جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضعف متن برجام؛ راهکار قانونی امریکا برای نقض برجام را فراهم کرد

در شرایطی که بحث جدی این ساعات پس از تصویب تحریم سنگین اخیر علیه ایران این است که آیا اقدام امریکا نقض برجام بوده است یا نه و اقدام متناسب با این تحریم جدید چیست و اینکه آیا تحریم جدیدی اساسا وضع شده یانه، علاقمندم که توجهات را به اتفاق مهم دیگری که تیم سیاست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35174
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶

کرونا :

ضعف متن برجام؛ راهکار قانونی امریکا برای نقض برجام را فراهم کرد

در شرایطی که بحث جدی این ساعات پس از تصویب تحریم سنگین اخیر علیه ایران این است که آیا اقدام امریکا نقض برجام بوده است یا نه و اقدام متناسب با این تحریم جدید چیست و اینکه آیا تحریم جدیدی اساسا وضع شده یانه، علاقمندم که توجهات را به اتفاق مهم دیگری که تیم سیاست خارجی امریکا علیه ایران در دست تدارک و تهیه دارند جلب کنم، اتفاقی که اگر نگوییم مهمتر از مباحث مرتبط باتحریم هاست حداقل هم وزن آن بحث ها به شما می رود.

ترامپ به دنبال راهی برای برهم زدن برجام است این را از همان روزهای اول هم گفته،روشش هم همان روش همیشگی امریکایی هاست یعنی با قلدری و لات بازی، اینکه برجام را پاره کند و بعد هم با قلدری بگوید همین است که هست!

اما باب کورکر که از سال ۸۷ بصورت تخصصی کار طراحی تحریم ها علیه ایران از تحریم بنزین تا #cisada و #ndaa را بر عهده داشته، روز گذشته در نشست روزنامه واشنگتن پست یک راهکار حقوقی پیش پای ترامپ گذاشته است.

باب کورکر می گوید چرا باید خودمان را به زحمت بیاندازیم و بصورت غیر قانونی برجام را برهم بزنیم؟ ساختار سست و متن حقوقی ضعیف برجام این امکان را به امریکا داده است که با استفاده از خود برجام، از ایران چیزی را بخواهد که ایران زیر بارش نمی رود و در نتیجه به عنوان ناقض برجام شناخته شود.

کورکر می گوید: [در مورد لغو برجام از سوی آمریکا] شما فقط یک بار می‌توانید توافق را پاره کنید. وقتی شما این کار را اکنون انجام دهید که هنوز اتفاق بدی نیفتاده است [همه علیه شما خواهند بود].صبر کنید تا زمانی که همه متحدانتان با شما همسو شده باشند.

عملکرد مثبت بیمه‌ها در توجه به بیماران خاص درطرح تحول سلامت/ تجمیع بیمه‌ها مشکل بیماران نادر را مرتفع می‌کند
دنبال کنید

آن را (برجام) سفت و سخت اجرا کنید. وقتی سختگیری کردید، مثلا فرض کنید که به آن‌ها گفتید که باید از فلان تأسیسات بازرسی شود و اگر آن‌ها اجازه ندادند، آن وقت [وقتش است].

برنامه یکی دو ماه آینده روشن شده است: جنجال برای بازرسی از تاسیسات نظامی ایران، ساعاتی پیش خبرش را هم آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام آگاه امریکایی منتشر کرد: آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران برای ارزیابی توافق هسته ای است.

پ ن: نگارندگان این متن ضعیف و تباه کننده منافع ملی را قهرمان ملی خواندند و به آنها نشان درجه یک اعطا شد. چه زمانی برای این خسارت بزرگ از آنها بازخواست خواهد شد؟! نمی دانم

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi