شماره : 34864
۲۵ / ۳ / ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

فتح الفتوح برجام و دولت کِرِخت !

تحریم های جدید مد نظر سنا ، با استقبال وزیر خارجه آمریکا روبرو شده است. این طرح ، برجام را از حیّز انتفاع ساقط می کند و به مفهوم بازگشت تحریم ها بلکه حتی توسعه دامنه آن است. درست در همین زمان که دولت و وزارت خارجه باید با قاطعیت به میدان بیایند، روحانی و

تحریم های جدید مد نظر سنا ، با استقبال وزیر خارجه آمریکا روبرو شده است. این طرح ، برجام را از حیّز انتفاع ساقط می کند و به مفهوم بازگشت تحریم ها بلکه حتی توسعه دامنه آن است. درست در همین زمان که دولت و وزارت خارجه باید با قاطعیت به میدان بیایند، روحانی و ظریف و جهانگیری و ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر روحانی) سرگرم توئیتر بازی و گذاشتن پست های اینستاگرامی با مضامین کُری خوانی در داخل و دامن زدن به فضای دوقطبی و اختلافی هستند. این در حالی است که کُری را باید در مقابل دشمن بخوانند و از خود غیرت نشان بدهند؛ لا اقل درباره برجام که همه دار و ندار حیثیت دولت است.

اما دریغ از یک تشر و اعتراض جدیِ قابل اعتنا. زمانی ظریف و حتی هاشمی می گفتند “امضای جان کری تضمین است” . اما دولت اوباما و ترامپ هردو، امضای کلاهبردارانه کری را زیر پا گذاشتند. حالا کار به جایی رسیده که تکیه روزنامه رسمی دولت و وزارت خارجه به وعده خانم موگرینی است ؛ مبنی بر اینکه “اتحادیه اروپا اجرای برجام را تضمین می کند” ! آقای روحانی اردیبهشت ۴ سال پیش می گفت “اروپایی ها آقا اجازه هستند و آمریکا کدخداست و بستن با کدخدا راحت تر است”. برخلاف این ادعا ، دولت اکنون _ انگار نه انگار که ۴ سال به دنبال سراب سرگردان بوده و امتیازات غیر قابل جبران داده _ اروپای هیچ کاره را همه کاره جا می زند !

به نظر می رسد دولتی ها درصددند کرختی و بی حسی مزمن خود را به جامعه تزریق کنند و در این فرآیند تصور می کنند بهترین کار ممکن، سرگرم کردن و سرکار گذاشتن مردم از طریق دامن زدن به دو قطبی های دروغین داخلی است. تا شاید دیگر کسی نپرسد چرا وعده روحانی مبنی بر اینکه ” توافق باید انجام شود تا تحریم ها لغو گردد و مشکل تولید و اشتغال و رونق اقتصادی و آلودگی هوا و آب خوردن حل شود”، برعکس ز آب در آمده است؟ براستی چرا روحانی و مشاوران و اطرافیانش در اینستاگرام و توئیتر و کانال های تلگرامی خود ، یک کلمه درباره برجام و تحریم های جدید نمی نویسند؟ مگر برجام، فتح الفتوح و معجزه بزرگ قرن نبود، پس چرا این گونه زیر دست و پا مانده و دولت هم هیچ کاری لااقل برای آبروی خود نمی کند؟!

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 34864 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت ۱۳:۴۱:۲۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر