پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کارگردان تئاتر: حل مشکلات هنرمندان باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش ایرنا، افسانه ماهیان عصر یکشنبه در یک نشست رسانه ای درهتل ستارگان شیراز افزود: اگر از دریچه رسانه ها مطالبات و در واقع انتظارات هنرمندان به مسوولان منتقل شود می تواند درسرعت بخشی به روند حل مشکلات فرا روی دست اندرکاران این عرصه موثر افتد. کارگردان تئاتر هم هوایی ، همچنین درباره دلیل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3499
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۳:۳۶

کرونا :

کارگردان تئاتر: حل مشکلات هنرمندان باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

کارگردان تئاتر: حل مشکلات هنرمندان باید به مطالبه عمومی تبدیل شود 4

به گزارش ایرنا، افسانه ماهیان عصر یکشنبه در یک نشست رسانه ای درهتل ستارگان شیراز افزود: اگر از دریچه رسانه ها مطالبات و در واقع انتظارات هنرمندان به مسوولان منتقل شود می تواند درسرعت بخشی به روند حل مشکلات فرا روی دست اندرکاران این عرصه موثر افتد.

کارگردان تئاتر هم هوایی ، همچنین درباره دلیل استفاده از دکور آشپزخانه در این تئاتر گفت: نباید زندگی را عجیب و غریب نشان داد و ما در این تئاتر می خواستیم که با یک ابزار ساده زندگی را نشان دهیم.

وی اظهار داشت: ما این نمایش را در مکان خصوصی تمرین کرده و با حداقل امکانات با ایثار اعضا گروه کار را به اجرا رساندیم.

ماهیان خاطرنشان کرد: نگاه ما به تئاتر نگاهی مقدس است و معتقدیم با شکل گیری تئاتر خصوصی و حمایت از بخش خصوصی، می توان مشکلات این هنر را برطرف کرد.

نویسنده این نمایش هم با اشاره به بودجه کم تئاتر در فارس و تهران افزود: با وجود کمبود بودجه اما استعدادهای زیادی در عرصه تئاتر وجود دارد و هرکس خوب کار کند قطع مسلم موفق می شود.

مهین صدر افزود: هدف از اجرای این تئاتر در شهر شیراز بالا بردن سطح سلیقه مخاطبان تئاتر در شیراز بود و با اجرای این تئاتر نه تنها مخاطبان بلکه اهالی تئاتر نیز می توانند سطح کار خود را ارتقا دهند.

این نویسنده ادامه داد: در این تئاتر به زندگی سه زن پرداخته شده که هرکدام با یک تراژدی در زندگی خود روبه رو بوده اند.

بازیگر تلویزیون و تئاتر ایران هم در این ارتباط گفت: اجرای شیراز نخستین اجرای شهرستانی من است اما بسیار خوشحالم که این اتفاق برای من در شهر شیراز افتاد چرا که شیراز یکی از شهرهای شاخص فرهنگ و هنر در ایران است.

پورمحمدی: روحانیت در خط مقدم جبهه فرهنگی است
دنبال کنید

ستاره اسکندری خاطرنشان کرد: متن مهین صدری بسیار شاعرانه بود و گرچه ساختاری مونولوگی دارد اما یک دیالوگ پنهان در میان این سه زن در دل کار وجود دارد.

این بازیگر ادامه داد: من سال ها پیش فیلم کارت قرمز اثر مهناز افضلی را در باره شهلا جاهد دیده بودم و از آن پس مانند بسیاری از آدم های دیگر به دنبال سرنوشت شهلا جاهد بودم.

اسکندری اظهار داشت: اما از زمان آغاز تمرین نمایش ˈهم هواییˈ ترجیح دادم که کمتر به دنبال مستندات درباره شهلا جاهد باشم.

دیگر بازیگر این نمایش و ایفا کننده نقش همسر شهید دوران در هم هوایی، هم گفت: با توجه به لحن کاراکتر که لحنی شیرازی است ، برای اجرا در شیراز و در مقابل مردم شیراز دغدغه داشتم.

آهنگساز این اثر نیز گفت: در شب اول اجرا در شیراز با مشکلاتی روبرو بودیم که با همکاری انجمن موسیقی فارس در شب دوم این مشکلات برطرف شد.

محمدرضا جدیدی ادامه داد: در این اثر به ترکیب صدا و استفاده از افکت های طبیعی روی آوردیم که خوشبختانه نتایج خوبی را نیز در ارتباط با تماشاگر شاهد بودیم.

لازم به ذکر است اجرای تئاتر هم هوایی به مدت پنج شب از 9نهم تا 13خرداد دریک نوبت در ساعت هشت و 30 دقیقه در تالار احسان شیراز درحال برگزاری است.ک/2

7374/ 667/536

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
کارگردان تئاتر: حل مشکلات هنرمندان باید به مطالبه عمومی تبدیل شود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi