جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دولت درمانده توان هضم گفتمان مدیریت جهادی را ندارد

این دولت توان هضم گفتمان مدیریت جهادی و انقلابی را ندارد و در واقع توقعی هم از آنها نباید داشت؛‌ چرا که در رویکردهای مدیریتی منسوخ قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی غرب همچنان دست و پا می زنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34196
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

کرونا :

دولت درمانده توان هضم گفتمان مدیریت جهادی را ندارد

در حال حاضر دولت پیرسالار یازدهم قابلیت ایجاد جهش اقتصادی برای ورود به سده ۱۴۰۰ را ندارد .معلوم است مسئولان دولتی که در شعارها و وعده های ساده اقتصادی و معیشتی درمانده اند، نمی توانند تحقق وعده های ایجاد ۵ میلیون شغل و دو برابر کردن درآمد کشور را بفهمند.

این دولت توان هضم گفتمان مدیریت جهادی و انقلابی را ندارد و در واقع توقعی هم از آنها نباید داشت؛‌ چرا که در رویکردهای مدیریتی منسوخ قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی غرب همچنان دست و پا می زنند.

زمانیکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را سر فصل برنامه ها و سیاست های اقتصادی قرار دادند، همین گروه آن را اقتصاد ریاضتی مدل غرب که کشورهایی مانندیونان پیاده می شد، تفسیر کردند.

درک مدیران دولتی از اقتصاد مقاومتی باعث شده تا تاکید بر آن از سوی نظام مدام تکرار شود چون هیچ تحرک خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

تغییر وضع موجود به مطالبه اصلی جامعه تبدیل شده است و مردم تشنه سکانداری فردی در دستگاه اجرایی کشور هستند که بتواند در عین پرکاری، کارآمدی خود را نیز به اثبات رسانده باشد و نویدرسان موج تغییرات جدی در مدیریت پیر و فرتوت کشور با جوان سالاری و شایسته سالاری باشد.

در حال حاضر دوگانه های “کارآمدی و ناکارآمدی”، “مدیریت جهادی و مدیریت خان سالاری” و در نهایت دو گانه “توانستن و نشدن” شکل گرفته است که به مردم حق انتخاب اساسی می دهد تا به ادامه وضع موجود تن دهند یا آنکه برای اولین بار مسیر ریل گذاری مدیریت کشور را تغییر دهند.

زاهدی وفا: دولت سیزدهم بدنبال تحقق حکمرانی داده محور است
دنبال کنید

به طور حتم دولتمردان برای جلوگیری از ایجاد موج تغییر، نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

همانگونه که مشاهده می شود در روزهای اخیر مسئولان دولتی که اداره کشور را رها کرده اند و تنها به انتخابات می اندیشند، با آوردن مثال های نقضی از مولفه های اقتصادی کشورهای غربی سعی می کنند عدم تحقق تحول در اقتصاد کشور در سایه مدیریت کارآمد انقلابی را به چالش گفتمانی بکشانند.

ولی نیک می دانند که همین گفتمان در چند دهه اخیر در هر برهه و سازمانی پیاده شده سبب ساز تحولات اساسی، عمیق و مثبت گردیده است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi