شماره : 35079
۲۵ / ۴ / ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

#مناسبتی / به مناسبت فتح #آندلس توسط مسلمانان(92ق)

? #درس و #عبرت آندلس در سال های پایانی قرن اول هجری فتح گردید و به یک سرزمین اسلامی تبدیل شد و پس از هشتصد سال از دست مسلمین خارج گشت، به گونه ای که اکنون فقط ۸/۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. این ظهور و غروب اسلامی در یک کشور اروپایی

? #درس و #عبرت

آندلس در سال های پایانی قرن اول هجری فتح گردید و به یک سرزمین اسلامی تبدیل شد و پس از هشتصد سال از دست مسلمین خارج گشت، به گونه ای که اکنون فقط ۸/۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

این ظهور و غروب اسلامی در یک کشور اروپایی در بردارنده #درس ها و #عبرت های فراوانی برای مسلمانان امروز و به ویژه برای مردم مسلمان و انقلابی #ایران می باشد.

فتح آندلس مسیحی توسط مسلمانان برای مسیحیان بسیار گران تمام شد و بر همین اساس، فکر شکست دادن مسلمین، لحظه ای از سر زمام داران مسیحی خارج نگشت. شکست راهبردهای مختلف مسیحیان علیه مسلمانان، آنها را به سمت گشودن جبهه فرهنگی و ترویج فساد، فحشا و بی بندو باری سوق داد.

راهبرد آن ها شامل سه مرحله بود:

مرحله اول: تبلیغ و ترویج افکار و اندیشه های مسیحیت با هدف ایجاد تزلزل در عقاید جوانان مسلمان و سست نمودن آنان در پایبندی به احکام دینی.

مرحله دوم: نفوذ در امر حیاتی و مهم تعلیم و تربیت جوانان مسلمان از طریق گرفتن امتیاز باز کردن مدارس مجانی با هدف تعلیم مطالب انحرافی و القای شبهات در جوانان مسلمان.

مرحله سوم: توسعه روابط تجاری با مسلمین با هدف ترویج فساد و بی بند و باری در زمام داران و به ویژه جوانان مسلمان اندلس.

نتیجه مراحل سه گانه مذکور که جملگی یک راهبرد اساسی برای فروپاشی اندلس اسلامی و خارج کردن این سرزمین از دست مسلمانان بود، تخدیر افکار و اندیشه های مسلمانان بود.

وضعیت فرهنگی اجتماعی ایجاد شده در اندلس اسلامی، این گونه در کتاب «غروب آفتاب در اندلس» تشریح شده است:

۱⃣ می خوارگی که در گذشته در میان مردم عیاش اندلس به طور خفا انجام می شد، یک عمل عمومی و علنی گردید و چون طبقه تحصیل کرده و به اصطلاح روشن فکر مردم اندلس آن روز در این عمل پیش قدم بودند، لذا شراب خوارگی و می گساری کردن نشانه تجدد و روشن فکری گردیده و هر کس از این عمل اجتناب می کرد، کهنه پرست و خرافی نامیده می شد.

سرآمدان رسانه در تمامی نواحی و مناطق کشور برای راهیابی به پارلمان ثبت نام کنند
دنبال کنید

۲⃣ جوانان می گسار و بی بند و بار، روش پدران خود را حقیر شمرده و آنان را نادان و احمق ودور از تمدن خواندند.

۳⃣ لباس ساده خود را که نشانه صبر و تحمل و کار و فعالیت و کوشش بود از تن در آورده و لباس حماقت و تکبر و زشت سیرتان، یعنی جامه تن پروری را به تن کردند.

۴⃣ مسجد و جوامع مذهبی در انحصار پیرمردان و پیرزنان در آمد و جوانان را با مسجد و نماز سرو کاری نبود.

۵⃣ دختران زیبا و طناز اروپایی که در همه جا مأمور دلربایی از جوانان مسلمان بودند با دقت هر چه تمامتر ماموریت خود را انجام دادند و در نتیجه جوانان مسلمان تا نیمه های شب در گوشه مهمانخانه ها به سر بردند.

بین جامعه امروز و آندلسی که از دست مسلمانان خارج شد شباهتی نمی بینید؟؟!!
 آیا آندلسی دیگر در راه نیست؟؟!!
هوشیار باشیم…

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 35079 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت ۲۰:۴۳:۳۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر