جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاپایان سال در استانها راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز یکشنبه بعد از جلسه توجیهی روسای کل دادگستری استان ها در جمع خبرنگاران افزود: همه دادخواست ها در شهر تهران از طریق این سامانه ثبت می شود. وی در پاسخ به ایرنا که چه تعداد دادخواست در این سامانه ثبت شده است، اظهار داشت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3476
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

کرونا :

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاپایان سال در استانها راه اندازی می شود

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاپایان سال در استانها راه اندازی می شود 4

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز یکشنبه بعد از جلسه توجیهی روسای کل دادگستری استان ها در جمع خبرنگاران افزود: همه دادخواست ها در شهر تهران از طریق این سامانه ثبت می شود.

وی در پاسخ به ایرنا که چه تعداد دادخواست در این سامانه ثبت شده است، اظهار داشت: تقریبا هر ماه 20 هزار دادخواست در سامانه خدمات الکترونیک قضایی شهر تهران ثبت می شود.

معاون قوه قضاییه گفت: در این جلسه توجیهی با استقبال خوب روسای دادگستری استان ها مواجه بودیم و فاز اول فراخوان ثبت نام دفاتر دو ماه پیش به صورت سراسری انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ادامه داد: از بین ثبت شدگان، آنانی که از نظر تحصیلات، تجربه کاری، قضایی و مدیریت و دیگر شاخص ها بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند انتخاب و دو برابر ظرفیت به روسای دادگستری استان ها معرفی شدند.

وی تاکید کرد: شهرهایی که دارای مراکز قضایی هستند در اولویت راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قرار دارند.

معاون قوه قضاییه در خصوص دفاتر خدمات الکترونیک مشترک بین ناجا و قوه قضاییه گفت: ناجا و قوه قضاییه هر دو مصمم هستند تا سامانه های عرضه خدمات الکترونیکی را راه اندازی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: این طرح به صورت آزمایشی (پایلوت) در کلانتری یوسف آباد اجرا می شود و تا مادامی که ریسک های (خطرهای) طرح استخراج و راه حل قطعی پیدا نشود، طرح آزمایشی توسعه نمی یابد.

وی خاطرنشان کرد: چون این امر مربوط به حوزه کیفری خاص است و چهار طرف قوه قضاییه، ناجا، مردم و بخش خصوصی در آن مشارکت دارند از این رو همچنان به صورت آزمایشی در حال انجام است.

عربستان در برابر قدرت ایران، چیزی به شمار نمی رود
دنبال کنید

معاون قوه قضاییه گفت: دفاتر الکترونیک قضایی با عنوان ˈسخاˈ به صورت پایلوت و چند مرحله ای در تهران انجام شد که تا پایان امسال این دفاتر در مراکز همه استان ها راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اضافه کرد: 191 عنوان دادخواست از طریق این سامانه ثبت می شود.

اجتمام(3)**9317/9185*1580

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تاپایان سال در استانها راه اندازی می شود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi