شماره : 35090
۲۸ / ۴ / ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

نامزد بازنشسته کارگزاران و پایتختی که شهردار پای کار می خواهد

اعضای شورای شهر جدید، محمد علی نجفی (عضو مرکزیت کارگزاران) را نامزد شهرداری تهران کردند. دو روز قبل حسین مرعشی (سخنگوی کارگزاران) گفته بود “ترجیح ما نجفی است، هر چند که عارف ( رئیس اسمی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان) ترجیح می دهد فردی نزدیک به وی شهردار شود”. اکنون پروژه مهندسی شده کارگزاران به مرحله

اعضای شورای شهر جدید، محمد علی نجفی (عضو مرکزیت کارگزاران) را نامزد شهرداری تهران کردند. دو روز قبل حسین مرعشی (سخنگوی کارگزاران) گفته بود “ترجیح ما نجفی است، هر چند که عارف ( رئیس اسمی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان) ترجیح می دهد فردی نزدیک به وی شهردار شود”.

اکنون پروژه مهندسی شده کارگزاران به مرحله پایانی رسیده است. روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد ماه گذشته فاش کرد که کرباسچی از برخی نامزدها برای قرار گرفتن در لیست امید ، ۲ میلیارد تومان مطالبه کرده است.

بعدها عارف با لحنی آمیخته به بغض گفت که هرچند رئیس شورای سیاستگذاری بوده اما در دو روز آخر، در جریان تهیه فهرست ۴۲ نفره ( از بین ۷۰۰ نفر ) برای معرفی ۲۱ نفر نهایی قرار گرفته است. کسانی مانند منتجب نیا نیز فاش کردند که تیم ۵-۴ نفره پشت پرده، حتی خاتمی را هم مقابل عمل انجام شده قرار داده است.

شورای شهر پنجم هنوز تشکیل نشده، با حاشیه های فراوان روبرو شده است، برخلاف شورای شهر اول تهران که آن هم اصلاح طلب ( دو طیف ۷ و ۸ نفره ) بود و پس از دو سال به مشاجره و بن بست رسید و توسط دولت اصلاحات منحل شد. اکنون شورای جدید درحالی که رسما آغاز به کار نکرده، محمد علی نجفی را نامزد شهرداری پایتخت و مسئولیت اجرایی سنگین آن کرده است.

نجفی در همین چند سال اخیر، در کار اجرایی ثبات از خود نشان نداده است. وی ۲۶ مرداد سال ۹۲ به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد. اما ۱۰ بهمن ۹۲ استعفا داد و علت را #بیماری_قلبی و توصیه پزشکان به نپذیرفتن کار اجرایی خواند. البته آقای روحانی همان روز استعفا، نجفی را به عنوان مشاور خود و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور منصوب کرد که گویا از نگاه روحانی موفق نبود و گرنه برای دولت جدید ابقا می شد. او پس از استیضاح فرجی دانا، مدتی هم سرپرست وزارت علوم بود.

مقاوم سازی منازل روستایی گچساران ۵۰ درصدافزایش یافت
دنبال کنید

حالا تیم کرباسچی-مرعشی و کارگزاران به حداکثر غیمت در مهره چینی شورای شهر می رسند. اما برای مردم پایتخت مهم است که بدانند مدیر ناکام میراث فرهنگی ( حامی ترویج قلیان به ویژه برای بانوان و دیگر هیچ!) و دبیر ناموفق ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، چه کاری از دستش در مسئولیت سنگین شهرداری بر می آید؟ به ویژه اینکه او از ۴ سال قبل، به خاطر بیماری قلبی از کار اجرایی منع شده و بعید است در این چهار سال جوانتر شده باشد! او حالا ۶۶ ساله ، و نامناسب برای کار اجرایی میدانی شبانه روز است. منطقاعملکرد شهردار جدید با کارنامه پرکار و تقریبا موفق قالیباف مقایسه خواهد شد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 35090 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت ۲۳:۲۱:۴۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر