: در این خصوص یک متهم نیز دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
مکی تصریح کرد: متهم، این کالاها را به صورت قاچاق و بدون مجوز گمرکی از جنوب شرق کشور به استان وارد و در یک انبار نگهداری می کرد که قبل از توزیع در بازار شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی در خاتمه تصریح کرد: قاچاق کالا موجب انحراف سرمایه و در نهایت کاهش تولید ملی و گسترش فقر و بیکاری در جامعه می شود.

**کشف محموله یک و نیم میلیاردی البسه قاچاق
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقیف محموله یک و نیم میلیاردی البسه قاچاق خبر داد و گفت: این محموله در محور جوانرود- روانسر کشف شده است.
سردار منوچهر امان اللهی افزود: به دنبال دریافت اخباری مبنی بر اینکه عده‌ای از قاچاقچیان سودجو اقدام به وارد کردن محموله البسه قاچاق از کشور عراق کرده و قصد انتقال آن به استان‌های مرکزی کشور را دارند، پس از بررسی و تأیید صحت خبر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان جوانرود قرار گرفت.
وی افزود: عوامل پلیس آگاهی با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی حامل کالای قاچاق را در محور جوانرود- روانسر شناسایی و پس از مشاهده خودرو، آن را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف یک دستگاه وانت نیسان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی توقیفی ۱۰ هزار و ۵۴۳ ثوب انواع البسه قاچاق فاقد مجوز قانونی و مدارک مثبته گمرکی به ارزش یک و نیم میلیارد ریال کشف شد.
سردار امان اللهی گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است، که پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی خواهد شد.

پاسخ حدادعادل به فتاح: فرزندم ماهی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد
دنبال کنید

**واژگونی پژو پارس حادثه آفرید
رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت:واژگونی سواری پژو پارس در شهرستان ‘طبس’ دو کشته و سه مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ حسین رضایی اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰مبنی بر تصادف در کیلومتر پنج محور ‘دیهوک – طبس’بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه گروه امداد به محل سانحه اعزام شدند.
وی افزود: پس از حضور مأموران و کارشناسان در صحنه مشخص شد خودروی سواری پژو به علت بی احتیاطی و خواب آلودگی واژگون شده است که در این سانحه،راننده و چهار نفر از سرنشینان به شدت مجروح و جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ رضایی در پایان خاطر نشان کرد : راننده به همراه یکی ازسرنشینان به علت شدت جراحات وارد شده در بیمارستان فوت کردند.

**کشف ۲۵ تن برنج قاچاق در نی ریز
فرمانده انتظامی نی ریز استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف ۲۵ تن برنج قاچاق با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ عزیز برزگر گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی ‘قطرویه’ شهرستان نی ریز در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا یک دستگاه کامیون کشنده حامل برنج قاچاق را در محورهای مواصلاتی شناسایی و متوقف کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۲۵تن برنج قاچاق کشف و یک نفر راننده دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز هشدار داد: پلیس با همه توان خود در راستای برخورد با قاچاقچیان کالا در جامعه تلاش می کند.

**۴ کشته در سوانح رانندگی روز گذشته جاده های استان مرکزی
حوادث رانندگی در جاده های استان مرکزی در روز گذشته ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ‘ ایرج کهریزی’ رئیس پلیس راه استان مرکزی دربیان جزئیات این حوادث گفت: در نخستین سانحه رانندگی که درحدود ساعت ۲۰و ۲۸ دقیقه روز گذشته براثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با خودروی پژو پارس در کیلومتر ۱۷محور مانیزان- دهشیرخان به وقوع پیوست، راننده و تنها سرنشین خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و راننده خودروی پژو پارس و دو سرنشین دیگر آن نیز مجروح و توسط نیروهای اعزامی به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: علت این سانحه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، عدم توجه به جلوی راننده خودروی پراید و نیز عدم استفاده از تابلو و علایم هشدار دهنده از سوی پیمانکار مربوطه در محور مورد نظر عنوان شده است.
سرهنگ کهریزی بیان داشت: در دیگر حادثه رانندگی که در حدود ساعت ۶ صبح روز جاری، بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون کشنده در کیلومتر۳۰ محور توره- بروجرد به وقوع پیوست، راننده خودرو و سرنشین آن به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت شدند.
وی یادآور شد: علت این حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه،عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سرپیچ از سوی راننده کامیون مذکور بیان شده است.

**انهدام باند سارقان و کشف ۱۶۹ دام مسروقه
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان مرودشت، باند سارقان احشام منهدم و ۱۶۹ دام مسروقه کشف شد.
سردار احمد علی گودرزی افزود: در پی وقوع سرقت های متعدد احشام در سطح شهرستان مرودشت، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی باند سارقان احشام توسط مأموران منهدم و پنج نفر از سارقان طی دو عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: در بازرسی از اطراف مخفیگاه این افراد ۱۶۹ گوسفند مسروقه که در یک واحد دامداری نگهداری می شد، کشف شد.
گودرزی با بیان اینکه یک قبضه سلاح شکاری نیز از این متهمان کشف شده است، افزود: تا کنون تعدادی از مال باختگان شناسایی و احشام کشف شده به آنها تحویل داده شده است.

هیات رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس انتخاب شد
دنبال کنید

**کشف ۲۴ میلیارد کالای قاچاق در یک تانکر گاز
فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف یک دستگاه کشنده تانکر حمل گاز و کشف محموله قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در بندر دیلم خبر داد.
سردار خلیل واعظی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا، ماموران، با رصد اطلاعاتی و انجام عملیاتی هماهنگ یک باند واردات و توزیع کننده کالای قاچاق را که حجم قابل توجهی پودر و قرص نیروزا را به صورت قاچاق وارد کشور و با استفاده از تانکر حمل سوخت قصد داشتند از استان خارج کنند را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.
وی گفت: تحرکات قاچاقچیان به صورت لحظه ای رصد شد و نهایتا یک دستگاه تانکر توسط ماموران متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت.
سردار واعظی تصریح کرد: راننده با ارائه یک برگ نامه اداری مبنی بر تاییدیه گاز پروپان، اعلام داشت: تانکر دارای سوخت از نوع گاز است.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ماموران انتظامی با بررسی دقیق، متوجه تغییر ظاهری بدنه تانکر شده و برای بررسی بیشتر آن را به مقر انتظامی منتقل کردند، اضافه کرد: پس از بازرسی تانکر، انواع کالای قاچاق شامل، ۵۷۴ هزار قرص نیروزا، ۱۴۴۲ کیلوگرم پودر نیروزا، ۶۲۵ کیلوگرم گردو، ۷۰ هزار حلقه ‘دی وی دی’ و ۷۵۰۰ ثوب لباس کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از تخلیه بار، یک عدد سیلندر گاز در قسمت انتهای مخزن برای فریب ماموران که نشان دهنده پر بودن مخزن تعبیه شده بود، اضافه کرد: راننده متخلف دستگیر و تلاش برای دستگیری سایر اعضای باند ادامه دارد.
سردار خلیل واعظی گفت: با توجه به نظر کارشناس ارزش مالی این محموله معادل ۲۴ میلیارد برآورد شده است.

**کف محموله تجهیزات پزشکی
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم استان اصفهان از کشف یک محموله تجهیزات پزشکی و کوهنوردی خارجی به ارزش یک میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ غلامرضا براتی گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان’ سمیرم’ حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده فائو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو و در بازرسی از آن ۸۴۱ کارتن انواع تجهیزات پزشکی و کوهنوردی خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی را کشف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به این که محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال ارزش گذاری شده است ادامه داد: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ براتی در پایان خاطر نشان کرد، قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که نیروی انتظامی در این خصوص با قاطعیت برخورد می کند و اجازه فعالیت به مفسدان اقتصادی نخواهد داد.
اجتمام۹۱۰۵ ** ۱۵۶۹
گزارش:معصومه نیکنام ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi