شماره : 34778
۲۶ / ۲ / ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

اسحاق جهانگیری،در شیراز به نفع حسن روحانی کنار رفت

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و یکی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یک تجمع انتخاباتی در شیراز به نفع حسن روحانی کنار رفت. آقای جهانگیری گفت: “من آمدم تا صدای اصلاحات باشم، صدایی که می‌خواهد وضع کشور بهتر باشد. صدای اصلاحات صدای اعتدال است.” او همچنین با انتشار بیانیه‌ای گفته است برای

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و یکی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یک تجمع انتخاباتی در شیراز به نفع حسن روحانی کنار رفت.

آقای جهانگیری گفت: “من آمدم تا صدای اصلاحات باشم، صدایی که می‌خواهد وضع کشور بهتر باشد. صدای اصلاحات صدای اعتدال است.”

او همچنین با انتشار بیانیه‌ای گفته است برای حل مشکلات موجود برداشتن “گامی بلندتر” ضروری است. آقای جهانگیری گفته با “صلاحدید بزرگان اصلاحات” و پس از آن که حسن روحانی از میان “بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها” عبور کرده، دیگر بار مسئولیت نامزدی را بر دوش خود نمی‌داند.

 

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان این با تشکر از آقای جهانگیری از او درخواست کرد که به نفع حسن روحانی کنار برود.

او در ابتدای سخنانش در این تجمع به سیاست خارجی دولت حسن روحانی و موفقیتش در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت این دولت می‌تواند “ماشین توسعه را به حرکت در آورد.”

از زمان ثبت نام آقای جهانگیری انتظار می‌رفت که او به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کند. آقای جهانگیری در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی خود به حسن روحانی کمک می‌کرد.


تحلیلی کوچک

کناره گیری اسحاق جهانگیری نه غیرمنتظره بود و نه تاثیری بر رای حسن روحانی و یا آرایش انتخاباتی رقبای باقی مانده در صحنه می گذارد. اکنون با صراحت می توان گفت که انتخابات این دوره، دو قطبی تر از هر زمان دیگر شده و شکافی بزرگ از راس حاکمیت تا بدنه جامعه پیرامون حسن روحانی و ابراهیم رئیسی و طرفداران آنها ایجاد شده است.

در شرایط کنونی و با در نظر گرفتن عوامل مختلف می توان از چهار گزینه محتمل سخن گفت. وقوع اتفاقات پیش بینی ناشده و مداخله در روند عادی برگزاری انتخابات در این گمانه زنی در نظر گرفته نشده است:

دکتر روحانی درگذشت خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفت
دنبال کنید

گزینه اول : حسن روحانی تنها با چند درصد اختلاف در انتخابات پیروز شود، ولی در مقابل ابراهیم رئیسی نیز رای قابل توجهی حتی بیش از چهل درصد آراء را به دست آورد.

گزینه دوم : حسن روحانی با رای بالا و اختلاف بسیار زیاد پیروز شود و رای ابراهیم رئیسی زیر چهل درصد شود.

گزینه سوم : ابراهیم رئیسی با چند درصد اختلاف و رقابتی شانه به شانه در انتخابات پیروز شود و حسن روحانی اولین رییس جمهوری تک دوره ای لقب بگیرد.

گزینه چهارم: ابراهیم رئیسی با رای بالا و اختلاف بسیار زیاد پیروز شود و سنگین ترین شکست رییس جمهوری مستقر در تاریخ جمهوری اسلامی رقم بخورد.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 34778 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز سه شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت ۲۲:۲۵:۲۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر