پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان

طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی،‌غلامرضا تاجگردون و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید. نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲:۱۷

طرح تبادل بزرگ باشت و ۲۵ کیلومتر از بزرگراه بابامیدان – گچساران -بهبهان با حضور خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی،‌غلامرضا تاجگردون و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: این طرح در قالب سه پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهر باشت، بزرگ راه بابا میدان- گچساران و گچساران- بهبهان به بهره برداری رسید.
وی میزان اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۴۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
تاجگردون تصریح کرد: عملیات اجرایی تبادل بزرگ باشت و ساخت ۱۱ کیلومتر جاده منتهی به ورودی شهر باشت در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.
محور بابا میدان – گچساران- بهبهان بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است که نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند.
تاجگردون تصریح کرد: احداث باند دوم بزرگراه بابا میدان- گچساران- بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر یکی از اولویت‌هاست.
وی ادامه داد: از این میزان بزرگراه تاکنون بیش از ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
تاجگردون گفت: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتعال ۲۵ کیلومتر از این محور و تبادل بزرگ باشت به بهره برداری رسید.
وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۲۱۹ متر مکعب خاک‌برداری، ۸۰۸ هزار و ۷۰۳ متر مکعب خاکریزی، ۴۴ هزار و ۹۴۹ متر مکعب بتن ریزی و ۶۹ هزار و ۷۵ تن آسفالت انجام گرفته است.
تاجگردون تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.
وی با اشاره به وقوع تصادفات مرگبار در سه‌راهی ورودی باشت در سال‌های گذشته، افزود: ساخت این روگذر، ترافیک و تردد در این مکان را ساماندهی و ایمن‌سازی کرده است.
شهرستان باشت با ۲۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج در مسیر راه ارتباطی شیراز به گچساران در جنوب کشور واقع شده است.

تهران خواهان بازگشت آرامش و ثبات به منطقه است/ تاکید بر اطمینان از اجرای کامل آتش بس، نظارت دقیق بر آن و بازگرداندن آرامش
دنبال کنید

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi