پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مساله بسیار مهم و خطرناک/ ابعاد «سند ۲۰۳۰»

  مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی دیروز دیدار با اساتید دانشگاهها درباره ابعاد «سند ۲۰۳۰» سخن گفت، فرمودند: این مسئله‌ی بسیار مهم و خطرناکی است که برخی ها در پشت ویترین مراکز مختلف سازمان ملل از جمله یونسکو، در حال ایجاد یک منظومه فکری، علمی، فرهنگی و عملی برای همه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34890
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

کرونا :

مساله بسیار مهم و خطرناک/ ابعاد «سند ۲۰۳۰»

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی دیروز دیدار با اساتید دانشگاهها درباره ابعاد «سند ۲۰۳۰» سخن گفت، فرمودند: این مسئله‌ی بسیار مهم و خطرناکی است که برخی ها در پشت ویترین مراکز مختلف سازمان ملل از جمله یونسکو، در حال ایجاد یک منظومه فکری، علمی، فرهنگی و عملی برای همه ملتها هستند تا همه جهانیان، آنگونه که آنها می خواهند، فکر و عمل کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سند ۲۰۳۰ جزئی از سند بالا دستی سازمان ملل یعنی «سند توسعه پایدار» است که سلطه گران جهانی در حرکتی معیوب و غلط می خواهند همه ملتها را در چارچوب آن کنترل کنند اما آنها به چه حقی درباره عقاید، سنت ها و فرهنگ دیگر ملتها تصمیم می گیرند؟ اینها واقعیاتی است که استادان دانشگاهها باید برای جامعه تبیین کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: اینکه برخی می گویند این اسناد الزام آور نیست، نوعی سطحی نگری است چرا که همه اجزای این اسناد در واقع الزام آور است و اگر محقق نشود، موجب نوعی عکس العملِ آنها خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان این بخش از سخنانشان یک سوال اساسی مطرح کردند: اصولاً چه لزومی دارد این اسناد را بپذیریم و در عمل قبول کنیم که غربی ها باید به ما الگو بدهند؟
ایشان افزودند: چندین سال است که موضوع الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را مطرح کرده ایم که این الگو باید با تلاش دانشگاهیان تدوین، و راه برای الگو دادن غربی ها به کشور بسته شود.
رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری نتایج ایستادگی ملت و نظام اسلامی در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب تأکید کردند: ملت این راه پر افتخار را ادامه می دهد و به فضل الهی، قطعاً و یقیناً پیروزی نهایی از آنِ اوست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین همگان بویژه اساتید را به استفاده حداکثری از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تضرع به درگاه الهی فراخواندند و افزودند: امروز کشور با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه است و این مشکلات با همت همه و با تحکیم رابطه با پروردگار متعال قابل حل است چرا که ارتباط با خدا موجب قدرت، امید و گره‌گشایی در مشکلات است

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi