شماره : 34843
۱۷ / ۳ / ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲

مردم نگریختند…/ چند ملاحظه درباره ماجرای تروریستی امروز

هدف اصلی تروریسم، وحشت افکنی است. اما مردم ما تروریسم را می شناسند و آز آن نمی ترسند. نشانه اش همین امروز _ ولو از لحاظ امنیتی اشتباه _ که درست در بحبوحه تیراندازی تروریست ها در ساختمان فرعی مجلس ( محل ملاقات نمایندگان با مردم)، صد ها نفر از شهروندان به جای فرار ، جمع شدند و برخورد نیروهای با تروریست ها را تا پایان نظاره کردند و با خونسردی فیلم گرفتند!

هدف اصلی تروریسم، وحشت افکنی است. اما مردم ما تروریسم را می شناسند و آز آن نمی ترسند. نشانه اش همین امروز _ ولو از لحاظ امنیتی اشتباه _ که درست در بحبوحه تیراندازی تروریست ها در ساختمان فرعی مجلس ( محل ملاقات نمایندگان با مردم)، صد ها نفر از شهروندان به جای فرار ، جمع شدند و برخورد نیروهای با تروریست ها را تا پایان نظاره کردند و با خونسردی فیلم گرفتند!

ملت ما بارها از دل تروریسم دهه ۶۰ و سپس باز تولید آن در دهه های ۷۰ و ۸۰ که به شهادت ۱۷ هزار نفر منجر شد، آموختند که دشمنانی عنود و خبیث دارند؛ دشمنانی که به هیچ صراطی مستقیم نمی شوند و جز زبان قدرت و زور را نمی فهمنند. تروریسم البته مانند کوه یخ است. و امثال گروهک منافقین و ریگی و داعش تنها نقش کارگزاری آن را بر عهده دارند. به وضوح دیدیم که سران این سازمان های تروریستی چگونه از کنار صدام و برخی مقامات سابق غربی در پاریس یا فلان شهر آمریکا _ و چندی پیش کنار ترکی فیصل رئیس ورشکسته و برکنار شده استخبارات سعودی _ سر درآوردند. اساسا تروریسم در مقیاس چند ده سال اخیر، دست ساز سرویس های جاسوسی غربی و مباشرت استخبارات رژیم سعودی _ رژیمی که در تمام مصاف های مهم در عراق و سوریه و لبنان و یمن و بحرین بازنده بوده _ می باشد.

تجارب انباشته می گویند مداهنه و مماشات با دشمن ِ سر موضع و عنود، تنها بر گستاخی او می افزاید. منطق بنی صدری که می گفت زمین بدهیم و زمان بگیریم، موجب گستاخ تر شدن رژیم صدام شد. و اصرار بر موضع “نرمش و مذاکره و دیگر هیچ” در سالیان گذشته، موجب سوء تفاهم در برخی حریفان گردید. اکنون البته زمان مجادله و سرزنش نیست. اما وقت تجدید نظر در خوش گمانی ها نسبت به دشمنان خبیثی است که بارها _ از جمله در دولت اصلاحات_ از خود هزینه کردیم و به پیشرفت پروژه آنها مثلا در افغانستان یاری رساندیم اما بلافاصله محور شرارت خوانده شدیم و فشارها تشدید شد. عبرت آموز است؛ در حالی که کسانی در ایران برای قربانیان تروریسم در آمریکا و اروپا اشک ریختند و شمع روشن کردند، هیچ محکومیت قاطعی از سوی غربی ها درباره عملیات تروریستی امروز در تهران صادر نشده است.

مسیرهای راهپیمایی روز۹دی در کهگیلویه و بویر احمد
دنبال کنید

بی دلیل نبود در اوج فشار غرب در مذاکرات هسته ای، ناگهان داعش در ۴۰ کیلومتری مرز ما عَلَم شد. تروریسم تنها یک حربه در خدمت دولت های معارض ثبات و امنیت در منطقه است. و هنگامی هم که کمر تروریست ها در عراق و سوریه شکست، خسارت دیدگان اصلی همین رژِیم ها بودند. واقعیت منطقه را نمی توان با رویا اندیشی جا به جا کرد. در منطقه ای چنین متلاطم نمی توان قدرتمند نبود و به خاطر تهدید و تطمیع و فریبکاری دشمن، خود را خلع قدرت کرد و توقع ترحم دشمن را داشت. اتفاقا روزگار امروز بش از هر زمان دیگر نیازمند قدرتمند شدن و قدرت نمایی بازدارنده هستیم و گرنه ، باید هزینه بسیاری بدهیم. به بیان حکیمانه امیر مومنان (ع) ” الحذر کل الحذر من عدوک بعد صلحه فان العدو قارب لیتغفل فخذ بالحزم و اتهم فی ذلک حسن الظن . پس از صلح ، به طور کامل از دشمنت برحذر و مراقب باش؛ چرا که بسیار پیش می آید که نزدیکی می ورزد تا غافلگیر کند. احتیاط کن و خوش گمانی را متهم شمار”.

امیر مومنان در موضوع بازدارندگی فرمود “رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ . سنگ را به همان جایى که از آنجا پرتاب شده ، باز گردانید ؛ که همانا شرارت را جز شرّ باز نمی دارد”. متقارن و نامتقارن ، باید با حوصله و دقت، پاسخ پشیمان کننده به سازمان دهندگان تروریست ها در تل آویو یا ریاض و … داد. و به مدد الهی این کار شدنی است …

حفر یک چاه دیگر برای رفع تنش آبی در یاسوج/ ضرورت احداث سدتنگ سرخ
دنبال کنید

اتفاق امروز هرچند از لحاظ امنیتی کم ارزش بود اما اگر شوکی بوده باشد برای پراندن خواب از سر برخی مدیران و تئوری پردازان خوش خیال، باید به عنوان یک فرصت مهم ارزیابی شود؛ مخصوصا اگر اسباب انسجام معرفتی و اجتماعی و سیاسی در کشور قرار گیرد. ضرب المثلی است که می گوید چیزی که تو را نکشد، قدرتمند تر می کند. “what doesn’t kill you, makes you stronger” . البته که سزاوار مواخذه اند آنها که دشمن را انکار یا بزک کردند یا نسخه نرمش و امتیاز دادن محض را می پیچیدند. اما اولویت اول کشور ، به تعبیر رهبر معظم انقلاب “نشان دادن حلم و ظرفیت و جنبه از خود ” است و اینکه ” از کشور باید صدای واحدی شنیده بشود؛ این را همه‌ی مسئولان محترم کشور توجّه کنند؛ در مسائل مهمّ بین‌المللی، یک صدای واحد قوی باید از داخل کشور شنیده بشود؛ صداهای گوناگون از مسئولین شنیده نشود. حالا ممکن است فلان نویسنده یا فلان کسی که در فضای مجازی کار می کند، عقیده‌ی دیگری داشته باشد، اهمّیّت ندارد؛ مسئولان کشور باید حرف واحدی بزنند”. این صدا اصالتا باید قاطع و صریح و قدرتمندانه در تراز ادبیات امام و رهبری باشد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 34843 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت ۱۶:۲۲:۱۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر