جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان

طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی،‌غلامرضا تاجگردون و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید. نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲:۱۷

طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی،‌غلامرضا تاجگردون و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر باشت، بزرگ راه بابا میدان- گچساران و گچساران- بهبهان به بهره برداری رسید.
وی میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۴۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
تاجگردون تصریح کرد: عملیات اجرایی تبادل بزرگ باشت و ساخت ۱۱ کیلومتر جاده منتهی به ورودی شهر باشت در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.
محور بابا میدان – گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.
تاجگردون تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه بابا میدان- گچساران- بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر یکی از اولویت‌هاست.
وی ادامه داد: از این میزان بزرگراه تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
تاجگردون گفت: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال ۲۵ کیلومتر از این محور و تبادل بزرگ باشت به بهره برداری رسید.
وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۲۱۹ متر مکعب خاک‌برداری، ۸۰۸ هزار و ۷۰۳ متر مکعب خاکریزی، ۴۴ هزار و ۹۴۹ متر مکعب بتن ریزی و ۶۹ هزار و ۷۵ تن آسفالت انجام گرفته است.
تاجگردون تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.
وی با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در سه‌راهی ورودی باشت در سال‌های گذشته، افزود: ساخت این روگذر، ترافیک و تردد در این مکان را ساماندهی و ایمن‌سازی کرده است.
شهرستان باشت با ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج در مسیر راه ارتباطی شیراز به گچساران در جنوب کشور واقع شده است.

استاندار:اشتغال وسرمایه گذاری باید در دستور کار مدیران آذربایجان غربی قرار گیرد
دنبال کنید

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi