شماره : 34860
۲۳ / ۳ / ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

این طرف استقامت و عزت ،آن طرف شرمندگی و ندامت

حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر در اعترافاتی شنیدنی گفته است: “ما بعضا در محاسبات سیاسی‌ در منطقه اشتباه کردیم اما این را برای جلب رضایت برادرانمان در خلیج (فارس) انجام دادیم. عربستان در حایت از برنامه‌های آمریکا و اسرائیل علیه ایران ، پول‌های زیادی هزینه کرده است . ما شریک تجاوز

حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر در اعترافاتی شنیدنی گفته است: “ما بعضا در محاسبات سیاسی‌ در منطقه اشتباه کردیم اما این را برای جلب رضایت برادرانمان در خلیج (فارس) انجام دادیم. عربستان در حایت از برنامه‌های آمریکا و اسرائیل علیه ایران ، پول‌های زیادی هزینه کرده است . ما شریک تجاوز غیرانسانی علیه کشور برادر یمن بودیم، اما زمانی که پشیمان و خواستار توقف جنگی شدیم که از لحاظ سیاسی و میدانی شکست خورده ، به دشمن تبدیل شدیم. مسئولان عربستانی ناپخته وبی‌تجربه هستند”.

این اعترافات را گذر زمان از جفاکاران می گیرد تا بر مظلومیت یک ملت و خبط خود شهادت دهند. این حاصل استقامت ملت ایران است که تک تک جفا کنندگان به جمهوری اسلامی، سرشان به سنگ می خورد و مجبور به اظهار پشیمانی می شوند. زمانی نه چندان دور، اغلب کشور های مرتجع عربی از حمله سبعانه ارتش صدام به ایران حمایت کردند. اما صدامِ هار شده پس از سرشکستگی مقابل ایران، به سمت عربستان شلیک کرد و کویت را به اشغال خود درآورد. همان زمان برخی از همین دولت های عربی ( و غربی ) با شرمندگی گفتند که این تجاوزگری جدید صدام، حاصل اشتباهِ حمایت از او در حمله به ایران بود.

حالا قطری ها مشابه ندامت کویتی ها را پیدا کرده اند. صدام _ آن یاغی ۳۰ سال پیش _ با خفّت و ذلّت مُرد. و دیر نیست که مشابه همین خفت و ذلت نصیب حاکمان آل سعود و حتی برخی رژیم های غربی شود. آل سعود مزه سرشکستگی را به تدریج در عراق و لبنان و سوریه و یمن چشیده اند و دیر نیست که مکر الهی طومار خباثت های آنان را نیز در هم بپیچد. اینها ثمره استقامت ِ مظلوم مقتدری به نام جمهوری اسلامی است که همین روز ها کریدور زمینی تهران تا مدیترانه را به برکت رزمندگان محور مقاومت کامل کرد. سعودی ها و صهیونیست ها و آمریکایی ها ، خشمگین و پریشان شده اند؟ “قل موتوا بغیظکم. بگو از این خشمتان بمیرید”.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 34860 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت ۲۰:۴۰:۴۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر