جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم/ زندگی سالم با نشاط و امید

فرماندار گچساران در همایش تجلیل ازفعالان حوزه سلامت شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با اشاره به شعار بهداشت جهانی سال که با شعار “بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم” اظهار داشت: شعار محوری امسال کشور ما نیز تحت عنوان ، “زندگی سالم با نشاط و امید” نامگذاری شد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 34102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

کرونا :

بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم/ زندگی سالم با نشاط و امید

فرماندار گچساران در همایش تجلیل ازفعالان حوزه سلامت شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید با اشاره به شعار  بهداشت جهانی  سال  که با شعار  “بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم” اظهار داشت: شعار محوری امسال کشور ما نیز تحت عنوان ، “زندگی سالم با نشاط و امید” نامگذاری شد.
رحیمی با بیان این مطلب که سلامت زیربنای توسعه و پیشرفت جوامع است اظهار داشت :پیشرفت جوامع بواسطه مردان و زنان سالم است که با توانایی و قدرت زمینه پیشرفت جامعه خود را مهیا میکنند.
وی افزود : با توجه به ماشینی شدن زندگی در جوامع امروز، برخی بیماری های خاص بروز کرده و سلامت ما را تهدید می کند؛ بنابراین لازم است که شیوه زندگی مردم اصلاح شود و این جز با فرهنگسازی و تبیین اهمیت تندرستی صورت نمی گیرد.
فرماندار گچساران ابراز داشت :با توجه به آموزه های دین مبین اسلام و اهمیت بحث سلامت در این دین  و همچنین وضایف سازمانی و اداری تعامل و همکاری دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ سلامت در سطح جامعه از ضروریات  می باشد.
رئیس شورای سلامت شهرستان تصریح کرد:اقدامات مؤثری در دولت تدبیر و امید راستای توسعه کمی و کیفی امکانات و خدمات بهداشتی درمانی، بهبود و استانداردسازی شاخص های سلامت، افزایش سرانه خدمات بهداشتی، درمانی و فراهم کردن زمینه دسترسی مطلوب و آسان همگان به خدمات مختلف بهداشتی درمانی در سطح کشور و شهرستان گچساران برداشته شده است.
رحیمی با اشاره به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گفت:مجهز نمودن مراکز درمانی شهرستان گچساران به سیستم های پیشرفته و مجهز از جمله خدماتی است که در سالهای اخیر و با اجرای طرح تحول سلامت در گچساران اجراء شده است.
فرماندار گچساران اظهار داشت :هفته سلامت فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات موجود، در قالب برنامه ای منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم و با اطلاع رسانی و افزایش آگاھی عمومی جامعھ نسبت بھ خدمات ارائھ شده در بخش سلامت سطح امید در جامعه را افزایش دهیم .

با حضور رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد/همایش آموزشی وتوجیهی منطقه ای اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان
دنبال کنید

جمعیت هدف طرح تحول سلامت به زیرپوشش بردن ۱۴۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بااشاره به زیرپوشش بردن ۱۴۰ هزار نفر در حاشیه شهرهای این استان در طرح تحول سلامت اظهار داشت :جمعیت هدف این برنامه تمام ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، حاشیه نشین و جمعیتِ شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد است.
قلعه گلاب ابراز کرد: در این برنامه برای افراد زیر پوشش، پرونده سلامت تشکیل و خدماتی مانند خدمات عمومی سلامت شامل بهداشت محیط، بهداشت مدارس، بهداشت حرفه ای، بهداشت اجتماعی و خدمات خاص و مراقبت های اولیه فردی سلامت شامل برنامه های سلامت خانواده و جمعیت، مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر و برنامه های تغذیه به آنها ارائه شد
وی ادامه داد: بر اساس اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف ارتقای خدمات دهی بهتر به مردم در تمام نقاط کشور بویژه کهگیلویه و بویراحمد بر اساس مصوبه دولت حقوق پزشکان عمومی مستقر در روستاهای استان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
این مسئول استاندار سازی تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی،نوسازی تجهیزات پیرا پزشکی، تجهیز و استاندارد سازی تجهیزات خانه های بهداشت، بکار گیری نیروهای کارشناس ارشد سلامت روان و تغذیه در شهرها و روستاها از از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت نظام در استان اعلام کرد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان  با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه های درمان، افزایش دسترسی به فضاهای درمانی، تجهیز مراکز درمانی موجود و افزایش تعداد پزشکان متخصص در مناطق توسعه نیافته افزود: وضعیت خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید متحول شد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi