جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کشتی‌بانی به جای سیاست‌ورزی؟

یادداشت #مسعودباستانى به بهانه پیام انتخاباتى سید محمد خاتمى کشتی‌بانی به جای سیاست‌ورزی؟ یادم هست روزی از راهی دور برایش پیغام فرستادم. آن روزها تخت کوچکی داشتم میان یکی از چاردیواری‌های سیمانی زندان رجایی‌شهر. همان‌جا از گوشه‌ی آن تخت برایش نوشتم: «شما حق ندارید این‌گونه رفتار کنید! چندین نسل از فرزندان این سرزمین سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34699
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

کرونا :

کشتی‌بانی به جای سیاست‌ورزی؟

یادداشت #مسعودباستانى به بهانه پیام انتخاباتى سید محمد خاتمى

کشتی‌بانی به جای سیاست‌ورزی؟

یادم هست روزی از راهی دور برایش پیغام فرستادم. آن روزها تخت کوچکی داشتم میان یکی از چاردیواری‌های سیمانی زندان رجایی‌شهر. همان‌جا از گوشه‌ی آن تخت برایش نوشتم: «شما حق ندارید این‌گونه رفتار کنید! چندین نسل از فرزندان این سرزمین سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه را در مشی و منش شما تصور کرده‌اند. شما روزگاری #گاندی وطنی جهان جوانی ما بودید. اذهان کم تجربه ما، شما را به شکل #ماندلا دید و از کلام‌تان آموخت که راه دشوار آزادی از مسیر گفتگو و صلح می‌گذرد.» گمان می‌کنم باز هم فصل #انتخابات بود که با تندخویی و دردمندی برایش نوشتم: شما الگوی ما در سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه هستید و اجازه ندارید به راحتی این الگوی کمیاب را با یک اشتباه سیاسی تخریب کنید!

جناب آقای #خاتمی
هنوز نمی‌دانم در آن ماجرا حق با چه کسی بود؟! اما وقتی با متانت، تلخ زبانی‌هایم را شنیدید و گفتید که محق هستم تا رفتارتان را نقد کنم، به اشتباه خودم پی بردم. شما الگو سیاست اخلاقی هستید، به این دلیل که نقد را حق منتقد می‌دانید و اندیشه‌های متکثر شهروندان را محترم می‌شمارید.

آقای خاتمی
امروز وقتی دیدم به‌رغم همه تضییقات و بی‌مهری‌های سال‌های اخیر بار دیگر مقابل دوربین نشستید و شهادت دادید که دولت #روحانی در راه خدمت قدم برداشته است، وقتی دیدم بدون هیچ گونه‌ای سهم‌خواهی و یا وزن‌کشی سیاسی آبروی خود را به تداوم راه تدبیر پیوند زدید و گفتید: این بار شما تکرار کنید.
فهمیدم که سید تنها در پی رهبری اصلاحات نیست و شاید به نقش ناخدای کشتی ایران در آمده است.

مراسم سوگواری شهادت امام رضا در گچساران + تصویر
دنبال کنید

آقای خاتمی عزیز
من در خیلی از مسایل فکری و روش‌های سیاسی با شما اختلاف نظر دارم.اما هنوز شما می‌توانید الگوی سیاست‌ورزی اخلاق‌مدارانه برای نسل من باشید زیرا که امروز معتقدم مرز خطا از خیانت جداست و هیچ رهبری عاری از اشتباه نیست.

آقای خاتمی عزیز
به حکم همان خیرخواهی عمومی که در شما سراغ دارم، به حکم همان تجربه چندین ساله‌ای که در مسیر اداره امور کشور اندوخته‌اید، به حکم همان خون دل‌هایی که برای آینده وطن می‌خورید و هر بار اثرات آن را در سپیدی موها و خمیدگی چهره‌تان می‌بینم، بار دیگر به تشخیص شما اعتماد می‌کنم.
آقای خاتمی
شما همچنان می‌توانید کشتی‌بان این سفینه توفان زده باشید، زیرا که به نظرم هنوز هم به این سخنان ماندلا معتقدید که:
آزاد بودن فقط در دور انداختن زنجیرها نیست. بلکه زندگی کردن به شیوه‌ای است که آزادی دیگران را محترم شمارد و ترویج بخشد

پی نوشت: عکسی از ملاقات با سیدمحمدخاتمی در ایام مرخصی از زندان”

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi