جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جوابیه مدیرآموزش وپروش چرام به خطبه های نمازجمعه/جایگاه نماز جمعه والا و مورد تاکید دین مبین اسلام است!

در پی صحبت های امام جمعه چرام در خطبه های این هفته مدیر آموزش وپرورش این شهر جوابیه ای به یکی از سایت های محلی ارسال کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،در پی صحبت های امام جمعه چرام در خطبه های این هفته مدیر آموزش وپرورش این شهر جوابیه ای به یکی از سایت های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35745
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۰۰

کرونا :

جوابیه مدیرآموزش وپروش چرام به خطبه های نمازجمعه/جایگاه نماز جمعه والا و مورد تاکید دین مبین اسلام است!
در پی صحبت های امام جمعه چرام در خطبه های این هفته مدیر آموزش وپرورش این شهر جوابیه ای به یکی از سایت های محلی ارسال کرد.
جوابیه مدیرآموزش وپروش چرام به خطبه های نمازجمعه/جایگاه نماز جمعه والا و مورد تاکید دین مبین اسلام است! 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،در پی صحبت های امام جمعه چرام در خطبه های این هفته مدیر آموزش وپرورش این شهر جوابیه ای به یکی از سایت های محلی ارسال کرد.

 

در این جوابیه آمده است:

 

با سلام و تحیات و تشکر از اطلاع رسانی شما و درج اخبار

احتراما با توجه به انتقادات امام جمعه محترم شهر چرام در خصوص آموزش و پرورش در خطبه های نماز جمعه۳/۶/۹۶ لازم است نکاتی را خدمتتان معروض تا از طریق آن رسانه به اطلاع عموم رسانده شود.

ابتدا حلول ماه ذی الحجه و اعیاد مبارک پیش رو بالاخص عید سعید قربان، عید سعید غدیر خم و دهه امامت و ولایت را تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدواریم که همواره پیرو واقعی و راستین ائمه اطهار و امامان معصوم علیه السلام باشیم و همواره سخن گهربار مولی الموحدین علی (ع) را نصب العین خود قرار داده و عملا در زندگی به آن عمل نمائیم که فرمود:

فرزندم آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران نیز بپسند و آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند.

و اما در خصوص انتقادات امام جمعه محترم:

۱- در رابطه با پوشاک مدارس: با توجه به شعار حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نیاز به رسالت فرهنگی و تحقق بخشیدن به منویات معظم له و سیاست های دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش در یکسان سازی پوشاک مدارس، کارگروهی متشکل از کارشناسان تربیتی، نمایندگان انجمن اولیاء و ومربیان مدارس، نمایندگان مدیران مدارس در مقاطع مختلف، حراست، ارزیابی و عملکرد، نماینده خیاطان و نماینده صنعت و معدن شهرستان تشکیل و مصوب گردید که برای اولین بار و به منظور اشتغال زایی و رونق بازار کار خیاطان، تهیه پوشاک مدارس به خیاطان بومی شهر چرام واگذار و در شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار محترم و اعضای آن شورا تصویب گردید که متاسفانه حضرتعالی که عضو اصلی و تاثیر گذار در آن شورا هستید در طول سه ماه گذشته علیرغم دیدار حضوری و تماس های تلفنی فرماندار محترم و دعوت نامه کتبی و اظهار اطلاع شما از جلسات در هیچکدام از جلسات این شورا حضور نداشته و دلیل موجهی برای عدم حضورتان نیز دریافت نکردیم. البته شاید عدم حضور حضرتعالی نگرانی از تغییر معاونت پرورشی شهرستان بوده باشد و احتمالا شنیده های شما از جلسات شورا ناقص و غیر مستند باشد. در مورد تغییر رنگ و جنس پوشاک دانش آموزان کارگروه ذکر شده با ارائه این دلایل که عبارتند از تغییر رنگ لباس ها در دو سال متوالی، رشد قد و افزایش وزن دانش آموزان، کوتاهی و کهنه بدن البسه، بی انگیزگی و عدم رغبت دانش آموزان در پوشیدن لباس های سال قبل، تصمیم به اجرا ی مصوبه تغییر رنگ و جنس لباس ها نموده و آموزش و پرورش صرفا نقش نظارتی تهیه پوشاک را بعهده دارد و نوع جنس و قیمت نیز زیر نظر و تحت نظارت اداره صنعت و معدن شهرستان چرام می باشد.

افزایش شدید هزینه های جاری دولت/ تشکیل جلسه با وزرای اقتصادی برای کاهش هزینه‌های جاری/ بیش از90 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری شده است
دنبال کنید

۲- در مورد تغییر معاون محترم پرورشی که مد نظر و مورد تاکید امام جمعه محترم می باشد به اطلاع می رساند پس از سه سال حضور ایشان در پست معاونت پرورشی در دوره مدیریتی اینجانب بنا به دلایلی و به تشخیص خود صرفا جهت هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه های آموزش و پرورش شهرستان با وجود احترام خاص نسبت به شخصیت حقیقی وخانوادگی ایشان تصمیم به تغییر پست سازمانی ایشان نموده که این تغییرات مدیریتی را از برکات نظام مقدس و مردم سالاری جمهوری اسلامی دانسته و معتقدم فرصت خدمتگزاری به افراد دیگر نیز داده شود. ضمنا با وجود تماس های مکرر تلفنی امام جمعه محترم مبنی بر عدم تغییر و ابقای ایشان و حتی تهدید ایشان مبنی بر موضع گیری صریح علیه آموزش و پرورش شهرستان، اما اینجانب در هیچ جا قانونی مبنی بر دخالت مستقیم امام جمعه محترم شهر در عزل و نصب مدیران و معاونین ندیده ام و جهت جایگزینی نیز از بین نیروهای متعهد، متدین، ارزشی و اخلاق مدار اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار خواهم داد.

۳- در مورد دخالت نیروهای سیاسی و خارج از مجموعه آموزش و پرورش به اطلاع می رساند که با توجه به گستردگی حوزه فعالیت آموزش و پرورش، تعدد برنامه ها و ارائه راهکارها نیازمند تشریک مساعی، همکاری و همراهی کلیه نخبگان و صاحب نظران، فرهنگیان و اولیاء گرامی در جهت بهبود بخشیدن برنامه ها و اهداف تعلیم و تربیت بوده و ضمن احترام به نظریات و عقاید بزرگان اجازه دخالت مستقیم و اجرای برنامه های دستوری را در آموزش و پرورش بخصوص عزل و نصب ها نداده و بصورت مستقل تصمیم گیری نموده و پاسخگوی تصمیمات نهایی خود خواهم بود.

رزمایش نیروهای مسلح در شهرستان چرام برگزار شد +تصاویر
دنبال کنید

اما بنا به وظایف دینی و اخلاقی نظر امام جمعه محترم را به چند نکته معروض می دارم

۱- این مدیریت آمادگی دارد در خصوص عملکرد سه ساله دوره مدیریت خود در آموزش و پرورش شهرستان چرام بصورت کلی و جزئی پیش از خطبه های نماز جمعه در هفته های آتی بصورت شفاف و بدون رودربایستی مسائل مطروحه را جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی با مردم شریف چرام در میان گذاشته و قضاوت را به مردم واگذار نماییم.

۲- معتقدم که در فضای ملتهب و تنش آفرین و حاشیه ای به اهداف تعلیم و تربیت و اجرای منظم برنامه ها نخواهیم رسید و تنها در سایه همدلی و همکاری و تعامل و وحدت رویه و اشتراک مساعی می توان شاهد پیشرفت و تعالی و تربیت صحیح نسل امروز و آینده سازان فردا باشیم و بدون از هیاهوی تبلیغاتی و در فضای آرام به رفع نقایص به بحث و تبادل نظر لازم بپردازیم.

۳- همانطوریکه کاملا مطلع و واقف هستید شان و قداست و جایگاه نماز جمعه آنچنان والا و مورد تاکید دین مبین اسلام است که حضرتعالی از نظر جایگاهی بعنوان پدر معنوی شهر هستید، بیانات شما باید موثق و مستند باشد و تقوای گفتار و عمل را کاملا مد نظر داشته باشید.امید وارم این جایگاه معنوی عاملی باشد برای ایجاد وحدت رویه، همدلی، رفع کینه ها و خصومت ها، هدایت انسانها و رسیدن به درجات معنوی والاتر و نزدیک شدن به قرب الهی و حضور و تجمع نمازگزاران جهت فراگیری مطالب دینی و مسائل معنوی نه شنیدن مطالب و گفته های غیر موثق و غیر مستند.

بنده گرچه اصلاح طلبم و مجری برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش شهرستانم، اما هیچگاه اجازه نخواهم داد مسائل تحصیلی و تربیتی فرزندان و همکاران فرهنگی شهرستان را با سیاسی کاری آمیخته نمایم.

در پایان امید آن داریم که خداوند متعال توفیقی عطا نماید تا بتوانیم بیش از پیش همواره منشا خیر و برکت بوده و شاهد به ثمر نشاندن اجرای دقیق برنامه های تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

 

صدرالله عزیزی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام

 

انتهای پیام/ک

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi