پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین جشنواره ملی بخشش، ویژه جوانان زندانی برگزار می شود

به گزارش ایرنا، «محمود گلزاری» عصر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: این جشنواره ملی بمنظور آزادی نوجوانان و جوانان زندانی که ناخواسته و غیر عمد مرتکب جرائمی شده اند روز 17خرداد در تهران برگزار می شود. وی ، با اشاره به اینکه کشورهای غربی، اسلام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3526
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۵:۳۵

کرونا :

اولین جشنواره ملی بخشش، ویژه جوانان زندانی برگزار می شود

اولین جشنواره ملی بخشش، ویژه جوانان زندانی برگزار می شود 4

به گزارش ایرنا، «محمود گلزاری» عصر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد، افزود: این جشنواره ملی بمنظور آزادی نوجوانان و جوانان زندانی که ناخواسته و غیر عمد مرتکب جرائمی شده اند روز 17خرداد در تهران برگزار می شود.

وی ، با اشاره به اینکه کشورهای غربی، اسلام را دین خشونت معرفی می کنند، افزود: با برگزاری این جشن تصویر واقعی حکومت اسلامی نشان داده خواهد شد و نشان می دهیم که اسلام، دین رحمت و بخشش است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این جشن با همکاری قوه قضائیه، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، همکاری و یاری مسوولان دادستانی برای معرفی خانواده ها روز 17 خرداد در تالار وحدت با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان محیط زیست و معاون رییس جمهور و معاون امور زنان و خانواده همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی برگزار می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ساماندهی امور جوانان همچنین از طرح بیمه قبل از ازدواج برای جوانان در شرف ازدواج خبر داد و افزود: این طرح، اکنون در دست مطالعه قرار دارد و با اجرای آن ازدواج جوانان آسان تر می شود.او به جرئیات این طرح اشاره نکرد.

وی همچنین از تشکیل مجمع خیران ازدواج در تهران خبر داد و گفت: تشکیل این نوع تشکل نیاز استان های کشور است ، به همین منظور اساسنامه این انجمن برای بهره برداری در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان استان ها قرار می گیرد.

گلزاری از استاندار اصفهان خواست زمینه تشکیل مجمع خیران ازدواج را در این استان فراهم کند.

تهران-مراسم با شکوه سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی بشدت جوانان را تهدید می کند، تصریح کرد: استانداران و مسوولان استان های کشور برای جلوگیری از شیوع مواد مخدر و ناهنجاریهای اجتماعی در بین جوانان باید اقدامات جدی انجام دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: در این راستا باید برنامه های تدوین شده برای جوانان اجرا و این برنامه ها در حد تقویم باقی نماند.

وی تصریح کرد: بیشتر کارهایی که تاکنون برای جوانان انجام شده است، نمایشی و کلیشه ای بوده است درحالیکه باید برای جوانان بگونه ای کار کنیم که نتیجه آن بهبود وضعیت جوانان شود.

گلزاری در عین حال اظهار کرد: به رغم این شرایط، باید مسائل جوانان با رویکرد خوشبینانه نگریسته شود زیرا جوانان براحتی قابل تغییر هستند و متولیان امور در پرتو تدبیر و برنامه ریزی می توانند به بهبود وضعیت جوانان کمک کنند.

در این نشست ، استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه برای هفته جوان ( 17 تا 23 خرداد ) 130 عنوان برنامه تدارک دیده شده است، گفت: به رغم همه محدودیت ها، دستگاههای استان باید این برنامه ها را اجرا و گزارش آن را به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان واقع در اداره کل ورزش و جوانان ارائه دهند.

رسول زرگرپور، افزود: دستگاههای اجرایی استان که در اجرای این برنامه ها فعالیت چشمگیر داشته باشند ، در جشنواره شهید رجایی از امتیاز ویژه برخوردار می شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، از دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان خواست که تا 15 روز آینده طرح های خود برای اوقات فراغت را به دبیرخانه این ستاد تحویل دهند.

درد سنگین معلولیت به روایت خبرنگار گچسارانی/ مشکلاتی که پشت گوش مسئولین مانده اند!+تصاویر
دنبال کنید

استاندار اصفهان تاکید کرد: طرح هایی که برای اوقات فراغت جوانان تهیه می شود باید در بین دستگاههای اجرایی استان ، وحدت رویه داشته باشد و موجبات هم افزایی دستگاهها برای اجرایی این برنامه ها را فراهم کند.

زرگرپور با اشاره به اینکه رویکرد دولت، پیشگیری از بروز و افزایش مشکلات است، افزود: فعالیت مدیریت استان نیز در این راستاست.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در سخنانی رسالت این اداره کل در حوزه جوانان را ستادی بیان کرد و گفت: وظیفه اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در حوزه جوانان، سیاستگذاری است.

« محمد سطان حسینی» افزود: براساس قانون، دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان موظفند هریک براساس رسالت خود، مجری برنامه ها باشند.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی امور جوانان قصد داریم فعالیت ها و کارهای موازی را حذف و فعالیت ها را کارشناسی شده انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی ، گفت: این اداره کل درحال تکمیل بانک اطلاعاتی اوقات فراغت است و بر این اساس، دستگاههایی که برای پرکردن اوقات فراغت جوانان برنامه دارند باید برنامه های خود را برای ثبت در این بانک اطلاعاتی به ستاد ساماندهی امور جوانان واقع در اداره کل ورزش و جوانان ارائه دهند.

پ / 7132 / 556/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
اولین جشنواره ملی بخشش، ویژه جوانان زندانی برگزار می شود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi