شماره : 108807
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کمیسیون فرهنگی مجلس درگذشت مداح اهل بیت مرحوم «حسین بختیاری» را تسلیت گفت

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت مداح اهل بیت (ع) مرحوم حسین بختیاری پیامی صادر کرد.

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت مداح اهل بیت (ع) مرحوم حسین بختیاری پیامی صادر کرد و در این پیام نوشت: کربلائی حسین بختیاری، از تبار هنرمندان معتقد و انقلابی تاریخ معاصر است که فقدان این جوان برومند ضایعه ای برای جامعه مداحان و البته مایه سرور و بهجت کاروان پربرکت مدیحه سرایان سفر کرده است.

متن پیام به شرح ذیل است؛

“بقا فقط مختص ذات اقدس باری تعالی است”

خبر سنگین و غیر مترقبه بود، مداح ولایتمدار و عاشق اهل بیت، دارای سبک و عجین شده با سوز و آه، به ملکوت اعلی پیوست، آری کربلائی حسین بختیاری، از تبار هنرمندان معتقد و انقلابی تاریخ معاصر است، فقدان این جوان برومند ضایعه ای برای جامعه مداحان و البته مایه سرور و بهجت کاروان پربرکت مدیحه سرایان سفر کرده است.

از ذات اقدس حق تعالی علو مقام این عزیز و صبر و اجر صبر این مصیبت را برای وابستگان آن مرحوم خواهانیم .

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108807 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۴۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108804
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

جهش تولید با مشارکت مردم جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از موانع سرمایه گذاری در مسیر تولید، گفت: شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود، مشارکت داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد از وظایف دولت است که متاسفانه آنگونه که باید این حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک سال جدید به تمام ایرانیان سراسر دنیا، در خصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۳، گفت: تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد و دولت باید حمایت لازم را از بخش خصوصی داشته باشد و این مهم غیر از فراهم کردن کار، اشتغال و سرمایه گذاری ممکن نخواهد بود.

بروکراسی های اداری مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور است

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موانع سرمایه گذاری در مسیر تولید، افزود: بروکراسی های اداری مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور است، امروز کشورهای اندونزی، عمان، امارات، ترکیه و …. در کمترین زمان ممکن شرایط سرمایه گذاری و حتی حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشورشان فراهم می‌کنند اما در کشور ما سرمایه گذار باید از ۱۴ مرجع عبور کند تا بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند در این میان اگر یکی از مراجع موافقت نکند تمام سرمایه، سرمایه گذار از بین خواهد رفت.

سرمایه گذاران برای سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری به رییس جمهور گلایه کردند

وی با بیان اینکه خلاء های قانون گذاری مهمترین موانع تولید هستند، یادآور شد: دولت باید موانع عدم اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کارها را رفع نماید متاسفانه سرمایه گذاران در کشور ما نه تنها از پشتوانه سیاسی و اقتصادی لازم برخوردار نیستند حتی برخی ادارات از ارائه مجوزهای سرمایه گذاری امتناع می‌کنند، بسیاری از سرمایه گذاران برای سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری به رییس جمهور گلایه داشتند.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نامگذاری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی ضرورت اصلی کشور دانست و اظهار کرد: جهش تولید با مشارکت مردم جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود، مشارکت داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد از وظایف دولت است که متاسفانه آنگونه که باید این حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد امروز کشورهایی همچون ترکیه، عمان، امارات با اقتصادی باز و حمایت‌های دولتی جلو افتادند و در عرض چند ساعت سرمایه گذاران داخلی را جذب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به رفع مشکلات اقتصادی، گفت: نامگذاری امسال به سال “جهش تولید با مشارکت مردم تدبیر حکیمانه” رهبر انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی باید موانع موجود در این مسیر بردارد.

مجلس در حوزه قانونگذاری می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد

حیدری با بیان اینکه مجلس در حوزه قانونگذاری می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد، اظهار کرد: اولویت مجلس یازدهم در طول ۳ سال گذشته بررسی لوایح دریافتی از سوی دولت بوده است و حتی آن را در بحث دو فوریت نیز بررسی کرده است، بخش خصوصی و یا کارفرمایان برای دریافت مجوز شروع کار به قدری دوندگی دارند که از ادامه مسیر منصرف می‌شوند و گاهی اقدام به خروج از کشور می‌کنند.

شرایط ورود سرمایه گذاران داخلی به کشور فراهم شود

وی با بیان اینکه اگر شرایط برای ورود سرمایه گذاران داخلی به کشور فراهم شود ایران با تحولات اقتصادی روبرو خواهد شد، بیان کرد: امروز بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی که از کشور خارج شده‌اند بیشتر به دلیل پیچ و خم و بوروکراسی های اداری اقدام به خارج کردن سرمایه خود از کشور کرده‌اند باید شرایط حضور آنها در کشور فراهم شود.

حیدری با بیان اینکه یکی از مسیرهای تحقق شعار سال گسترش روابط با سایر کشورها بدون واسطه به نفت خواهد بود، گفت: امروز بسیاری از کشورهای نفت خیز به سمت سرمایه گذاری در سایر حوزه‌ها از صنعت گردشگری گرفته تا کشاورزی پیش می‌روند، بی تردید روزی چاه های نفت به پایان خواهد رسید باید تلاش کنیم در سایه سرمایه های اجتماعی اقدام به تقویت اقتصاد از طریق سایر حوزه‌ها  داشته باشیم.

صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقتصاد باید پررنگ شود، تصریح کرد: از رونق گردشگری تا پررنگ شدن صنایع دیگر با حضور مردم می‌تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد، به فرض درآمد کشور از محل گردشگری در قانون بودجه پیش بینی شده است، اما در تحقق این قوانین ۱۰ درصد آن نیز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مسئولان اجرایی ۸۰درصد شعار می‌دهند و ۲۰ درصد اجرا می‌کنند، تاکید کرد: اگر مسئولان اجرایی به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند و رهنمودهای رهبر فرزانه را در سر لوحه امور خود قرار می‌دادند بی تردید امروز شرایط مطلوبی از وضعیت اقتصادی را شاهد بودیم./ 

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108804 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۵۱
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108801
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

مشارکت مردم در اقتصاد دولتی مسیری برای دور زدن تحریم‌ها خواهد بود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه تنش زدایی در روابط بین سایر کشورها می‌تواند به توسعه تولیدات داخلی ختم شود، گفت: در سایه تقویت روابط باید مشارکت مردمی در اقتصاد را فراتر از مرزهای کشور گسترش دهیم، امیدواریم حضور مردم در اقتصاد دولتی مسیری برای دور زدن تحریم‌ها باشد.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک نوروز باستانی به تمام ایرانیان نامگذاری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی را فرصتی برای حضور جامعه در اقتصاد دانست و گفت: در چند سال اخیر شاهد هستیم معظم له کلمه تولید و اقتصاد را به کرات در پیام‌های نوروزی آورده و مسئولان را به علمیاتی شدن شعارهای نوروزی سفارش کرده‌اند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته هر جا نامی از مردم بوده آن امور به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسیده است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس مردم بودند که کشور را از همه جهات اداره نموده و زمینه پیروزی رزمندگان را فراهم کردند؛ مشارکت مردم در اقتصاد کشور باید در عمل خود را نشان دهد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رهبر انقلاب بسیار هوشمندانه اقدام به نامگذاری هر سال می‌کنند و امسال هم همچون سال‌های گذشته این نامگذاری با تدبیر حکیمانه انجام شده، اظهار کرد: تاکنون هیچ موسسه، نهاد دولتی و خصوصی برای تحقق و اجرایی شدن شعارهای سال گزارشی ارائه نداده است، هر ساله با آغاز سال نو شاهد بیلبوردهای بزرگ و رنگارنگ مزین شده بنام شعار سال هستیم و برای تداوم این نامگذاری در طول سال بر روی سربرگ ادارات خودنمایی می‌کند.

اعظمی با اشاره به ارزیابی تحقق برنامه‌های پنج ساله توسعه مختلف، یادآورشد: طی این ۷ برنامه درصدهای مختلفی از ۱۰ الی ۱۵ درصد به مرحله عملیاتی شدن رسیده است که این ارقام با توجه به ظرفیت‌های کشور باید بالای ۵۰ درصد به مرحله اجرایی شدن می‌رسید.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید درصد اجرایی شدن میزان شعار سال‌های گذشته را اعلام کنند،اظهار کرد: چرا هر ساله آماری از تحقق شعار سال منتشر نمی‌شود تا مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه در خصوص ضعف عملکرد خود به ملت ایران پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید و مهار تورم دولت اذعان به رشد ۵درصدی اقتصاد داشت، گفت: اگر چنین آمار اعلامی از سوی دولت درست است پس چرا ۵ درصد رشد اقتصادی را در سفره های مردم مشاهد نمی‌کنیم، واقعیت اینجاست مردم امروز با آمار و ارقام وضعیت معیشتی خود را می سنجند،  پذیرش این آمار بدون بهبود وضعیت مردم ممکن نخواهد بود.

اعظمی با بیان اینکه تنش زدایی در روابط بین سایر کشورها می‌تواند به توسعه تولیدات داخل ختم شود، اظهار کرد: در دیپلماسی سیاسی و بین المللی هیچ دوستی و دشمنی دائمی نخواهد بود بر همین اساس در سایه تقویت روابط باید مشارکت مردمی در اقتصاد را فراتر از مرزهای کشور گسترش دهیم، امیدواریم حضور مردم در اقتصاد دولتی مسیری برای دور زدن تحریم‌ها باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در تنقیح قوانین در تحقق شعار سال نقش اساسی خواهد داشت، اظهار کرد: بسیاری از قوانین تصویب شده در مجلس برای مشارکت عموم در اقتصاد تصویب شد اما چرایی اجرا نشدن یا درصد عملیاتی شدن آن باید توسط دولت مشخص شود.

وی با بیان اینکه مجلس از بعد نظارتی باید به مسئله اجرای قوانین که در عملیاتی شدن شعارهای سالانه نقش دارند ورود داشته باشد، تصریح کرد: قوانین تصویب شده باید از طرف دولت اجرایی شود تا تحقق شعار سال و مشارکت مردم در اقتصاد نمایان گردد، انتظار می‌رود  دولت گزارشی از اجرایی شدن شعار سال گذشته به مجلس ارائه دهد و در سال جاری هر چهار ماه یکبار گزارشی در خصوص رشد تولید با مشارکت مردم در اقتصاد توسط وزارتخانه مربوطه ارائه شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108801 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۰۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108798
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

قرعه سلاخی به نام جنگل‌های نور افتاد/ به بهانه توسعه یافتگی تیشه به ریشه درختان می‌زنند

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس با انتقاد از قطع هزاران اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور و به بهانه ایجاد پارکینگ برای یک پروژه گردشگری، گفت: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد قطع هزاران اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور و به بهانه ایجاد پارکینگ برای یک پروژه گردشگری، گفت: اخبار واصله خبر از قلع و قمع ۴ اصله درخت از جنگل‌های نور در قلب هیرکانی را می‌دهد، تکرار دومینوی تخریب به بهانه توسعه یافتگی باری دیگر دست بر روی جنگل‌های هیرکانی گذاشت.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت سازمان محیط زیست در برابر گسترش تخریب های صورت گرفته در دامنه طبیعت، افزود: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط  زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی صورت گرفته به ثروت ملی همچون جنگل‌های کشور تبعات گران و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: نگاه ها به مسئله محیط زیست یک موضوع شعاری و کلیشه‌ای است، این مسئله باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید در جهت حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته مقوله توسعه یافتگی صرفا با حفظ و نگهداری محیط زیست تعریف می‌شود، اگر امروز به هربهانه ای تیشه به ریشه درختان و طبیعت بزنیم بی تردید محیط زیست را به ورطه نابودی می‌کشانیم.

عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در مورد حفظ و نگهداری طبیعت، گفت: در روز درختکاری سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری پس از کاشت نهال فرمودند” اگر هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود” نه تنها شاهد کاشت یک میلیارد درخت نیستم بلکه در چند سال اخیر شاهد قلع و قمع بلوط ها جنگل‌های مختار به بهانه میدان گازی در پیشانی زاگرس و مرگ هزاران اصله درخت بلوط جنگل‌های زاگرس به بهانه احداث جاده یاسوج بودیم.

سعیدی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی زمانی می‌تواند مولفه‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشد که به همان میزان حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم حفظ طبیعت تنها مربوط به یک نسل نیست بلکه نسل‌های بعدی هم سهمی از آن خواهند داشت که متاسفانه در مسیر توسعه یافتگی در طبیعت شاهد یک نگاه اقتصادی بدون توجه به تبعات آن به کام عده‌ای سودجو هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الزامات قانونی برای حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها در مسیر توسعه یافتگی و بهره برداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: امروز متاسفانه شاهد هستیم نهادهای اجرایی با دور زدن قانون کمر به قتل عام طبیعت به بهانه توسعه یافتگی بسته‌اند و سازمان محیط زیست در برابر این مهم سکوت اختیار کرده است، عدم نظارت جدی منجر شده تا ثروت ملی همچون درختان جنگلی شبانه سلاخی شوند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108798 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۲۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108795
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه/صف های طویل خرید گوشت و مرغ نتیجه انحصاری بودن اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دولتی بودن اقتصاد را مسیری برای تنزل آن دانست و گفت: اقتصادی که به نام مردم گره زده می‌شود باید خود را در سفره های آنان نشان دهد، مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در خصوص تحقق شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: هر ساله معظم له در شروع سال نو دغدغه‌های کشور را در قالب پیام نوروزی خدمت تمام آحاد ملت شریف ایران عنوان می‌کند تا شاید سرلوحه برنامه مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بسیاری از نگاه‌ها به پیام‌های نوروزی بیشتر نگاه کلیشه‌ای هستند، افزود: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید از سربرگ اداره ها و بیلبوردهای شهر خارج شود و در قالب عمل در بهبود وضعیت معیشتی مردم خود را نشان دهد، آنچه امروز شاهد آن هستیم تضاد ماهوی با زندگی معیشتی مردم دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عمل کمتر شاهد بهره گیری از مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی هستیم، یادآور شد: اگر دولت تمایلی به مشارکت حضور مردم در مسائل اقتصادی دارد باید زمینه و بسترهای لازم برای حضور آنها را فراهم کند، به لحاظ قانونی مواد مختلفی داریم که شامل مشارکت مردمی می شود اما متاسفانه برخی نگاه‌های بخش های مانع از حضور مردم در عرصه مشارکت اقتصادی می‌شود و بعضا سنگ اندازی‌ها نیز در قالب موانع در این مسیر وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از مباحث مالیاتی که تهدیدی برای تولید محصولات ملی شده است، اظهار کرد: عدم پرداخت مزایا و تسهیلات مالیاتی مانع از تولید و افزایش اشتغالزایی شده است بعضا طی چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های خارجی شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات بودیم و عدم وجود حمایت‌های دولتی بر گسترش این تعطیلات دامن زده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه کارگران چرخ‌های تولید را به حرکت در می‌آورند، یادآور شد: جهش تولید در شرایطی ممکن خواهد بود که کارگران از حداقل های زندگی بهره لازم را داشته باشند، بارها مسئله معیشت این گروه با عناوین مختلف مطرح شد اما هنوز فاصله تاریخی بین حقوق و دستمزد این گروه با تورم وجود دارد، در چنین شرایطی چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم رشد تولید به واسطه مردم رخ دهد، مسئولان اجرایی باید رهنمودهای معظم له را در برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در شعار سال کارگران به عنوان مهره های اصلی تولید نقش اساسی در اقتصاد داشته‌اند دیده شوند، یادآور شد: افزایش حقوق کارگران باید بر مبنای تورم باشد و متاسفانه عملا شاهد چنین مهمی در پایان سال نیستیم. این مسائل نشان می‌دهد رونق تولید با مشارکت مردم هنوز در دستور کار مسئولان اجرایی قرار نگرفته است، امیدواریم با تعیین شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردمی تلنگری به تمام مسئولان اجرایی وارد شود و زمینه‌های واقعی مشارکت مردم در تولید بیشتر شود.

سعیدی با انتقاد از مهاجرت بسیاری از کارآفرینان از کشور، اظهار کرد: دولت باید حمایت لازم از کارآفرینان را داشته باشد تا مسیر بازگشت آنها به کشور هموار گردد، از سوی دیگر مجلس با تصویب قوانین کارآمد همچون قانون جهش تولید مسکن برای انبوه سازی ساخت و ساز و قانون صدور مجوزهای کسب و کارها فرآیند صدور مجوز تولید محصولات داخلی از قید و بند بروکراسی های اداری خلاص کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دولتی بودن اقتصاد را مسیری برای تنزل آن دانست و تصریح کرد: اقتصادی که به نام مردم گره زده می‌شود باید خود را در سفره های آنان نشان دهد نه بلای جان مردم باشد. مقام معظم رهبری با این نامگذاری حکیمانه هر سال صفهای طویل خرید گوشت و مرغ و انحصار بودن اقتصاد کشور را به مسئولان گوشزد می‌کنند، مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108795 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۴۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108792
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

زمان نابودی اسراییل فرا رسیده است/ننگ بر آنانی که هنوز غیرت مسلمانیشان بیدار نگشته است

رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف، در بیانیه‌ای جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی در قالب تعدی به نوامیس مسلمین غزه را محکوم کرده و از همه آزادگان جهان خواست تا اقدام عملی در این زمینه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی در قالب تعدی به نوامیس مسلمین غزه را به شدت محکوم کرده و از همه آزادگان جهان خواست تا اقدام عملی در این زمینه انجام دهند.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله القاسم الجبارین

تداعی شد کلام مولایمان علی(ع) که فرمودند شنیده‌ام یاران معاویه در سرحدات ما خلخال از پای زن مسیحی در سایه حکومت ما درآورده‌اند اگر مسلمانی این خبر را بشنود و ازغصه دق کند بر او ملالی نیست، امروز همان روز است که حرامیان صهیونیست در قبلگاه اول مسلمین پس از شش ماه جنایت و آدم کشی به نوامیس مسلمین تجاوز کنند و سران مدعی عرب و امت مسلمان بشنوند و ازننگ نمیرند!

آیا وقت آن نرسیده است که این سگ‌های هار را ریشه‌کن کرد و این غده سرطانی را برای همیشه نابود کرد و از بین برد؟

ننگ بر آنانی که هنوز غیرت مسلمانیشان بیدار نگشته است، فراکسیون حمایت از محور مقاومت مجلس شورای اسلامی در کنار دیگر تشکیلات حامی فلسطین آماده هر اقدامی برای التیام و حمایت مردم غزه و نابودی اسراییل است و از همه آزادگان می‌خواهد اقدام عملی در این زمینه انجام دهند.

 

احمد حسین فلاحی

رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت وآزادی قدس شریف./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108792 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۵۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108789
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

اصلاح تعرفه برق ساوه مطابق با مناطق گرمسیری

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، ضمن تشریح روند پیگیری برای اصلاح تعرفه برق ساوه تاکیدکرد که با انتقال ایستگاه هواشناسی به داخل این شهر تعرفه برق این منطقه مطابق با مناطق گرمسیری اصلاح خواهد شد.

محمد سبزی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، با اشاره به اقداماتی که در حوزه راه‌سازی برای حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در چند سال گذشته پروژه‌های بزرگی در حوزه راه در این منطقه اجرا شده است، کما اینکه ایمن‌سازی راه‌های روستایی و دو بانده‌سازی جاده قدیم ساوه-تهران با تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات از جمله این پروژه‌ها بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به‌سازی جاده قدیم ساوه به غرق‌آباد، جاده بیات، جاده خرقان-خشکرود و اخترآباد از دیگر پروژه‌های درخوری است که در این منطقه اجرا شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان اقداماتی که در حوزه برق‌رسانی در این منطقه انجام شده است، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که به طور جدی پیگیری کردیم وضعیت تعرفه برق ساوه بود چرا که با اینکه وضعیت هوای این شهر در تابستان با قم یکسان است اما از تعرفه مناطق گرمسیری بهره‌مند نبود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نهایت به دنبال پیگیری‌های انجام شده ایستگاه هواشناسی به داخل ساوه انتقال داده شد که با این اقدام در آینده، توانیر تعرفه برق این منطقه را هم اصلاح می‌کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108789 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۱۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108787
۹ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

گفتگو| پیام‌های منطقه‌ای سفر رهبر حماس به تهران

کارشناس منطقه غرب آسیا درباره پیام سفر هنیه به تهران تأکید کرد که با توجه به نقش ایران در موضوع مقاومت فلسطین این سفر پیام‌هایی روشن برای منطقه و دنیا داشت.

– اخبار بین الملل – به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در رأس هیئتی سیاسی وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.هنیه در دیدار با مقام معظم رهبری ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه، که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده است دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده است و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و یا زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیئت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأساً هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را به‌عهده دارد.وی همچنین در نشست خبری خود پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران را می‌توان در راستای رساندن یک پیام مهم به جوامع بین‌المللی در خصوص نقش ایران در حمایت از محور مقاومت علی‌الخصوص مقاومت فلسطین ارزیابی کرد، سفری که سیگنال‌هایی را برای کشورهای جهان خصوصاً حامیان رژیم صهیونیستی در بر داشت.به همین منظور سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفتگو با خبرگزاری تسنیمدرباره سفر هنیه به تهران گفت: در طول ۶ ماه گذشته این دومین سفر آقای هنیه بود و البته در این مدت، مقامات ارشد حماس به ایران سفرهایی را داشتند. باید این نکته را توجه داشت که در زمان حاضر جمهوری اسلامی مهمترین و قدرتمندترین حامی فلسطین و آرمان فلسطین است، چرا که در طول ۴۵ سال گذشته مسئله‌ای به‌نام فلسطین به‌عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام در دستورکار ملت و دولت ایران بوده است.وی اضافه کرد: به همین دلیل در طول ایام جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نیز مهمترین حامی مردم غزه چه در حوزه رسانه و چه در دیپلماسی و حمایت‌های معنوی، ملت ایران بوده و به همین دلیل مقامات ارشد حماس سعی و تلاش دارند که ارتباط خودشان را با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران حفظ کنند و در مواقع گوناگون برای ارائه گزارش و دریافت دیدگاه‌های مقامات ارشد ایران به تهران سفر کنند.این تحلیل‌گر مسائل منطقه با بیان اینکه در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل متحد با آرای قاطع به موضوع مهمی همچون آتش‌بس و تبادل اسرا و زندانیان رژیم صهیونیستی رأی داده است، اظهار داشت: رایزنی‌ها و دریافت نظرات ایران می‌تواند برای مقامات جنبش حماس و دیگر مقامات مقاومت بسیار راهگشا باشد.صدرالحسینی در ادامه در خصوص پیام سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران گفت: همان‌طور که در طول ایام اخیر بسیاری از انگشت‌های اشاره به‌سمت ایران به‌عنوان مهمترین حامی مقاومت فلسطین بود، در شرایط کنونی این سفر می‌تواند یک پیام روشن و آشکار برای همه مقامات مختلف از کشورهای گوناگون که به سه بخش تقسیم می‌کنم، داشته باشد؛ اول، حامیان رژیم صهیونیستی، دوم حامیان مقاومت و در آخر سکوت‌کنندگان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی که متأسفانه بخش اعظمی از آنان هم جزو کشورهای عربی و مسلمان بودند.وی افزود: این سفر پیام روشن و شفافی دارد و آن این است که موضوع فلسطین به‌عنوان مهمترین موضوع جهان اسلام  یک موضوع قومیتی و عربی نیست بلکه یک موضوع اسلامی است و شعارها و اقدامات ایران در طول ۴۵ سال گذشته با واقعیت‌های امروز صحنه کاملاً همراهی دارد.این کارشناس منطقه تصریح کرد: آن کسانی که در قالب شعارهای گوناگون از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت می‌کردند، در این تحولات نقش چندانی ندارند و برای مقامات ارشد مقاومت فلسطین دریافت نظرات جمهوری اسلامی ایران اولویت اول را دارد. نقش ایران در موضوعی به‌نام مقاومت فلسطین نقش اول را ایفا کرده است و این سفر می‌تواند این پیام روشن و شفاف را به این سه گروه داشته باشد.صدرالحسینی در پاسخ به این سؤال که ایران چگونه توانسته است با حمایت‌های خود معادلات منطقه‌ای را به‌نفع محور مقاومت تغییر دهد، ابراز کرد: الهام‌بخشی انقلاب اسلامی توانسته است به نقطه‌ای برسد که امروز گوشه‌ای از آن را در فلسطین مشاهده می‌کنیم، بخشی از آن را در یمن و بخش دیگری را در مقاومت عراق و سوریه می‌بینیم. واقعیت امر این است که این یک کار درازمدت بوده است که اعتماد به نفس جریان‌های استقلال‌خواه و مقاومتی در سراسر دنیا به‌خصوص غرب آسیا مدیون انقلاب اسلامی و حمایت‌های آن است.وی ادامه داد: بر این اساس تلاش‌های ۴۵ساله گذشته در حمایت از مردم فلسطین، مشخص کردن روزی به‌نام روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و تأکید ملت ایران بر حمایت از ملت فلسطین و توجه به آرمان‌های جنبش فلسطین قطعاً توانسته است ثمره داشته باشد و امروز ما این ثمره را در ۶ ماه گذشته در مقاومت مردم غزه و حمایت از مقاومت فلسطین و همچنین اقدامات مقاومت در اضمحلال ارتش رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم.صدرالحسینی همچنین درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور آتش‌بس در غزه گفت: با توجه به گردن‌کشی و حمایت کشورهای مؤثر در شورای امنیت سازمان ملل که عضو ناتو هستند از رژیم صهیونیستی، این آتش‌بس موقت هم با اما و اگر و شک و شبهه‌های کاملاً روشن و با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد، بنابراین اعتقاد من این است که این آتش‌بس موقت هم از جانب این جلادان و خون‌آشامان رژیم صهیونیستی اجرایی نخواهد شد.وی با طرح این سؤال که شورای امنیت در مقابل گردن‌کشی و عدم تمکین به قطعنامه‌ای که با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع به تصویب رسید چه خواهد کرد، افزود: من شک دارم که آتش‌بس اجرایی شود، همان‌طور که مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند و در طول ۲۴ ساعت گذشته جنایات رژیم صهیونیستی متوقف نشده است.این کارشناس منطقه در پایان گفت: مقاومت فلسطین ثابت کرد که می‌تواند ماشین جنگی چهارمین ارتش دنیا و اولین ارتش در غرب آسیا را  به گل بنشاند و متوقف کند و در میدان ثابت کرد که مقاومت فلسطین از رژیم صهیونیستی و حامیانش در میدانی که با هم مقابله کردند بسیار قوی‌تر است.رهبر انقلاب: در حمایت از فلسطین تردید نمی‌کنیماسماعیل هنیه: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین استانتهای پیام/+

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108787 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108784
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

وزیر امور خارجه کشورمان با اسماعیل هنیه در تهران دیدار و گفت و گو کرد

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی قبل با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و گفت و کرد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت حسین امیر عبدالهیان دقایقی قبل در محل ساختمان وزارت امور خارجه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

این سفر دومین سفر هنیه به تهران پس از عملیات طوفان الاقصی و اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

گفتنی است؛ امیرعبدالهیان طی چند روز گذشته تلفنی با هنیه گفتگو کرده بود و رئیس دفتر سیاسی حماس در این تماس تلفنی بر روحیه و توان بالای رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر ماشین جنگی و کشتار رژیم صهیونیستی تاکید و وضعیت انسانی به ویژه در شمال نوار غزه را بحرانی توصیف کرده بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108784 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۲۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108781
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

ظرفیت همه دستگاه ها برای جهش تولید به کار گرفته شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و وزارتخانه ها باید ظرفیت های موجود خود را برای جهش تولید آنهم با مشارکت مردمی به کار گیرند.

اصغر سلیمی

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به شعار سال؛ با عنوان «جهش تولید، مشارکت مردمی»، گفت: اینکه مسئله جهش تولید برای چندمین بار در قالب شعار سال مطرح می شود، نشان از اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد.

نماینده مردم  سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره بی توجهی به تولید، اقتصاد کشور را دچار امراض مختلفی کرده است، ادامه داد: حرکت تولید نیاز به یک برنامه و سازوکار مشخص دارد از سویی دیگر و به اعتقاد بنده همه دستگاه ها و وزارتخانه ها باید ظرفیت های موجود خود را برای جهش تولید آنهم با مشارکت مردمی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه باید موانع مشارکت مردم در رونق و جهش تولید برداشته و بستر برای حضورمردم در کانون های اقتصادی فراهم شود، تاکید کرد: همچنین قوانین خوبی در زمینه مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد که لازم است دولت این موارد را در راستای تحقق شعار سال مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع مردمی سازی اقتصادی به خوبی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: اجرای درست و دقیق برنامه هفتم توسعه می تواند راهبردی مناسبی برای مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در راستای جهش تولید حمایت درستی از بخش خصوصی صورت گیرد، ادامه داد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که سرمایه گذار بتواند اصل و سود خود را بازگرداند.

سلیمی با بیان اینکه ما باید به سمت یک اقتصاد مردمی حرکت کنیم، گفت: ما باید در موضوعات اقتصادی مردم را دخالت داده و نباید از ورد مردم به اقتصاد بترسیم، به واقع دولت می تواند بسیاری از امور را به مردم واگذار کرده و شرایط را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کند که این خود نیاز به یک نگاه وسیع تری به مسائل دارد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108781 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۴۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108778
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

مردم فلسطین مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند/قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی

رئیس دفتر سیاسی حماس در نشست خبری با تاکید بر اینکه مردم فلسطین به شکل عام مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند، به قطعنامه روز گذشته شورای امنیت اشاره کرد و گفت: قطعنامه شورای امنیت نشان‌دهنده انزوای بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: ایران در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است. ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با رژیم صهیونیستی هستیم که نقطه عطف طوفان الاقصی است. مردم فلسطین به شکل عام مقاومتی افسانه‌ای را به نمایش گذاشتند و این مقاومت نشان دهنده سربلندی مردم ما در مقابله با جنایات و نسل کشی است.

وی در ادامه یادآور شد: رژیم صهیونیستی به رغم تمام هزینه های سنگین، در محقق ساختن اهداف نظامی خود شکست خورده و امروز حمایت سیاسی و حمایت بین المللی را در حال از دست دادن است.

هنیه به صدور قطعنامه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس در غزه اشاره کرد و افزود: هرچند این قطعنامه با تاخیر بود و برخی کاستی ها در آن وجود دارد اما قطعنامه اخیر شواری امنیت سازمان ملل نشان‌دهنده انزوای بی سابقه رژیم صهیونیستی است.

 رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: آمریکا نیز اراده و توان تحمیل خواست خودش بر جامعه حهانی را ندارد و این موضوع نشان دهنده مقاومت بی بدیل مقاومت اسلامی و مردم فلسطین است.

هنیه در پایان تاکید ضمن تشکر ویژه از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، رئیس جمهوری و مردم ایران، گفت: روز جهانی قدس را پیش روی داریم و این مهم در حالی است که نبرد طوفان الاقصی ادامه دارد و امیدواریم امت اسلام در روز جهانی قدس حضوری گسترده و شجاعانه داشته باشد./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108778 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۵۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108775
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

آمریکا با یکجانبه گرایی به تضعیف نظم بین المللی دست زده است

دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس مجلس ایران در نشست ویژه کمیته دائمی امور سازمان ملل متحد IPU،گفت:متاسفانه دولت ایالات متحده آمریکا در سالهای گذشته با یکجانبه گرایی خود به تخریب چندجانبه گرایی و به تبع آن تضعیف نظم بین المللی دست زده و نظم بین المللی را به چالش کشیده و آن را با خطر بی ثباتی روبرو کرده است.

گلرو

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، نشست ویژه کمیته دائمی امور سازمان ملل متحد در سطح عالی، با هدف بررسی عوامل بحران چندجانبه گرایی؛ ریشه ها، علت ها و راه حل های احتمالی، با حضور عباس گلرو دبیرکل گروه اتحادیه بین المجالس مجلس ایران در حاشیه یکصدو چهل و هشتمین نشست IPU در ژنو برگزار شد.

نماینده کشورمان در این نشست با اشاره به چالش ها و تهدیدات جدید و بی سابقه نظیر تهدیدات سایبری، تغییرات آب و هوا، بیماری های همه گیر و فناوری های نوظهور که با فناوری‌های نوین این چالش ها پیچیده و چندوجهی شده‌اند، گفت: مواجهه با این چالش ها نیازمند راه حل های جامع و مبتنی بر مشارکت و چندجانبه گرایی است.

گلرو با نفی یکجانبه گرایی و اثرات مخرب آن بر صلح و امنیت جهانی، و ضرورت اقدام سازمان ملل در نفی یکجانبه گرایی افزود: متاسفانه دولت ایالات متحده آمریکا در سالهای گذشته با یکجانبه گرایی خود به تخریب چندجانبه گرایی و به تبع آن تضعیف نظم بین المللی دست زده و نظم بین المللی را به چالش کشیده و آن را با خطر بی ثباتی روبرو کرده است.

گفتنی است؛ هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس ۱۴۸ اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو به سر می برد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108775 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۸:۰۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108772
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه،دیدار کردند.

مقام معظم رهبری

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزهT تأکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبت مبارک شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تأکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108772 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۷:۲۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108769
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

ددمنشی رژیم صهیونیستی با قطعنامه شورای امنیت پایان‌پذیر نخواهد بود/ لزوم تصویب قطعنامه‌های بازدارنده

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در نوار غزه در شرایط خاصی به تصویب رسیده است،گفت: این قطعنامه محتوای لازم را نداشته و کار کرد آن نیز بازدارنده نخواهد بود.

جوکار

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در نوار غزه، گفت: این قطعنامه پس از جنایات متعدد رژیم صهیونیستی و فضاحت صورت گرفته، صادر می شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این قطعنامه نیز، قطعنامه‌های دیگری وجود داشت که وتو شد، ادامه داد: همه این قطعنامه ها از سوی آمریکایی وتو شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها از یک سو حمایت‌های همه جانبه ای از رژیم صهیونیستی در حوزه سیاسی داشته و از سویی دیگرتسلیحات لازم را برای ادامه کشتار در غزه، تامین می کنند،گفت: به واقع این قطعنامه در شرایط خاصی به تصویب رسیده است. همچنین این قطعنامه محتوای لازم را نداشته و کار کرد آن نیز بازدارنده نخواهد بود.

جوکار با اشاره به فجایع رخ داده پیرو کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفاء ،گفت: پس از فجایع در بیمارستان شفاء و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی، کشورهای حمایت کننده از اسرائیل ناچار شدند که برای ظاهر سازی و برای تنویر افکار عمومی دنیا این قطعنامه را به تصویب برسانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها به این قطعنامه رای ممتنع دادند، اظهار کرد: رای ممتنعی که از سوی آمریکا به این قطعنامه داده شد در پی رضایت افکار عمومی داخلی آمریکا بود.

جوکار با بیان اینکه بعید است رژیم صهیونیستی جنبه اجرایی این قطعنامه را مدنظر قرار دهد، تاکید کرد: با این حال ددمنشی این رژیم با این قبیل قطعنامه ها پایان پذیر نخواهد بود و باید قطعنامه های محکمی به تصویب برسد تا جلوی این رژیم جعلی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بعید است رژیم کودک کش صهیونیستی پایبند قطعنامه صادر شده باشد، گفت: متاسفانه اتحادیه اروپا که مدعی پایبندی به اصول حقوق بشر است، درباره کشتار غزه در خاموشی مطلق است. همچنین عملکرد نهادهای بین المللی در زمینه کشتار غزه مردود بوده و آنها اصلا خوب عمل نکردند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108769 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۶:۳۸
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108766
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

در صورت قطع شریان‌های اقتصادی صهیونیست‌ها قطعاً ویرانی های غزه کاهش می‌یافت

وزیر خارجه در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد:اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریانهای اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعا از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می شد.

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در رأس به هیأتی به تهران سفر کرده است، با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار پیروزی‌های میدانی و  سیاسی مقاومت در فلسطین و نوار غزه را تبریک گفت و افزود علیرغم شرایط بسیار سخت و دردناک در نوار غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب دیروز در شورای امنیت سازمان ملل، آن را اقدامی دیرهنگام و در عین حال مثبت و یک پیروزی سیاسی برای ملت فلسطین در نتیجه پایداری، صبر و استقامت آنان و صلابت قهرمانانه نیروهای مقاومت فلسطین در میدان نبرد و نیز حمایت افکار عمومی و ملتهای جهان از فلسطین دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر آقای هنیه به تهران در پی پیروزی‌های میدانی و سیاسی مقاومت و در آستانه روز جهانی قدس را حائز اهمیت دانست و گفت، قطعا گرامیداشت و فعالیت‌های روز قدس امسال متفاوت و باشکوهتر از سال‌های قبل خواهد بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: رژیم صهیونیستی با وجود جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچ کدام از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدین نیز برغم حمایت‌های تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آنها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق و حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ملت مظلوم فلسطین در شش ماهه اخیر گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریان های اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعا از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس: صهیونیست ها برغم همه جنایت‌ها نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود دست یابند 

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت، برغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده اند.

هنیه با تبیین مراحل چندگانه عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماهه اخیر گفت، آنها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود، صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف خود اقدامات و جنایات مختلف و وحشیانه‌ای شامل کشتار جمعی شهروندان و زنان و کودکان، تخریب گسترده و سازمان یافته، محاصره کامل نظامی و گرسنگی دادن مردم و ساکنان نوار غزه را در پیش گرفتند که نتیجه این اقدامات حدود ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و جانباز، تخریب کلی و جزئی حدود ۶۰ درصد نوار غزه و آواره کردن حدود ۱ و نیم میلیون نفر به سمت رفح بود، اما با تاکید می‌گویم که دشمن برغم همه جنایت‌ها نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد و امروز مظاهر شکست دشمن در سطوح میدانی، سیاسی و بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال هویدا شدن است.

وی تاکید کرد صهیونیست‌ها توقف جنگ را یک شکست راهبردی برای خود و اولین نتیجه آن را سقوط نتانیاهو می‌دانند و آمریکا نیز برغم لفاظی ها، هیچ تغییر راهبردی در مواضع خود و حمایت از رژیم صهیونیستی نداده است.

اسماعیل هنیه خواستار اقدام جدی تر و مؤثرتر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و ایجاد یک حرکت مؤثر بین‌المللی بمنظور حمایت از ملت فلسطین و ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

هنیه تاکید کرد: قدس و مسجدالاقصی محور اصلی مسئله فلسطین است و روز قدس امسال بعنوان یادگار امام خمینی (ره) در شرایطی فرا می‌رسد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علاوه بر ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، علیه مسجدالاقصی نیز تشدید شده و ما امیدواریم که روز قدس امسال یک روز تاریخی در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108766 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۴۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108763
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

تحقق شعار سال جز با کارآمدی مدیران محقق نخواهد شد/ مجلس قوانین متعددی برای ورود بخش خصوصی تصویب کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مجلس باید بسترهای لازم را برای تحقق شعار سال فراهم کند، گفت: مجلس قوانین متعددی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی تصویب کرده است.

جلال محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک سال نو خدمت تمام هموطنان ایرانی در سراسر جهان در خصوص تحقق شعار سال، گفت: نامگذاری امسال بنام «جهش تولید با مشارکت مردم»، یک نیاز و ضرورت برای کشور محسوب می‌شود، در حال حاضر در بسیاری از بخش‌های تولیدی همچون کشاورزی، صنعت، نفت و …. با مشکلاتی روبرو هستیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند رفع خلاءها و موانع تولیدی در کشور هستیم، افزود: دولت باید برای حضور در بازارهای جهانی و حفظ جایگاه  تولیدی خود تلاش کند که متاسفانه طی دو سال اخیر در بسیاری از بازارهای جهانی دارای رشد منفی بودیم، حتی در بخش صنعت ساختمان به عنوان موتور محرکه اقتصاد ایران در چند سال گذشته پیشرفت مناسبی نداشتیم.

رشد اقتصادی بدون نفت تغییری نداشته است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد اقتصادی بدون نفت تغییری نداشته و با شیب کاهنده روبرو بود، اظهار کرد: با تمام آمار نزولی که در تولید شاهد آن هستیم دولت اعلام می‌دارد که با رشد ۵ درصدی اقتصاد روبرو هستیم که درصد بسیاری از رشد اقتصادی به فروش نفت بازمی گردد و بخشی از آن صنایع دیگر که با رشد منفی روبرو هستند.

کشور با آمارسازی روبرو است

محمودزاده با اشاره به فرمایشات معظم له در شروع سال جدید و نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: آنچه زندگی و سفره های مردم را تحت تاثیر قرار داده عدم تولید است، ذات نامگذاری امسال بسیار حکیمانه است اما جای سوال باقی است آیا دولت سیزدهم می‌تواند مسیرها را برای تحقق شعار سال هموار کند یا خیر؟ متاسفانه امروز بیشتر کشور با “آمار سازی” اداره می‌شود، یعنی آماری که اعلام می‌شود منجر به تعجب اقتصاددانان و فعالان اقتصادی شده است.

قرار بود تورم تک رقمی شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از  تک رقمی نشدن تورم در دولت سیزدهم، یادآور شد: قرار بود با شروع کار دولت سیزدهم تورم سیر نزولی و تک رقمی شدن را طی کند که نه تنها این مهم محقق نشد بلکه شاهد افزایش آن نیز هستیم، در آمارها مطرح می‌شود شیوه کنترل تورم چگونه بوده در صورتی که طریق کنترل آمار تورم را نمی‌توان به عنوان مهار گرانی دانست. 

محمودزاده با بیان اینکه دولت به جای اعلام آمارهای مختلف کاهش تورم، باید به سفره های خالی مردم اشاره کند، اظهار کرد: دولت باید پاسخگوی گرانی چندین برابر کالاهای اساسی باشد که از سفره های مردم حذف شده است، واقعیت تلخی است که امروز بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد جامعه در عرض ۳ الی ۴ ماه توانایی خرید گوشت قرمز را ندارند، چرا دولت نتوانسته گرانی را کنترل کند؟ در مورد سایر کالاهای اساسی هم شرایط به این شکل است.

تحقق شعار سال به واسطه مدیران کارآمد ممکن خواهد بود

وی با انتقاد از کاهش تولیدات در بخش کشاورزی، گفت: اگر شعار امسال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» عملیاتی شود منجر به خلاصی کشور از بسیاری مشکلات اقتصادی خواهد بود، اما آیا دولت با این وضعیت و مدیرانی که دارد توانایی تحقق شعار سال را خواهد داشت؟ انتخاب دولتمردان در پست‌های مدیریتی بر پایه دوستی و گرایش‌های راست و چپی است نه بر مبنای تخصص و اعتبار! امروز بسیاری از شهرک های صنعتی که می توانست در تولید به واسطه مردم نقش داشته باشد به دلیل عدم حمایت‌های دولتی از پرداخت تسهیلات محروم و تعطیل شده‌اند.

اعتماد مردم را برای مشارکت در اقتصاد جذب کنید

محمودزاده با انتقاد از سلب شدن اعتماد عمومی توسط عملکرد دولتمردان، افزود: با مشکلاتی که مردم امروز در حوزه معیشت با آن روبرو هستند دیگر اعتمادی به وعده‌های متولیان امر ندارند، امروز حدود نیمی از واحدهای تجاری شهرک های صنعتی تعطیل شده‌اند، در چنین شرایطی مردم راضی به سرمایه گذاری نخواهند بود، بنابراین اگر دولت تمایل دارد مردم پا به عرصه اقتصاد بگذارند باید مشکلات مسیر تولید را رفع کند.

دولت باید بسترهای لازم در تولید را به واسطه مردم فراهم کند

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بسترهای لازم در تولید را به واسطه مردم فراهم کند، اظهار کرد: در تولید باید کمیت و کیفیت محصولات تولیدی را در نظر بگیریم لازمه تحقق این مهم بستر سازی در بخش خصوصی و دولتی است که باید دولت با ورود به هنگام شرایط را برای حضور مردم فراهم کند که متاسفانه هیچکدام محقق نشده امروز بخش خصوصی از سرمایه گذاری فراری است چرا که با مشکلات متعددی در بدنه اداری کشور روبرو است به گونه‌ای که سرمایه گذاران از ورود به عرصه تولید امتناع می‌کنند.

وی با انتقاد از پروسه طولانی صدور مجوزهای کسب و کارها برای شروع تولید، گفت: بروکراسی اداری برای صدور مجوز تولید به قدری طولانی است که سرمایه گذاران را از ادامه مسیر برای تولید منصرف می‌کند، در چنین شرایطی انتظار داریم بخش خصوصی پا به عرصه تولید بگذارد، نامگذاری امسال توسط رهبر فرزانه انقلاب بسیار کارآمد است و دولت باید در تحقق شعار سال گام بردارد.

محمودزاده با بیان اینکه مجلس باید بسترهای لازم برای تحقق شعار سال را فراهم کند، یادآور شد: مجلس قوانین متعددی برای افزایش فعالیت بخش خصوصی تصویب کرده است اما متاسفانه در اجرا شاهد تعلل یا عدم توجه به قوانین مصوب هستیم به عنوان مثال قانون صدور مجوز کسب و کارها که در همین دوره تصویب شد قانون کارآمدی بود اما هنوز دولت از اجرای آن در بسیاری از بخش‌ها امتناع می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در جهش تولید با مشارکت مردمی به اندازه کافی قانون داریم، یادآور شد: قوانین تصویب شده در این حوزه به مرحله اجرایی شدن نمی رسد، اگر قوه مقننه در سال جاری بخش نظارتی خود را افزایش دهد و وزرای مربوطه بابت ضعف در عملکرد قانون مورد سوال قرار دهند این موارد می‌تواند منجر به اجرایی شدن درصدی از تولید به واسطه مردم باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108763 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۵:۰۴
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108761
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱:۱۵

رهبر انقلاب: در حمایت از فلسطین تردید نمی‌کنیم

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

– اخبار سیاسی – به گزارش خبرگزاری تسنیم،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تأکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تأکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.انتهای پیام/

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108761 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۰۱:۱۵:۴۶
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108758
۸ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۰:۲۱

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی 1402

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی ۱۴۰۲ به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیست قیمت محصولات خودرو اقساطی کرمان ۱۴۰۲ یکی از موضوعات مهم در حوزه خرید و فروش اقساطی خودرو است که برای افرادی که قصد خرید خودرو با پرداخت معوق را دارند بسیار ارزشمند است. در این لیست می توانید

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی ۱۴۰۲

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیست قیمت محصولات خودرو اقساطی کرمان ۱۴۰۲ یکی از موضوعات مهم در حوزه خرید و فروش اقساطی خودرو است که برای افرادی که قصد خرید خودرو با پرداخت معوق را دارند بسیار ارزشمند است. در این لیست می توانید قیمت رسمی و به روز انواع محصولات این شرکت را مشاهده کنید و بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

خرید اقساطی خودرو یکی از گزینه های محبوب امروزه برای افرادی است که به دلیل شرایط خاص مالی و یا ترجیحات شخصی توانایی خرید نقدی را ندارند. با توجه به این موضوع مجموعه هایی مانند سایا خودرو تسهیلاتی را در اختیار خریداران قرار داده اند تا بتوانند به راحتی و با اقساط مناسب خودرو خریداری کنند.

بهره مندی از گزینه های پرداخت کرمان خودرو شما را به دنیایی با طیف وسیعی از خودروهای با کیفیت و متنوع، از جمله مدل های لیفان و جک که به کیفیت و قدرت معروف هستند، می برد. با استفاده از این فرصت می توانید خودروی مورد نظر خود را برای سفر خریداری کنید و با شرایط مناسب در سطح شهر تردد کنید.

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی 1402 4

KMC J7

تعداد قابل توجهی از افرادی که به دنبال طرح نقدی و اقساطی کرمان موتور از مجموعه های معتبر هستند، ممکن است بخواهند خودرویی با ظاهری جذاب سوار شوند. در این راستا KMC J7 به عنوان یک سدان خانوادگی جذاب با ویژگی های بیرونی منحصر به فرد در بازار حضور دارد.

با نگاهی به طراحی بدنه KMC J7 مشخص می شود که این خودرو به ظاهر خشن و تهاجمی، ورودی های هوای بزرگ، چراغ های دماغه کشیده و خشمگین معروف است. خطوط تیز و تیز در تمام قسمت ها از جمله ستون C و سقف صاف به وضوح قابل مشاهده است.

همچنین کناره این خودرو با رینگ های بزرگ و زاویه نسبتا تیز ستون C جذابیت خود را حفظ کرده است. صندوق عقب و سپر با برجستگی ها و فرورفتگی های مختلف ظاهری منحصر به فرد به این خودرو بخشیده است.

اگر به دنبال خرید اقساطی KMC J7 هستید با استفاده از شرایط فروش اقساطی سایا خودرو می توانید خودروی مورد نظر خود را به صورت نقد یا اقساطی با قیمت منصفانه و با شرایط مشخص خریداری کنید.

با کلیک بر روی لینک درج شده لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی ۱۴۰۲ را میتوانید مشاهده کنید.

جک J4

خرید پی بک جک J4 یکی از خدمات متنوعی است که گروه سایا خودرو به مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد. این خودرو با گزینه های متعدد اقساطی و تحویل فوری گزینه ای اقتصادی برای علاقه مندان به خودروهای چینی است.

جک کی ۷

خرید نقدی جک K7 یکی از بهترین گزینه ها برای خودروهای لوکس در ایران است. این در حالی است که فروشندگان نقدی معمولا به دنبال خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومان هستند. اما با توجه به شرایط فروش کش بک سایا خودرو، امکان خرید جک کی ۷ برگشتی به واقعیت تبدیل می شود.

سایا خودرو خریداران را قادر به خرید جک K7 به صورت نقدی با شرایط ویژه مانند تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار و فروش به قیمت واقعی کرده است. با پرداخت حداقل پیش پرداخت و تعیین میزان اقساط با توجه به توان مالی خود می توانید به راحتی خودروی رویایی خود را بدست آورید.

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی 1402 5

جک s3

جک S3 یکی از خودروهای کراس اوور محبوب و مد روز است که با قیمت مناسب تری نسبت به رقبای خود دیده می شود. با توجه به افزایش تقاضا برای این خودرو، فروش نقدی جک S3 به عنوان گزینه ای مناسب برای خریداران عرضه می شود.

شرکت هایی مانند سایا خودرو با ارائه شرایط مفید و امکانات مناسب به خریداران این امکان را می دهند که به راحتی خودرو مورد نظر خود را بدون نیاز به پرداخت کل مبلغ یکجا تهیه کنند. این راه حل نه تنها فشار مالی را کاهش می دهد، بلکه دسترسی به خودروی محبوب را برای بسیاری از افراد فراهم می کند.

با گزینه ها و شرایط فروش اقساطی خودرو سایا خودرو، خریداران می توانند با اطمینان و آسودگی خاطر خودرو مورد نظر خود را تهیه کنند و از رانندگی لذت ببرند.

جک s5

خرید اقساطی جک اس ۵ یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای خرید خودروهای چینی در کشورمان است. این خودرو با قیمت مناسب و شرایط فروش مناسب به صورت پرداختی توانست نظر خریداران را به خود جلب کند. سایا خودرو با ارائه شرایط بازپرداخت مناسب برای خرید جک S5 به انتخاب اول افرادی تبدیل شده است که قصد خرید خودرویی با شرایط بازپرداخت مناسب را دارند. این شرکت امکان خرید اقساطی جک اس ۵ را با شرایط بهتری نسبت به سایر شرکت ها فراهم کرد که باعث جذب خریداران بیشتری شد.

Creek S5 TURBO GDI

حضور جک S5 در بازار خودروی ایران در شرایطی که اکثر مردم نسبت به محصولات چینی بدبین بودند، به یک ریسک بزرگ تبدیل شد. اما این خودرو با ظاهر جذاب و ویژگی های برتر خود به سرعت مورد توجه مشتریان قرار گرفت و جایگاه ویژه ای در بازار کسب کرد. امروزه جک S5 TURBO GDI به عنوان یک شاسی بلند دیفرانسیل با موتور توربو درخواست های زیادی برای حضور در جدول کرمان موتور دارد. این خودرو با طراحی زیبا و جذاب خود از محور پیشی گرفته است

جک تی ۸

وانت جک T8 با محفظه موتور بزرگ به عنوان یک انتخاب مناسب در رده های خودروهای چینی ارائه می شود. این خودرو با طراحی خاص و رنج قیمتی مناسب مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفت.

طراحی جک T8 نشان از دقت و سلیقه طراحانی دارد که با نقل قول هایی از محبوب ترین مدل های دنیا به ظاهری شیک و جذاب دست یافته اند. همچنین این پیکاپ با ویژگی هایی مانند گشتاور مناسب، کابین جادار و قابلیت های قابل توجه آفرود محبوبیت زیادی پیدا کرد.

این انتخاب توسط مشتریان به معنای دیگری ارزش گذاری می شود. کارکردهایی مانند اسناد ثبت شده به نام خریدار، مشاوره رایگان، قراردادهای شفاف و تحویل فوری از جمله خدماتی است که خریداران می توانند انتظار داشته باشند. با محصولات کرمان موتور دنیای خودروهای شیک و مدرن را زندگی کنید.

لیست قیمت محصولات کرمان خودرو اقساطی 1402 6

سخن پایانی

و در نهایت با نگاهی به لیست قیمت قطعات خودرو کرمان در سال ۱۴۰۲ به راحتی متوجه خواهید شد که این شرکت با فراهم آوردن شرایط مناسب و متنوع برای فروش قطعات این امکان را به مشتریان خود می دهد تا به راحتی خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند.

با توجه به تنوع محصولات و شرایط فروش، کرمان خودرو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های خودروسازی کشور، توانست با ارائه خدمات ویژه، اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و رضایت آنان را جلب کند. امیدواریم با استفاده از این لیست قیمت ها و شرایط فروش، بتوانید خودروی مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کرده و از سفر خود لذت ببرید. این لیست قیمت همچنین تضمین می کند که بتوانید خودرویی با کیفیت و ارزش بالا را به راحتی و بدون فشار مالی خریداری کنید.

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108758 توسط تنظیم خبر : امین کائیدی شادگان و در روز چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت ۰۰:۲۱:۲۷
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108755
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

شکوفایی اقتصاد با همکاری و همدلی دولت و مجلس/ مشکلات معیشتی مردم با حذف موانع پیش‌روی تولید رفع می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اکنون حوزه اقتصاد یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور است که برای رفع این مشکل باید حمایت از تولید را در اولویت قرار داد به این معنا که اگر تولید، محور کار قرار گیرد به تبع آن تجارت و درآمدهای ارزی نیر رونق می‌گیرد.

عزت‌الله اکبری‌تالارپشتی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: دولت و همه مسئولان باید تمام هم و غم خود را برای تحقق این شعار به کار گیرند تا ظرفیت مردم به میدان بیاید زیرا در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع دولت محدود اما منابع مردم و بخش خصوصی نامحدود است، ادامه داد: مردم در مراسم های بسیاری مانند ۲۲ بهمن به میدان می‌آیند و نظام جمهوری اسلامی ایران را از نظر سیاسی بیمه می‌کنند، همین ظرفیت مردمی را باید پای کار اقتصاد نیز بیاوریم.

وی با اشاره به موفقیت‌های به دست آمده در حوزه‌های امنیتی، نظامی و سیاسی در کشور، تصریح کرد: اکنون حوزه اقتصاد یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور است که برای رفع این مشکل باید حمایت از تولید را در اولویت قرار داد به این معنا که اگر تولید، محور کار قرار گیرد به تبع آن تجارت و… نیر رونق می‌گیرد.

موانع پیش‌روی تولید رفع شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شعار سال باید به درستی اجرایی شود تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود، اضافه کرد: با همکاری و همدلی دولت و مجلس این شعار محقق و اقتصاد شکوفا می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح ویژگی‌های تولید مناسب، بیان کرد: تولید باید صادرات محور باشد اگر اقتصاد فقط به نفت متکی باشد، نمی‌تواند شکوفا شود بلکه تولید باید محور قرار گیرد البته تولیدات باید صادرات‌محور باشند و امکان صادرات داشته باشد تا درآمدهای ارزی افزایش یابد.

اکبری تالارپشتی با بیان اینکه باید موانع پیش‌روی تولید رفع شود، افزود: اینکه اکنون در برخی موارد ماشین آلات و مواد اولیه موردنیاز تولید وارد می‌شود اما در کمرگات رسوب می‌کند، پذیرفتنی نیست نباید این موضوعات در سال جاری تکرار شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108755 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۴:۱۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108752
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳

تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی با هدف جهش تولید در دستورکار دولت قرار گیرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی از جمله موضوعاتی است که باید در دستورکار دولت قرار گیرد، با این مهم مردم مطمئن می‌شوند در صورتی که سرمایه‌های خود را به سمت تولید ببرند، منتفع می‌شوند.

سید جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته همواره موضوعات اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند، امسال نیز در نامگذاری سال بر استفاده از ظرفیت مردم برای جهش تولید تاکید شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت مردم در جهش تولید به این معنا است که اعتماد مناسب ایجاد شود تا سرمایه‌های مردم به جای اینکه به سمت دلالی رود به سوی تولید و اشتغالزایی هدایت شود، در واقع تعاونی‌ها شکل گیرد و مردم وارد میدان اقتصاد شوند.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند زمینه‌ساز تحقق شعار سال باشد، اضافه کرد: تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی از جمله موضوعاتی است که باید در دستورکار دولت قرار گیرد با این مهم مردم مطمئن می‌شوند در صورتی که سرمایه‌های خود را به سمت تولید ببرند، منفع می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم برخورد با دلالی و سوداگری را از دیگر الزامات موردنیاز برای هدایت سرمایه‌های مردم به سمت تولید دانست و تصریح کرد: مشوق‌های مناسبی باید برای حضور مردم در تولید ایجاد شود در صورت تحقق این مهم از یک سو اشتغال ایجاد می‌شود و از سوی دیگر مردم سود می‌برند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108752 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۳:۲۲
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108749
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش هنوز در دستورکار است و توجه عملی به اجرای سند تحول بنیادین و پرداخت مطالبات فرهنگیان کماکان ادامه دارد.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در خصوص سرانجام استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: موضوع استیضاح جناب آقای دکتر صحرایی همچنان در دستور مجلس شورای اسلامی است و به ایشان نیز در جلسه‌ای که با نمایندگان استیضاح کنندگان در مجلس برگزار شد، عرض کردم که موضوع استیضاح یک امر شخصی نیست که بخواهد با توافقات شخصی کنار گذاشته شود. مسأله آموزش و پرورش در حقیقت آینده این کشور است و بنده از تمام ابزارهای نظارتی در اختیار برای بهبود شرایط وضع موجود استفاده خواهم کرد لذا از استیضاح منصرف نشده‌ام و به همراه جمعی از نمایندگان مجلس، عملکرد وزیر محترم را دقیق پیگیری می‌کنیم و محورهایی را که در استیضاح ثبت کرده‌ایم با کمک کارشناسان حوزه آموزش و پرورش مورد رصد داریم و دائماً به نمایندگان مجلس گزارش می‌دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، افزود: در همین خصوص با آقای دکتر صحرایی و مدیران آموزش و پرورش نیز جلساتی را داشته‌ایم و ایشان توضیحاتی دادند و گزارشاتی را نیز به صورت مکتوب ارائه کردند. به همراه تیم کارشناسی گزارش‌ها را بررسی کرده‌ایم؛ اقدامات خوبی انجام شده و نمایندگان مجلس هم منکر زحمات نیستند، اما این گزارش‌ها راضی کننده نیست و به نظر می‌رسد نمی‌تواند مشکلات اساسی آموزش و پرورش را حل نماید و به اجرای سند تحول بنیادین بیانجامد.

وی ادامه داد: گزارش‌های عملکرد وزارت آموزش و پرورش عموماً کارهای روزمره و جاری است و یک برنامه کامل و جامع برای اجرای سند تحول بنیادین و زیرنظام‌های آن و حل مشکلات متعدد آموزش و پرورش از نیروی انسانی تا برنامه درسی و کمبود مدرسه، دیده نمی‌شود.

خضریان تصریح کرد: به عنوان مثال در خصوص اجرای سند تحول بنیادین با وجود این که مجلس شورای اسلامی ۹۳۶ میلیارد تومان برای قرارگاه اجرایی سازی این سند بودجه تصویب کرد، اما متأسفانه عملکرد مناسبی را شاهد نیستیم و بیشتر قرارگاه به سمت کارهای گفتمانی رفته است؛ این بخشی از کار است و اجرای سند تنها با کارهای ترویجی، تبلیغی و گفتمانی ممکن نیست. مخالف این کارها نیستیم و اتفاقاً لازم هم هست اما حرفمان این است که اجرای سند تحول در آموزش و پرورش با برگزاری نمایشگاه و دوره اتفاق نمی‌افتد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اجرای سند تحول نیازمند حداقل ۱۰ مورد قانون‌گذاری، اعم از قانون جدید یا اصلاح قوانین پیشین، دارد. لذا انتظار از وزارت آموزش و پرورش این بوده که حداقل در هر دوره‌ای یک یا دو مورد از این قوانین را به صورت لایحه به مجلس بیاورد اما عملاً این اتفاق نیفتاد و چند مورد هم که انجام شد، نه از سوی مسئولان آموزش و پرورش بلکه از سوی نمایندگان مجلس بوده است.

خضریان در مثالی دیگر به تأخیر در نگاشت نهادی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده و هم رهبر معظم انقلاب چندین بار تذکر داده‌اند که این سند نیازمند یک نگاشت نهادی و ملی است تا وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال اجرای این سند مشخص شود. تیم وزارت آموزش و پرورش هر بار که جلسه داشته‌ایم، قول داده‌اند که برنامه تقسیم‌کار ملی و نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین ظرف یکی دو هفته آینده منتشر می‌شود، اما در عمل خبری نشده است.

وی ادامه داد: برداشت من این است که وزارت آموزش و پرورش به دلیل تمرکز گرایی شدید امور در ستاد، عملاً به مسائل تحولی نمی‌رسد و هر وزیری که می‌آید در دریای مشکلات مختلف روزمره که بخشی از آن الزاماً ریشه در وزارت آموزش و پرورش ندارد غرق می‌شود و عملاً فرصت و توان اندیشه به تحول را ندارد.

خضریان در ادامه یادآور شد: همین الآن دغدغه کل ساختار آموزش و پرورش پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریس و اضافه‌کاری معلمان است. عدم پرداخت تنها ریشه در آموزش و پرورش هم ندارد و بخشی از تقصیر بر عهده سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی است اما دود این مشکلات به چشم آموزش و پرورش می‌رود.

وی در تشریح مشکلات معلمان بیان کرد: معلمی که شش ماه است شیفت دوم برداشته اما اضافه کاری خود را دریافت نمی‌کند یا نیروی بازنشسته‌ای که با عشق قبول زحمت کرده و به دلیل کمبود معلم سر کار آمده است اما حالا حقوقش را دریافت نمی‌کند یا نیروی خرید خدماتی که بیش از پنج ماه است که حقوق نگرفته، طبیعتاً سال تحصیلی آینده حاضر به کار نیست و در نتیجه بربار مشکلات کمبود معلم افزوده می‌شود و باز هم وزیر باید مثل همه وزرای گذشته در اول مهر از این نهاد به آن نهاد دنبال کمبود معلم باشد

خضریان در پایان تأکید کرد: البته این موارد نباید بهانه‌ای برای حل نکردن مشکلات باشد، ما از آقای وزیر نمی‌پذیریم که چون مشکلات روزمره و کارهای جاری زیاد است، حل مشکلات زیربنایی و تحول در آموزش و پرورش به تعویق می‌افتد. اصلی‌ترین بعد نظارتی مجلس در آموزش و پرورش باید اصلاح همین مسأله باشد و توقع می‌رود آقای وزیر و اجزای مختلف وزارت آموزش و پرورش هم مرتباً پیگیری کنند. لذا یکی از راهکارهای فوری باید تمرکززدایی از آموزش و پرورش و اعطای اختیارات تدریجی به استان‌ها باشد که متأسفانه آموزش و پرورش پشت گوش می‌اندازد و محکم پیگیری نمی‌کند. به هر حال باید این تمرکززدایی رخ دهد و برنامه هفتم توسعه بسترهای قانونی مناسبی برای این مهم دیده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108749 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۲:۲۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108746
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

مشارکت مردم در اقتصاد مسیری برای حل مشکلات معیشتی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دخیل شدن مردم در اقتصاد را امری لازم و ضروری دانست و گفت: مردم باید در امور اقتصادی نقش داشته باشند، به فرض مثال در حوزه ساخت و ساز مشاغل متعددی ایجاد و درگیر می‌شوند و شاهد رونق کسب و کارهای متعددی خواهیم بود، بر همین اساس مشارکت مردم در اقتصاد مسیری برای حل مشکلات آنها خواهد بود.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت به تمام ایرانیان در مورد تحقق شعار سال و نامگذاری آن به سال«جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در تعریف این نامگذاری می‌توان یادآور شد” تمام کشورهایی که بخش خصوصی را تقویت کردند و در مسیر موفقیت گام برداشتند” باید بررسی کنیم مردم ایران در کدام بخش از اقتصاد قرار گرفته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دهه ۹۰ نامگذاری سال‌ها با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب در قالب سیاست‌های کلی بویژه در حوزه اقتصادی صورت گرفت، افزود: در آغاز دهه ۹۰ در قالب ۲۴ ماده سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد اما باید توجه داشته باشیم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور بسیاری از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا در نیامده و حتی تبدیل به قانون نشده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس به دنبال تبدیل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به قانون هستند، اظهار کرد: مجلس یازدهم تاکنون ۱۸ قانون اقتصادی کلیدی تصویب کرده است، برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم باید قوانین تصویب شده در دایره اجرا قرار بگیرد از طرفی سه شنبه های نظارتی که در مجلس یازدهم برای اولین بار برقرار شد باید در این مسئله تقویت شود.

محمدبیگی با بیان اینکه ایجاد شبکه ناظرین مردمی می‌تواند مسیری برای مردمی سازی اقتصاد باشد، گفت: امیدواریم حوزه فناوری مجلس بتواند با ایجاد شبکه ناظرین مردمی این مسئله را به مرحله اجرا در بیاورد، تا زمانی که اقتصاد مردمی نشود موضوعات کلان اقتصادی حل نخواهد شد؛ برای مثال در حوزه ساخت یک میلیون واحد مسکونی صرفاً دولت نمی‌تواند به تنهایی آن را محقق کند، در ساخت مسکن از گروه های مختلف فرهنگیان گرفته تا کارگران، کارمندان و فعالان حوزه سلامت و… باید پای کار بیایند تا برون سپاری ساخت مسکن به واسطه مردم صورت پذیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دخیل شدن مردم در اقتصاد را امری لازم و ضروری دانست و گفت: مردم باید در امور اقتصادی نقش داشته باشند زیرا مشارکت مردم در اقتصاد مسیری برای حل مشکلات آنها خواهد بود.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مشاغل خانگی را مسیری برای ورود آحاد جامعه به اقتصاد دانست و اظهار کرد: در دنیا حدود ۲۰ درصد مشاغل را شغل‌های خانگی تشکیل می‌دهند در صورتی که در کشور ما حدود ۵ درصد را شامل می‌شود، این مسئله نشان می‌دهد ما با مردمی سازی اقتصاد  فاصله داریم، امیدواریم در سالی که به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته شاهد حضور فعال مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی باشیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس دوازدهم با تاکید به افزایش تولیدات داخلی، بیان کرد: دو اصل اساسی یعنی کمیت و کیفیت تولیدات داخلی باید مد نظر قرار بگیرد تا شاهد رونق تولید باشیم و برای این مهم باید از حداکثر توان و ظرفیت داخلی بهره بگیریم به فرض مثال باید بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته و یا قانون صدور مجوزهای کسب و کارها در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با تاکید بر اینکه دولت باید مصوبات مجلس را اجرایی کند، یادآور شد: مصوبات کارآمدی در حوزه اقتصادی در مجلس یازدهم به تصویب رسید که باید به درستی و با سرعت بیشتری اجرایی شود، از طرفی باید در بخش تعاون حداکثر توان خود بهره بگیرید و آن را تقویت کند، چرا که ظرفیت‌های تعاونی‌ها بسیار بزرگ هستند.

محمدبیگی با انتقاد از اینکه در خصوص اقتصاد تعاون محور تاکنون به درستی عمل نکرده ایم، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای دنیا بیش از ۶۰ درصد اقتصاد کشورها از ظرفیت تعاونی‌ها بهره می‌گیرند، باید اقتصاد تعاون محور را تقویت کنیم، بخش تعاون به منزله واقعی می‌تواند سرمایه‌ها موجود است که منجر به تولید و حضور عموم آحاد جامعه در اقتصاد شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه متاسفانه امروز مردم در حاشیه اقتصاد قرار گرفته اند، تصریح کرد: در چند دهه اخیر جهت گیری اقتصاد به سمتی پیش رفته که در آن مردم نقشی نداشته و اقتصاد تبدیل به بسته ای انحصاری شده است، مسئولان اجرایی در تیترهای خبری مردم را صاحبان سرمایه می‌دانند اما در عمل همیشه به حاشیه رانده می شوند، دولت باید برای این مهم تلاش کند تا مردم برای اقتصاد تلاش کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108746 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۱:۴۰
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108743
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تمام دستگاه ها وظیفه دارند برای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردمی گام بردارند، گفت: از قوه قضاییه تا مجریه و قوه مقننه باید مشخص کنند چه وظایفی برای تحقق شعار سال خواهند داشت، مجلس به صورت ویژه در قانونگذاری و نظارت می‌تواند گام بلندی بردارد، به نظر می‌رسد گره کار کشور در حل مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک سال جدید به ملت شریف ایران در خصوص تحقق شعار سال و اجرایی شدن آن در کشور، گفت: تعیین شعار سال از طرف مقام معظم رهبری مشخص کردن راهبرد عملکرد برای سه قوا است، برای تحقق شعار سال باید سه قوا به میدان بیایند.

نماینده مردم تربت‌جام ،تایباد ،باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب طی چند سال اخیر به موضوعات اقتصادی توجه ویژه‌ای داشتند، افزود: عمده مشکلات کشور مباحث اقتصادی و مسائل معیشتی مردم است که حل بسیاری از آنها در گروی رفع مشکلات تولیدی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال سازی بخش خصوصی را راهکار حل مشکلات تولیدی کشور دانست و اظهار کرد:  اعطای تسهیلات برای رشد تولید در مناطق مختلف کشور می‌تواند مشارکت مردم در کارهای تولیدی مختلف را به دنبال داشته باشد و حتی حمایت از بخش تولید با کمک بخش خصوصی مسیری برای تحقق شعار سال خواهد بود. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از نمایشگاه نفت امسال، یادآور شد: معظم له در این بازدید تاکید به گسترش فعالیت‌های نفتی و واگذاری میدان‌های نفتی به بخش خصوصی داشتند، عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود. 

 عضو کمیسیون امنیت و سیاست‌های خارجی مجلس دولتی بودن اقتصاد را ضعف کشور دانست و گفت: دولتی بودن اقتصاد در سایه تحریم‌ها خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده است، به گونه‌ای که تصمیم گیری‌ها به کندی صورت گرفته و در چارچوب بروکراسی های اداری اتفاق می افتد، معظم له در سخنرانی شروع سال به روانسازی تولید با تاکید بر تقویت بخش خصوصی سفارش نمودند تا شاهد کاهش آثار و تبعات قوانین اداری در بخش  خصوصی باشیم.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه تمام دستگاه ها وظیفه دارند برای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید با مشارکت مردمی گام بردارند، اظهار کرد: از قوه قضاییه تا مجریه و قوه مقننه باید مشخص کنند چه وظایفی برای تحقق شعار سال خواهند داشت، مجلس به صورت ویژه در حوزه قانونگذاری و نظارت می‌تواند گام بلندی بردارد، به اعتقاد بنده گره مشکلات کشور در حل مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه بخش اجرایی باید از حداکثر توان خود بهره بگیرد تا رهنمودهای مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشد، تاکید کرد: مسئولان اجرایی باید از حداکثر توان خود برای اجرایی کردن شعار سال بهره بگیرند، بخش تولیدی کشور به شدت دچار فشار است عمده مراجعات و دغدغه مردم مشکلات اقتصادی است، هر سه قوه باید رهنمودهای رهبری را تبدیل به راهبرد اجرایی کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108743 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۳۰:۵۳
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108740
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

هیچ توجیهی برای عدم واردات خودرو پذیرفتنی نیست/دولت هم قانون واردات خودروهای نو را به درستی اجرایی و هم بستر اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده را فراهم کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد بلکه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت‌هایی مانند منشا ارز خارجی برای واردات خودرو استفاده کنند.

سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه تخصیص ارز برای واردات خودرو به صرفه نیست، گفت: دولت نه تنها باید قانون واردات خودروهای نو را به درستی اجرایی کند بلکه باید بستر اجرای قانون واردات خودروهای کارکرده را نیز فراهم آورد زیرا دولت با ارائه لایحه‌ای دوفوریتی خود خواستار تصویب این قانون بود.

نماینده مرد سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروهای وارداتی از یک سو کیفیت مطلوبی دارند در نتیجه می‌توانند رضایت مردم را تامین کنند از سوی دیگر با واردات، عرضه خودرو به بازار بیشتر می‌شود در نتیجه ساماندهی این بازار خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر رقابتی شدن بازار خودرو، تصریح کرد: از آنجاکه عرضه و تقاضا خودرو با یکدیگر متناسب نیست و تولید خودروسازان داخلی نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند، واردات خودرو یکی از ضرورت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در حال حاضر برخی افراد نبود ارز کافی را دلیلی برای تعلل در واردات خودرو بیان می‌کنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ توجیهی برای عدم اجرای قانون وجود ندارد بلکه مسئولان اجرایی باید از ظرفیت‌هایی مانند منشا ارز خارجی برای  واردات خودرو استفاده کنند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108740 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۵۵
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 108737
۷ / ۱ / ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

انتقاد از عدم بستری بیماران در ایام نوروز/مسئولان بهداشت و درمان برای خدمات‌دهی بیماران در تعطیلات برنامه داشته باشند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: براساس برخی گزارش‌ها به دلیل کم‌توجهی مسئولان به برنامه‌ریزی در حوزه درمان و نحوه پذیرش بیماران در نوروز و تعطیلات، برخی بیمارستان‌های کشور و حتی تهران نیز به دلیل نبود پزشک متخصص در ایام نوروز از بستری برخی بیماران امتناع می‌کنند که اصلا قابل قبول نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره وضعیت پذیرش بیماران در برخی بیمارستان‌ها در ایام نوروز، گفت: براساس برخی گزارش‌ها به دلیل کم توجهی مسئولان به برنامه‌ریزی در حوزه درمان و نحوه پذیرش بیماران در نوروز و تعطیلات، برخی بیمارستان های کشور و حتی تهران نیز به دلیل نبود پزشک متخصص در ایام نوروز از بستری برخی بیماران امتناع می‌کنند که اصلا قابل قبول نیست و باید نظارت موثر انجام شود و مسئولان وزارتخانه پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس با اشاره به کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها، تصریح کرد: البته ما قدردان زحمات کادر درمان هستیم اما بحث من نبود برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مناسب به مردم در ایام تعطیلات است چرا که بیماری ایام تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

ثبت شده در سایت کرونا نیوز طی شماره 108737 توسط نویسنده ویژه خانه ملت و در روز سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت ۱۲:۲۹:۰۹
© Copyright 2024 https://koronanews.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر