شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز ملی خلیج فارس/ راه باز وجاده دراز

اینجا ایران است وایران خواهد ماند. کسانی که ایران وفرهنگ وتمدن۸هزار ساله اش را نمی خواهند ومایلند ارزشهای فرهنگی دیگر را به ماتحمیل کند آب درهاون می کوبند. باید به آنها گفت”راه باز وجاده دراز” خوش آمدید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34233
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

کرونا :

روز ملی خلیج فارس/ راه باز وجاده دراز

حتما شنیده اید می گویند هیچ کجا خانه خود آدم نمی شود.خانه خویشان که می روی هرچقدر محبتت کنند باز خانه خودت نیست.
ایران مشتمل بر دومفهوم است یکی خاک ودیگری فرهنگ.سابقه زیست بشر روی زمین به ۴/۵تا۶میلیون سال قبل برمی گردد.در این مدت نیاکان ما در خاک خفته اند.

درختان وگیاهانی که کاشتیم خاک تنشان را به شیرینی هرچه بیشتر به ماچشناندند وخاک تن مانیز چنین خواهدشد.

پیشتر گفتیم که تمام اعمال،افکار وگفتارماایجاد کننده طول موج هایی است که هیچ گاه ازبین نمی روند وبه خاطر میدان مغاطیسی وتشابه میدان های انرژی بین نسلی همین جا می مانند.پس اینجا فقط ایران نیست بلکه ما در آغوش پدران ومادران خودهستیم از خاک تن آنها تغذیه می کنیم وباخاک تن آنها خانه ساخته ایم و…
سرباز که بودیم افسران آموزش ارتش سرفراز ایران می گفتند به ازاء هرکلمه آئین نامه ها ودستورالعمل های ارتش خون سربازی ریخته شده بدین معنا که باکشته شدن هرسربازی،چرایی آن را قانون کردند تا درآینده سربازان کمتری بمیرند.حکایت فرهنگ هم همین است پدران ومادران ما رنج های بسیار بردند تجربیات خود را به منظور سازگاری با محیط وتامین بهینه نیازها ومنافع در قالب عناصر فرهنگی به دست مارساندند.

به واقع با هرکلمه ای که به کار می بریم وعملی که انجام می دهیم باروح پدر ومادر خویش یکی می شویم و چون آنها رفتار می کنیم.
تمام اقوام ساکن ایران هندواروپایی اند.درباره ترکان نظرها متفاوت است ابوالحسن مسعودی وهمزه بن حسن اصفهانی ترکان را آریایی نژاد خوانده اند.اگر این قول را هم نپذیریم.مدعی هستیم اگر ترکان(غزنویان و…)نبودند زبان فارسی ومیراث غنی آن یعنی مولانا،فردوسی،خیام،سعدی،حافظ و…هم نبودند زیراترکان پول هنگفتی صرف تشویق وتربیت شاعران کردند، جدای از امنیت واعتباراجتماعی بالایی که برای آنها قائل می شدند.پس دراین معناترکان از همه ماها ایرانی ترند.
اینجا ایران است وایران خواهد ماند. کسانی که ایران وفرهنگ وتمدن۸هزار ساله اش را نمی خواهند ومایلند ارزشهای فرهنگی دیگر را به ماتحمیل کند آب درهاون می کوبند. باید به آنها گفت”راه باز وجاده دراز” خوش آمدید.
پرواضح است که همواره باید فرهنگ ایران را مورد معاینه قرار داد تامواردی را که سبب بهینگی ما نمی شوند نظافت کنیم.
باتقدیم احترام

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi