شماره : 35165
۶ / ۵ / ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

سپاه پاسداران بهانه است هدف، گروگان گیری دولت است

بهانه عبور آمریکا از برجام و نقض چندباره آن مهم نیست. مهم این است که دولت و کنگره آمریکا (اعم از دموکرات و جمهوریخواه) برجام را پیاپی نقض می کنند و بدین ترتیب، تحریم ها را که لغو آن تنها انگیزه ما برای دادن امتیازات بزرگ هسته ای بود، به شکل جامع تر بر می

بهانه عبور آمریکا از برجام و نقض چندباره آن مهم نیست. مهم این است که دولت و کنگره آمریکا (اعم از دموکرات و جمهوریخواه) برجام را پیاپی نقض می کنند و بدین ترتیب، تحریم ها را که لغو آن تنها انگیزه ما برای دادن امتیازات بزرگ هسته ای بود، به شکل جامع تر بر می گردانند.

شاید برخی سهل اندیشان یا افراد ماموریت دار بگویند که مثلا آمریکایی ها سپاه پاسداران را هدف گرفته اند و از این جهت ، بد هم نیست (!) چرا که مثلا روحانی هم چند ماه گذشته علیه سپاه حرف می زد. مسئله اما اختلاف نظر میان محافل داخلی نیست که کسانی با مشاهده تحریم های گسترده اخیر به بهانه سپاه بگویند به ما چه؟ یا احیانا کسی هم در این میان بگوید خوب شد سپاه را تحریم کردند و دل ما خنک شد(!)

مهم نیست که با کدام دستاویز ، تحریم ها را تشدید می کنند.. مهم این است که اولا دولت آمریکا بدین ترتیب، از برجام چیزی جز هزینه و خسارت برای ما نمی گذارد. ثانیا اگر بهانه سپاه است اما تحریم های جدید فراتر از سپاه ، بسیاری از دستگاه های دولتی را آماج تحریم جدید قرار داده است.

از همه بدتر این است که آمریکایی تصور می کند چون طرف ایرانی می خواهد هر هزینه ای را بپردازد اما برجام – ولو در ظاهر و پوسته آن – حفظ شود، بنابراین گروگان آرزو اندیشی و تصور خلاف واقع خود است و همچنان می توان به نقض سیستماتیک برجام و از حیّز انتفاع ساقط کردن آن ادامه داد. آنها روی فرسایش داخلی اقتدار ایران از طریق دامن زدن به دوقطبی های مصنوعی حساب ویژه باز کرده اند.

مراکز خصوصی و انتفاعی اتیسم همچون گاوی شیرده سازمان بهزیستی را می‌دوشند!
دنبال کنید

این روند، یک قمار کامل است که هرچه در آن بیشتر وارد شویم و بیشتر ادامه دهیم، بیشتر زیان خواهیم کرد. زیان های اقتصادی یی که در راه است ، یک مسئله است و خسارت های امنیتی و سیاسی ناشی از جسور شدن دشمن، خسارتی بزرگ تر است.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 35165 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز جمعه 6 مرداد 1396 ساعت ۱۷:۱۴:۵۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر