سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه علی مطهری درباره انتخاب اصلح /چرا به روحانی رأی می‌دهم؟

سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست. متن کامل بیانیه: انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات ریاست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34773
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

کرونا :

بیانیه علی مطهری درباره انتخاب اصلح /چرا به روحانی رأی می‌دهم؟

سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است

با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست.

متن کامل بیانیه:

انتخاب اصلح در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل عوام‌فریبی‌هایی که در رقابتهای انتخاباتی صورت گرفته است ممکن است برای بخش کوچکی از مردم ما به رغم رشد اجتماعی و سیاسی که در ۳۸ سال گذشته پیدا کرده اند کمی با دشواری همراه شده باشد. نظر به درخواستهای مکرری که از اینجانب برای اعلام‌نظر شده است، به عرض ملت بزرگ ایران می‌رساند که این بنده ضمن احترام به همه کاندیداهای ریاست جمهوری و با آگاهی از نقاط قوت هر یک، به دلایل ذیل جناب آقای روحانی را اصلح می‌دانم و به ایشان رأی می‌دهم:

دولت یازدهم پس از یک نابسامانی بزرگ اقتصادی، انضباط مالی در کشور ایجاد کرده
و با ثبات نسبی قیمتها آرامشی را در حوزه اقتصاد کشور پدید آورده است. فراموش نکنیم که آقای روحانی دولتی را تحویل گرفت که سکه را از ۹۰ هزار تومان به بالای یک میلیون تومان رساند.

با توجه به توافق‌نامه برجام و تحولات منطقه خاورمیانه و ظهور هیئت‌ حاکمه جدید در آمریکا با افکار و اهداف متفاوت، ادامه ریاست جمهوری آقای روحانی به صلاح کشور است. عده ای ابا ندارند که برجام ابتر بماند و برای حفظ ژست انقلابیگری کشور را به جنگی ناخواسته بکشانند.

معمولا دولتها در دوره دوم خود بهتر کار می‌کنند چون اولا دیگر نیاز به رأی مردم ندارند و مستقل‌تر و آزادتر عمل می‌کنند. ثانیا مخالفان آنها انگیزه کمتری برای تخریب دولت دارند زیرا در دوره اول، هدفشان نرسیدن آن دولت به دوره دوم است و در دوره دوم این هدف موضوعیت ندارد. علاوه بر این، تجربه‌ای که جناب آقای روحانی در این چهار سال کسب کرده‌اند سرمایه عظیمی برای چهار سال آینده است.

ابلاغ استجازه رهبری به مجلس از اختیارات دولت نیست
دنبال کنید

دولت، بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را به نقطه خوبی رسانده است. این حرکتها نباید در نیمه راه متوقف شود.

سپردن امور اجرایی کشور به کسانی که حتی یک روز تجربه وزارت یا نمایندگی مجلس را ندارند یک ریسک است و چه بسا مسئولیت و ضمان شرعی به دنبال داشته باشد. با انتخاب آقای روحانی کشور ما از نظر رفاه مادی سوئیس نخواهد شد اما با عدم انتخاب او احتمال ونزوئلا شدن کشور منتفی نیست.

اما همان مقدار که انتخاب اصلح اهمیت دارد، میزان مشارکت مردم در آینده اقتصادی و سیاسی و امنیتی کشور مؤثر است. افرادی که فکر می کنند راه اصلاح بسته است و شرکت در انتخابات مفید فایده نیست، در خطا هستند. جمعه ۲۹ اردیبهشت همه با هم پای صندوقهای رأی حاضر می شویم.
علی مطهری

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حامی سه شنبه , 26 اردیبهشت 1396 - 13:00

دشمن به دنبال ترور روحانی است
بگویید مراقب باشد

logo-samandehi